- 2 partaimumonnia
- 2 haarniskamonnia
- 1 pleko (en valitettavasti muista mikä)
- 2 kultakalaa
- 3 haibarbia
- 3 leväbarbia
- 5 musta mollya
- 5 platya
- 1 veitsikala
- 3 miekkapyrstöä
Jotenkin tuntuu isolta määrältä tohon altaaseen.
Valvoja: Moderaattorit
Tuosta puuttuu kohta:rsy kirjoitti:Okei,
Nyt sitten vaan netistä keräämään tietoa kalojesi vaatimuksista (olosuhteet ja seuralaiset), niin sinulle selviää aika nopsasti mitä laitat tuonne 'myydään' / 'lahjoitetaan' -palstoille.
Niin ja tervetuloa!
Tervetuloa harrastuksen pariin! Ensimmäiseksi saatkin ruveta karsimaan kalastoa, sillä aikamoisen sopan on edellinen omistaja saanut purkkiin kehitettyä eikä tuolla voi olla kalasilla hyvät oltavat. Allas on auttamattoman pieni useimmille nykyisille asukeille eivätkä vesiarvot mene kohdilleen, saatika ympäristö muutenkaan.Suscu kirjoitti: - 2 partaimumonnia
- 2 haarniskamonnia
- 1 pleko (en valitettavasti muista mikä)
- 2 kultakalaa
- 3 haibarbia
- 3 leväbarbia
- 5 musta mollya
- 5 platya
- 1 veitsikala
- 3 miekkapyrstöä
Eikös haarniskat ole kuitenkin melko suuria kaloja; 10-15cm pituisia täysikasvuisina? Mitenköhän oli lisäksi se parvi käyttäytyminen; vai olenko kenties ihan kokonaan hakoteillä näistä ks. monneista?JukkaV kirjoitti:Lisan kanssa olen eri mieltä haarniskamonnien suhteen. Ne kyllä mahtuvat tähän altaaseen.
Hyvää.Suscu kirjoitti:Olisiko jollakulla suositella hyvää pintakasvia?
Tää kelluslehtisammal oli taas uus nimi, olen kuullut vain kelluhankasammalesta ja kellustähtisammalesta, mikähän näistä sitten on se virallinen, vai onko sellaista ollenkaan? Itse kutsun vain ricciaksiliina kirjoitti: sammalmainen Riccia fluitans, jossa on kalanpoikasille hyvää piiloa ja jonka suomalainen nimi taitaa olla kelluslehtisammal.
Kaikkea noita näkee, virallisuudesta en tiedä mutta yleisin on kellustähtisammal.Angeline kirjoitti:Tää kelluslehtisammal oli taas uus nimi, olen kuullut vain kelluhankasammalesta ja kellustähtisammalesta, mikähän näistä sitten on se virallinen, vai onko sellaista ollenkaan? Itse kutsun vain ricciaksiliina kirjoitti: sammalmainen Riccia fluitans, jossa on kalanpoikasille hyvää piiloa ja jonka suomalainen nimi taitaa olla kelluslehtisammal.
Miekkapyrstöjä ei suositella sen takia pitämään platyjen kanssa samassa, koska ne voivat risteytyä. Tietenkin silloin voi jos kaikki yksilöt ovat vaikka naaraita.Suscu kirjoitti:Löysin yhden perheen, jolla on allas n.150l, siellä on ennestään muutama miljoonakala. Eikö olekin ok, jos annan mollit ja platyt sinne? Eikö miljoonakalakin tarvi kovan ja emäksisen veden?
Miekkapyrstöt "hukkaan" muualle, löysin tietoa, että niitä ei suositella pidettävän platyjen kanssa. Pitääkö paikkansa?