Palettikalojen poikaset
Valvoja: Moderaattorit
Palettikalojen poikaset
Tänään ku pääsin koulusta ja kurkkasin akvaarioon niin huomasin akvaarion pohjalla jotain epämääräisiä roskia. Kun katsoin vähän tarkemmin huomasin että ne olikin palettikalan poikasia.
Ja nyt olis taas vähän kysymyksiä.. Eli missä vaiheessa kalat ovat kuteneet? Vaihdoin toissapäivänä vettä enkä kyllä huomannu mitään mätimunia tai poikasia. Minkäs ikäisenä ne alkaa jo näyttää palettikaloilta?
-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Onnea
Veikkaisin että kutu on tapahtunut n. viikko sitten. Et ole varmasti huomannutkaan mitään, sillä mätimunat ovat olleet turvassa jossakin luolassa.
Poikaset kasvavat aika nopeasti, tosin riippuu muista kaloistasi. Tuskimpa nuo silti tulevat syödyiksi, koska vanhemmat puolustavat niitä tosissaan
Noin kuukauden kahden päästä vanhemmat todennäköisesti hylkäävät poikaset ja alkavat kutea uudelleen. Siksi olisi suositeltavaa poistaa pesäkolo altaasta. Poikasia voi olla vaikea saada välitetyksi eteenpäin
Poikaset kasvavat aika nopeasti, tosin riippuu muista kaloistasi. Tuskimpa nuo silti tulevat syödyiksi, koska vanhemmat puolustavat niitä tosissaan
Noin kuukauden kahden päästä vanhemmat todennäköisesti hylkäävät poikaset ja alkavat kutea uudelleen. Siksi olisi suositeltavaa poistaa pesäkolo altaasta. Poikasia voi olla vaikea saada välitetyksi eteenpäin
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut
Enpä usko että tulee mitään liikakansoitusta.. Tein nimittäin vanhemmille aika törkeen tempun. Samalla kun imuroin pohjaa niin imasin myös yli puolet poikasista ja syötin ne sinirihmakalalle..
Ja lopuille 10 poikaselle olenkin jo löytänyt kodit. Sitäpaitsi annan koiraan pois heti kun poikaset on kasvanut isommiksi. 
-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Hienoa, ai se jäi noin lyhyeksi tuo palettikalojen kokeiluEnpä usko että tulee mitään liikakansoitusta.. Tein nimittäin vanhemmille aika törkeen tempun. Samalla kun imuroin pohjaa niin imasin myös yli puolet poikasista ja syötin ne sinirihmakalalle.. Ja lopuille 10 poikaselle olenkin jo löytänyt kodit. Sitäpaitsi annan koiraan pois heti kun poikaset on kasvanut isommiksi.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut
-
-MursuMarsu-
- Junior Member

hui..
Mulla on ny 140l akvassa palettikala pariskunta joka on vallannu kannon alusen itelleen ja niitten kavereina on vaan 8kpl kuparitetroja.
Oisko kuteminen lähellä ku naaraan mahanalunen on aivan räiskyvän punainen ja koiras mörköilee aika visusti kolossa,käy vaan syömässä?
Tuleeko mulle kohta paletti poikasia tyyliin 1001kpl!?
Oisko kuteminen lähellä ku naaraan mahanalunen on aivan räiskyvän punainen ja koiras mörköilee aika visusti kolossa,käy vaan syömässä?
-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Jos se on ensimmäinen kerta kun kalat kutevat, ei poikasia tule ehkä kovinkaan paljon, mutta aika nopeasti akvaario alkaa täyttyä jos kalojen antaa kutea rauhassa.-MursuMarsu- kirjoitti:Mulla on ny 140l akvassa palettikala pariskunta joka on vallannu kannon alusen itelleen ja niitten kavereina on vaan 8kpl kuparitetroja.
Sehän siinä se ongelma on.Quarz kirjoitti:Joo.. Muut kalat (varsinkin leväbarbit) sekoo kohta, kun koko ajan hullut palettikalat jahtaamassa.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut