HAS:n suurhuutokaupan "jälkipuintia"

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

jinx
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 20:51, 21.03.2004

Viesti Kirjoittaja jinx »

Uusia ratkaisuja olisi todellakin syytä kehitellä. Mielestäni jo viime vuonnakin mentiin myytävien artikkelien määrän suhteen yli ja tämä vuonna vielä rankemmin. Tämä asettaa myyjät hyvin eriarvoiseen asemaan: jos tavarasi myydään parin ensimmäisen tunnin aikana saat siitä käyvän hinnan, mutta jos sama tavara sattuu meklarin käteen vasta huutokaupan lopussa, niin sitä tyrkytetään pohjahinnalla ensimmäiselle suunsa avanneelle. Pidemmän päälle tämä ei ole kenenkään etu. Kuka viitsii tuoda hyvää tavaraa myyntiin, jos siitä saatu hinta on kiinni sattumasta?

HASsille mietittäväksi, jos vaikka jokainen myyjä saisi tuoda esimerkiksi max. viisi artikkelia myyntiin. Tavaran laatu nousisi, koska jokaista laatikon pohjalta löytynyttä romua ei kannattaisi tuoda tai jokaista kasvia pakata omaan pussiinsa. Toisaalta myyjät saisivat paremman hinnan niistä harvemmista tuotteistaan. Ja meklareilla olisi enemmän aikaa huudattaa yleisöä, mikä lienee myös huutokaupan tarkoitus.

Toinen asia joka jäi mietityttämään oli, että myös meklareiden itsensä tuomaa tavaraa näytti olevan myynnissä. Joku voisi nähdä tässä jonkinlaisen jääviysongelman. Sinänsä meklarit hoitivat työnsä kiitettävän hienosti, mutta väärinkäsitysten välttämiseksi kannattaisi ehkä harkita tätä kohtaa uudelleen ensi vuonna.
PaulaP
Junior Member
Junior Member
Viestit: 220
Liittynyt: 19:33, 23.09.2003
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja PaulaP »

jinx kirjoitti:Toinen asia joka jäi mietityttämään oli, että myös meklareiden itsensä tuomaa tavaraa näytti olevan myynnissä. Joku voisi nähdä tässä jonkinlaisen jääviysongelman. Sinänsä meklarit hoitivat työnsä kiitettävän hienosti, mutta väärinkäsitysten välttämiseksi kannattaisi ehkä harkita tätä kohtaa uudelleen ensi vuonna.
Tämä jäi minua mietityttämään. Olen paljon touhunnut vapaaehtoisena tapahtumien järjestämisessä toisen harrastuksen parissa, ja täytyypä sanoa, että jos minulta olisi kielletty millään tavalla osallistumaan itse toimintaan sen jälkeen kun olin valtavan työn tehnyt, niin olisi moni kiva tapahtuma jäänyt järjestämättä.

Eikös tässä kuitenkin olla harrastamassa eikä bisnestä tekemässä?
jinx
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 20:51, 21.03.2004

Viesti Kirjoittaja jinx »

PaulaP kirjoitti: Tämä jäi minua mietityttämään. Olen paljon touhunnut vapaaehtoisena tapahtumien järjestämisessä toisen harrastuksen parissa, ja täytyypä sanoa, että jos minulta olisi kielletty millään tavalla osallistumaan itse toimintaan sen jälkeen kun olin valtavan työn tehnyt, niin olisi moni kiva tapahtuma jäänyt järjestämättä.
En toki ollut kieltämässä järjestäjiä osallistumasta itse tapahtumaan, vaan kyseenalaistin meklarien toimimisen itse oman tavaransa myyjinä. Ja jotta ei jäisi epäselväksi, minusta meklarit tekivät työnsä kaikin puolin hienosti enkä epäile minkäänlaista "vedätystä". Kysymys olikin yleisestä etiikasta ja jääviyssäännöistä, ei yksittäisistä ihmisistä tai tapahtumista.
PaulaP kirjoitti: Eikös tässä kuitenkin olla harrastamassa eikä bisnestä tekemässä?
Ja etiikka ei kuulu harrastuksiin, niinkö?
kalaneiti
Member
Member
Viestit: 330
Liittynyt: 04:06, 24.10.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kalaneiti »

Kysympä pikaisesti että voisiko joku ystävällisesti kertoa millä nimellä tämä ** täällä liikkuu, niin voisi ottaa yhteyttä, kun ei ole pussien kyljissä aqua-webbi tunnuksia saatika puhelinnumeroita. En ole selvästi ollut ainoa jolle päätyi samaisen ihmisen p*skoja kasveja, tosin ensimmäinen joka mainitsi myyjän nimeltä. En näe ainuttakaan hyvää syytä salata sitä, että kyseinen henkilö on tuonut erittäinhuonokuntoista tavaraa myyntiin - lajimääritelmien huomasimme varmasti kaikki kaipaavan välillä vähän korjausta (parrakkaat partis naaraat jne), mutta eikös siellä huutokaupan säännöissäkin lukenut jotain tuotteen kunnosta ja asiallisesta pakkaamisesta ym? :roll:

Mielestäni olisi näinollen hyvä kieltää kyseistä myyjää tuomasta ensikerralla myyntiin mitään, kun ei ole valmis sääntöjen mukaan pelaamaan. Muiden mielipiteistä en tiedä, tämä oli minun. [}:)]


Edit: Yksityisihmistä koskeva kritiikki - nimi pois. -Tiinanen
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Kysympä pikaisesti että voisiko joku ystävällisesti kertoa millä nimellä tämä ** täällä liikkuu,
Valitettavasti ** ei enää käy täällä.

Itse sain kyseiseltä henkilöltä varsin hyvälaatuisia kasveja. Samaten joku muukin sai hyviä kasveja. Olivat ilmeisesti sitten ainoat hyvässä kunnossa olevat kasvit häneltä. Joten minulta ei moitteita.


Edit: Yksityisihmistä koskeva kritiikki - nimi pois. -Tiinanen
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Tiinanen
Member
Member
Viestit: 364
Liittynyt: 19:37, 23.10.2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Tiinanen »

Huomioittehan foorumin säännöt, joissa sanotaan mm.:

"Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti."

Ymmärrän, että joidenkin huutokaupassa ostoksia tehneiden mielissä ostetut tuotteet herättivät tyytymättömyyttä, minkä vuoksi heidän tekee mieli kritisoida myyjää. Toivomme ylläpidossa, että kritiikki annetaan henkilökohtaisesti eikä foorumilla.

Kaikki HAS:n huutokaupassa päivänsä viettäneet eivät käytä tätä foorumia. Tuotteen myyjän löytää ottamalla yhteyttä myyjän seuraan.
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Re: Huutokaupasta

Viesti Kirjoittaja skare »

Tuire kirjoitti:Erittäin hyvä idea olisi järjestää toinen huutokauppa syksyllä, mutta siihen ei kyllä HAS:n resurssit millään riitä. Joku toinen seura voisi aktivoitua? Tänäkin vuonna oli jo valitettavan vaikeaa saada vapaaehtoisia pyörittämään hommaa. Onneksi juoksijoita saatiin aamun kuluessa värvättyä lisää. Joten kaikille HAS-laisille jo nyt ensi vuodelle korvan taakse, aktiivisuutta, please...
TAS on järjestänyt joka vuosi huutokaupan syyskaudella, ja huutokauppaa on myös mainostettu täällä AW:ssä, mutta jostain syytä porukkaa ei ole tullut paikalle läheskään niin paljon kuin Espooseen. Helsingistä Tampereelle on kuitenkin yhtä lyhyt matka kuin Tampereelta Helsinkiin :roll:

Tänä vuonna järjestämme joko suuren huutokaupan ja vuokraamme sitä varten auditorion, tai sitten pidämme akvaariotavara-myyjäiset (tuollaiset kirpputori-tyyppiset mistä tässä keskustelussa olikin jo puhetta). Tervetuloa mukaan!
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Huutokaupattavan tavaran kunnosta sellainen huomio, että mikäli kyseessä on jokin harvinaisempi kasvi jota ei oikein mistään saa, niin minä ainakin olen valmis ostamaan hieman huonokuntoisemmankin yksilön kuin jäämään kokonaan ilman.
Enpä muista milloin olisin kaupoissa nähnyt myynnissä sen enempää Lagenandroja, kuin Cryptocoryne blassiitakaan... :roll: Lisäksi molemmat lajit ovat vielä sellaisia, että mikäli vain lehdet ovat repaleiset ne toipuvat kyllä kuntoon kotialtaaseen päästyään.
Jättiläisvallisnerian kohdalla tilanne on kyllä toinen, sen olisi voinut jättää tuomatta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Mika
Monnimies
Monnimies
Viestit: 1730
Liittynyt: 20:40, 22.12.2001
Paikkakunta: Hellsinki rock city

Viesti Kirjoittaja Mika »

Pieni idea tuotteiden myynnin suhteen:
Tuotteita voitaisiin huudattaa tavaryhmittäin esim. klo 12-13 kalat ja 13-14 kasvit jne.On tuskaisaa istua ja kuunnella 100:tta pussia kasveja kaupattavan odottaen josko meklari ottaisi sen tietyn kirjan käteensä ja aloittaisi kaupankäynnin. Osa pikkusälästä voisi olla omalla kirpputoripöydällä. Myyjänä tuotteiden omistaja omaan laskuun tai akvaarioseura seuran kassaan. Parissa pahvilaatikossa lavalla oli sisällä ainakin 50:tä erillaista tavaraa yhteensä. Niiden huudattamiseen olisi tuhrautunut parikin tuntia.
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

Mari kirjoitti:Huutokaupattavan tavaran kunnosta sellainen huomio, että mikäli kyseessä on jokin harvinaisempi kasvi jota ei oikein mistään saa, niin minä ainakin olen valmis ostamaan hieman huonokuntoisemmankin yksilön kuin jäämään kokonaan ilman.
No jos minäkin mielipiteeni sanoisin. 8-)

Kasvissa on arvokkainta sen alku, että se jää henkiin.
Muu onkin sitten vain lisäarvoa, melkeinpä sivuseikkaa.
Toisaalta pitäisi tietää mitä on ostamassa.
Tuuheudesta ja hyväkuntoisuudesta monet ovat valmiita maksamaan.
Periaatteessa sellainen alku antaa vähän anteeksi virheillekin alussa.. joten käsitän hyvin kyllä toisenlaisenkin näkökulman.
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Tuija kirjoitti: Ostamatta jäivät myös ne vihertävässä muovikassissa olleet kalkkikivet, kun piti lähteä ja käteinenkin loppui. Kukahan ne huusi ja millä hinnalla ..
Kyseessä olivat ystäväni kalkkikivet, jotka huudatettiin viimeiseksi kivistä, mutta eivät menneet kaupaksi.

Minäkin kiitän järjestäjiä, olin ekaa kertaa huutokaupassa, ja nyt olen kokemusta rikkaampi ja haluan ehdottomasti tulla myös ensi vuonna. Meidän piti tulla jo vuosi sitten, mutta ei saatu tarpeeksi porukkaa kasaan. Tosin nyt lähdettiin lopulta kahdestaan kun kaikki kyytiläiset peruivat, viimeisin matkalla juuri kun oltiin lähdetty.... :mrgreen:

Ja oli ihan kiva nähdä naamoja nickien takana, vaikka valtaosa A-W:läisistä jäikin näkemättä.

Itse ostin semmosen omenapuuoksiston. Se meni hiirien puuhalandiaan pakastimen kautta (hiirillä 330-litranen terraario). :mrgreen:
Ostin myös keraamisen koristejutun, joka myös meni pakastimen kautta hiiriterraarioon.
Ostin banjomonnin kahden vanhan seuraksi sekä noitamonnin. Multa meni joidenkin kalojen lajit ihan ohi, esimerkiksi ensimmäinen noitamonni, kaverit vaan käskivät huutaa kun tiesivät mun noitia havittelevan. No eka noita meni ohi suun kun en kerran tienny mitä mä olen huutamassa, toisen sentään sain. :mrgreen: Ja siellä ne Kaizun fisut polskivat altaassa, hyvin kotiutuivat. 8-)

Aioin tehdä vedenvaihdon ennen fisujen altaaseen heittoa. Olin ottanut jo peitinlasit pois kun kuului molskaus...kissanpentu hyppäs akvaarioon...kyllä märkää kissaa vietiin sen jälkeen lujaa! :mrgreen:

Ja ostin myös englanninkielisen rauskukirjan. Kasveja en viitsinyt ostaa, kun altaat pursuvat jo ihan tarpeeksi. Itselleni ei tullut mieleenkään tuoda mitään myyntiin, mutta kenties ensi vuonna, jos vaikka saisi matkakustannukset peittoon. :o

Ja tosiaan, meillä molemmilla alkoi myös päänsärky ja yökötys paikan päällä, kotimatka tuntui kovin pitkältä kun oli huono olo. Ja Sulo Vileeni iski matkalla, kun pysähdyttiin Kenkämaailmaan huilimaan, ja löysin sieltä kengät hintaan 1,90€... [;)]

Se aurinkojuovapleko oli aivan ihana, mutta ei sovi mun altaaseeni. Eikä mulla ois ollu siihen varaakaan... :mrgreen:

Mä olisin halunnut ostaa imunuoliaisen, sysievämonnisia ja noitamonneja, ikävä kyllä ei noita ollu muita ku 2 noitaa myynnissä.

Ja tähtipartis olis ollu ihan kiva lisä altaaseen, mutta hinta nousi aivan liian korkeaksi.
-Chyental-
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Jättiläisvallisneriasta sellainen huomio, että sitä harvemmin löytyy akvaarioliikkeiden valikoimista. Joskus vuonna nolla siitä on ollut huutokaupassa suoranaista pulaakin, joskin nyt olisi ollut oikea menettely kasvien myyjältä itseltään jättää nämä huonokuntoiset kasvit laittamatta myyntiin ennenkuin viimeisenä, kun kaikki tavara oli vastaanotettu, mikäli kunnollisempaa ei olisi keneltäkään toiselta tullut.

Kasvien kuntoa ja lajeja oli minusta tällä kertaa entistäkin hankalampi hahmottaa, koska pussit olivat suurimmaksi osaksi läpinäkymättömiä pakastuspusseja. Ensi vuodeksi kannattaisi harkita näiden ehdotonta kieltämistä, vaikka myönnän kyllä että kirkkaiden pussien löytäminen jo täältä Helsingistä on hyvin hankalaa. Yritin itse löytää niitä edellisenä iltana useammastakin kaupasta, lopulta ostin paistopusseja ja totesin kotona että ne eivät pidä ilmaa. Akvaarioliikkeiden pusseissa taas on niin isoja mainoskuvioita ettei kauempaa pysty hahmottamaan mikä on kasvia ja mikä kuvaa ja isoimmatkin Minigripit menevät väistämättä lyttyyn. Käytin siis itsekin pakastuspusseja koska osa kasveistani oli herkkiä katkeilemaan. Aiemmilta vuosilta on tullut opittua, että mitä selkeämpi ja kirkkaampi pakkaus, sen paremman hinnan hyväkuntoisista kasveistaan saa.

Kai muuten keksitte että niistä minikokoisista valaisimista saa mainioita kuuvaloja, sininen kalvo vain lasilevyn päälle? 8-)

PS. Meikäläinen oli se raitapaita joka istui Tuiren ja tietokoneen vieressä myöhemmin iltapäivällä.
Teemuki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 89
Liittynyt: 14:28, 04.10.2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Teemuki »

Chyental kirjoitti: Ja tähtipartis olis ollu ihan kiva lisä altaaseen, mutta hinta nousi aivan liian korkeaksi.
Porin akvaariokeskuksessahan oli juuri viikko sitten ainakin yksi tähtipartamonni(se oli n.2cm pitkä ja valkoiset evien kärjet eikö se silloin ole juuri tähtipartamonni eikä helmipartamonni).
Viimeksi muokannut Teemuki, 12:11, 22.03.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Teemuki: Mä en oo vähään aikaan katsastanut tarjontaa. Aikomukseni on ollut, etten mun tytteleiden jälkeen enää uusia partiksia ostais (2 maatiaista, ikä n. 9-vuotta), mutta siellä iski Sulo Vilen, eli jos halvalla ois saanu niin olishan semmonen mahtunu altaaseen. :mrgreen:
-Chyental-
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Teemuki kirjoitti:
Chyental kirjoitti: Ja tähtipartis olis ollu ihan kiva lisä altaaseen, mutta hinta nousi aivan liian korkeaksi.
Porin akvaariokeskuksessahan oli juuri viikko sitten ainakin yksi tähtipartamonni(se oli n.2cm pitkä ja valkoiset evien kärjet eikö se silloin ole juuri tähtipartamonni eikä helmipartamonni).
Mihin hintaan moinen ötökkä huudettiin? Nimim. tässä odotellut jo pidempään, koskas tuo oma pariskunta saisi jotain aikaan. Taitaa naaras vain olla jäänyt alimittaiseksi, eikä kasvu näytä piristyneen. Ukko sensijaan taitaa olla jo yli 15 cm.

Mitä niihin valkoisiin evänkärkiin tulee tähtiksillä, niin muistaisin niiden lähtevän iän myötä pois.

Menee edelleen OT, mutta jos 2 cm kokoisia ostaa, niin kannattanee sitten hankkia enemmän kuin haluaa. En uskoisi, että laji on noin pienenä vielä mikään ihmeellinen sissi.
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Jos oikein muistan, niin lopetin kuuntelemisen 10-11 euron tietämillä...eli en tiedä. :mrgreen: Niin eihän mun banjoja alunperin pitäny ostaa mutta ku näin niitä siellä niin ajattelin että jos semmosen saa halvemmalla kun täältä liikkeestä, niin voihan semmosen kotiin viedä. :) Noitamonnikin lähti pilkkahintaan jos seuraa niiden hintaa täällä paikallisissa. :roll:
-Chyental-
samppi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 126
Liittynyt: 22:12, 27.12.2003
Paikkakunta: tikkurila, jokiniemi

Viesti Kirjoittaja samppi »

Ystäväni huusi peikonlehden. Olisi voinut olla "käyttö-ohjeet" miten se laitetaan akvaarioon. Kukkakaupasta olis saanut jopa halvemmalla.

Itse huusin ruusutetroja, 58l akvaarion (kääpiökynsisammakoille), koekinpalan. Lopussa kävin hamstraamassa kasveja: vedensuosikkia,viuhkalehteä, tähtisammalta,...

Oli mukava ilmapiiri. Hyvä että ihmisillä oli huumorin tajua. Muuten olisi aika käynyt pitkäksi.

Olin varmaan kummallisimman näköinen tässä huutokaupassa. Goottikuteet, meikit, pitkä bindi... Älkää luulko että olisin ns. "paha tyyppi" tää on vaan mun tyyli.

Toivottavasti saan jotain myyntiin ensivuodeksi.


Edit: virkkeet alkavat isolla kirjaimella ja päättyvät pisteeseen. -Tiinanen
275 ja 55 Litran tankit
Kajsa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 08:43, 03.09.2003
Paikkakunta: Valkeakoski - TAS

Viesti Kirjoittaja Kajsa »

Olin huutokaupassa ensimmäistä kertaa ja koko päivästä jäi hyvien fiiliksien lisäksi käteen 50cm pitkä valaisin, jota olen metsästänyt pikkuakvaamme viime syksystä, 10 kardinaalikalaa jo olemassa olevien 5 kardinaalin kaveriksi, pari kasvia, pohjalappo ja poikani huutama keraaminen tunneli, joka sattuu nyt meneen pikkuautoleikkeihin =)

Suurkiitokset matkan järjestäneille TAS:laisille skarelle, makiaholle ja Ville K. Ja terkut ja kiitokset hyvästä seurasta takapenkin terroristeille eli arr, juusoL, pleko_88 sekä monni702l.
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
Ville+Makka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 00:37, 10.01.2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Ville+Makka »

Huutokauppa oli myös meille ensikertalaisina mukava kokemus :D Mukaan lähti timanttikirjoahvenia pari pussia ja suodatinsälää. Ja päänsärky :? Loppuryysiksessä taisi kasvit lähteä aika edullisesti? Toivottavasti syksyllä olisi jotain kirppari/huutokauppa-toimintaa, kiitos tämänkertaisesta järjestäjille!
Elmiira
Member
Member
Viestit: 359
Liittynyt: 21:23, 05.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Oli kaikin puolin ihan onnistunut huutokauppa.

Nyt tiedän siis kuka siinä takana huuteli autoille tunnelia ;)

Itselleni huutelin mm. kasan melalehtiä, ruokitsemisautomaagin, kasan kantoja ja yhden rainin taistoista.

Ensi vuonna taas uudelleen.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huutokaupasta

Viesti Kirjoittaja Maisu »

skare kirjoitti:Helsingistä Tampereelle on kuitenkin yhtä lyhyt matka kuin Tampereelta Helsinkiin :roll:
Niin mutta kun se on koko matka ylämäkeä, senhän näkee jo karttapallostakin... 8-) Enemmän vaan mainostusta jo kuukausia ennen tapahtumaa, ei kai siihen mitään erityistä syytä ole etteikö sinne saataisi ihan yhtä vakiintunutta tapahtumaa aikaiseksi. Muistan viime syksynä monen täkäläisen suunnitelleen lähtemistä mutta päivässä oli kai jotain päällekkäisyyttä jonkun muun jutun kanssa...?

Tuosta tuuletuksen tarpeesta toki olisi voinut esimerkiksi sanoa ääneen. Lavan tuntumassa ei ihmistiheys ole samaa luokkaa kuin katsomossa ja siihenkin pitää voida jossain määrin luottaa että aikuiset ihmiset osaavat ilmoittaa tällaisista asioista.
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

samppi kirjoitti:Ystäväni huusi peikonlehden. Olisi voinut olla "käyttö-ohjeet" miten se laitetaan akvaarioon. Kukkakaupasta olis saanut jopa halvemmalla.
Käyttöohjeita varmaankin saa rainilta vaikka sähköpostitse tai vilkaisemalla hänen kotisivujaan, molemmat osoitteet lukevat lapussa pussin kyljessä. Ja kukkakaupasta ei saa noita 'varpaat vedessä'-versioita huonekasveista, eikä hinta mielestäni mitenkään paha ollut suhteessa siihen vaivaan minkä rain oli nähnyt totuttaessaan kasvit akvaariovedessä elämiseen.

T: eräs valutuskukkalaatikkohässäkän henkiin herättämistä innolla valmisteleva :)
juusoL
Member
Member
Viestit: 389
Liittynyt: 16:59, 26.06.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja juusoL »

Kajsa kirjoitti:Olin huutokaupassa ensimmäistä kertaa ja koko päivästä jäi hyvien fiiliksien lisäksi käteen 50cm pitkä valaisin, jota olen metsästänyt pikkuakvaamme viime syksystä, 10 kardinaalikalaa jo olemassa olevien 5 kardinaalin kaveriksi, pari kasvia, pohjalappo ja poikani huutama keraaminen tunneli, joka sattuu nyt meneen pikkuautoleikkeihin =)

Suurkiitokset matkan järjestäneille TAS:laisille skarelle, makiaholle ja Ville K. Ja terkut ja kiitokset hyvästä seurasta takapenkin terroristeille eli arr, juusoL, pleko_88 sekä monni702l.
Itse huutokauppa oli tosi hieno kokemus ja sitten tuo bussimatka oli jo omaa luokkaansa, erittäin hauska/kiva matka kaikkiaan. Oppi myös samalla tunteen paremmin seuralaisia. Kiitos myös minun puolesta hyvästä juttu seurasta bussissa :D
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

samppi kirjoitti:Ystäväni huusi peikonlehden. Olisi voinut olla "käyttö-ohjeet" miten se laitetaan akvaarioon. Kukkakaupasta olis saanut jopa halvemmalla.
Vielä iekun kommenttiin juuret-vedessä-kukkasista, että ei niitä todellakaan kannata verrata kukkakaupan kasveihin. Jos haluaa, voi tietysti kasvit hakea sieltäkin, mutta pitää liotella niitä huolella monta monta kertaa että saa kaikki torjunta-aineet irti. Sitten joutuis vielä totuttamaan mullasta veteen, se ei välttämättä käy ihan äkkiä.

Vielä kiitokset HAS:lle hyvin sujuvasti rullanneesta huutokaupasta ja kanssaTAS:laisille viihdyttävästä (ajoittain hyperaktiivisesta :mrgreen: ) bussimatkaseurasta.
arr
Member
Member
Viestit: 489
Liittynyt: 14:33, 19.01.2002
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Tampere - TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Suurkiitokset matkan järjestäneille TAS:laisille skarelle, makiaholle ja Ville K. Ja terkut ja kiitokset hyvästä seurasta takapenkin terroristeille eli arr, juusoL, pleko_88 sekä monni702l.
Juuri näin ja samoin. Oli se huutokauppa ihan kiva, mutta se matka, se vasta oli jotakin..!! 8-)

Toivottavasti tunnelin totuttaminen autoihin on sujunut ongelmitta.
"It's an addiction and it can't be fixed"
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”