Kiitoksia, jos joku osaisi valaista asiaa

Valvoja: Moderaattorit
Mulla oli tuolla just yks toinen keskustelu, jossa selvisi että ainaski mulla on jättejäEpäilen kyllä onko se jättimiekkakasvi, kun tuolla toisessa topicissa sanotaan, että se kasvaa puolimetriseksi puskaksi. Ei kyllä meillä Jättimiekkakasvin nimellä se kyllä myytiin.
Niin tosta vallisneriasta en osaa sanoa, muuta kun että ilmeisesti tuo minun vallisneria on tavallista, vaikka lehdet kasvavat yli metrisiksi ja lämpötila altaassa on 28John D kirjoitti:Selvin ero on, että bleherillä on hieman lehtiruotoa juurella, amazonicuksen lehti lähtee täytenä tyvestä.
Minulle on jäänyt jättiläisestä kokemus, että se olisi jotenkin vaativampi, mutta kyse voi olla lämpötilastakin, miksi se kuihtui. (Joskus aikoinaan.) Minkalaiset lämpötilat niille ilmoitetaan?Laurie kirjoitti:Vallisneria kasvaa ihan hyvin, tahtoisin vain tietää, onko se jätti- vai tavallinen kun niille on ainakin akvaariokirjassa annettu eri ihannelämpötilat.
Eikös se ole tuo vallisneria spiralis?liina kirjoitti:V. gigantea taitaa olla jätti, mutta mikä on tavallinen?
Se tuntuu todennäköiseltä.John D kirjoitti:Taisiis joo, jossain kerrottiin joskus (mutua muistilokeroista) että oikeaa jättiläisvallisneriaa ei juurikaan ole myynnissä, koska on todellakin jättiläinen. Sensijaan jättiläisvallisneriana myytävä kasvi olisi ihan joku muu. Perehtyneemmät: puhuinko nyt lööperiä?
Pitää vain valita mieleinen paikka, mistä lämpötilan katsoo.Laurie kirjoitti:Elikkä vallisneriani on sitten ihan tavallinen (Vallisneria spiralis). Pitääpä laskea lämpötilaa, kun sille ilmoitetaan 16-24 C. Ihan hyvinhän tuo on pärjännyt vähän korkeammassakin lämpötilassa.![]()
Onhan se niinkinPitää vain valita mieleinen paikka, mistä lämpötilan katsoo.
Mulla on molempia kasveja altaassani. Lämpötila on tehokkaan valaistuksen takia aina 28 ja hyvin kasvavat.Laurie kirjoitti:Elikkä vallisneriani on sitten ihan tavallinen (Vallisneria spiralis). Pitääpä laskea lämpötilaa, kun sille ilmoitetaan 16-24 C. Ihan hyvinhän tuo on pärjännyt vähän korkeammassakin lämpötilassa.
Kärsiikö teillä rusolehti (Ludwigia repens?) korkeasta lämpötilasta? Omassa altaassa se on ollut vähän liian korkeassa lämpötilassa ja kasvaa aika surkeana. No nytpä saan asian korjattua
Jatkanpa tänne vanhaan ketjuun, kun liittyy niin hyvin aiheeseen ...John D kirjoitti:Kyllä miekkakasvit todella menestyäkseen tarvitsevat ihan kaikkea, juuri-, neste- ja CO2-lannoitusta. Eli ei se rautalannoite hukkaan mene.