Kotisivuja availemassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Kotisivuja availemassa

Viesti Kirjoittaja suomijäbä »

http://koti.mbnet.fi/aquala/
Siis tuolla on meidän kotisivun alku, hirveän opettelun jälkeen sain jopa etusivun aukeamaan :mrgreen:
Pyytäisin vähän kommentoimaan, mitä kannattaisi lisätä sivuille, että olisi edes jollekin hyödyksi.
Alkuun tulee olemaan ainakin kuvia, mutta ajattelin laittaa jotain tietoakin, eli ideoita jos tulee mieleen, kertokaa ihmeessä.
Eli nyt ei ole kuin aloitus-sivu 8-)
_tiikeri
Junior Member
Junior Member

...

Viesti Kirjoittaja _tiikeri »

Linkit kannattaa laittaa niin, että saa auki uuteen ikkunaan (heh, vähän aikaa hämilläni, se "etsi" teksti kannattaa kanssa vaihtaa vaikka "mene" tjtn, jos sen tuollaiseksi jätät :mrgreen: )

Ja kuvat aukesivat todella hitaasti.. :roll: (tai sitten kone jo yhtä uninen kuin minäkin..)

Sisältöön ainakin paljon paljon kuvia, ja jonkinlainen lyhyt tietoisku kalalajeista, joita löytyy akvaarioista. Ja jos jotain kalaa kudettaa, niin siitä aina lisäksi sitten että minkälaiset olot, miten kutu onnistui ja säilyikö poikaset hengissä isoiksi asti yms.

Ja kasveista kanssa! Kasveista yleensä löytää paljon vähemmän juttua, vaikka näin aloittelevalle akvaristille sellainen sivu jossa olisi kasveista samantyylinen tietoisku kun kaloista on (kunnon kuvineen..) olisi hieno juttu. :mrgreen:
--- If it doesn't kill you,it just makes you stronger ---
Elmiira
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Java scriptillä tehty vilkkuva juttu sai minut sulkemaan ikkunan aika pian. Siinä on hyviä kuvia, mutta kun ne tulee sarjana niin... ööh...

Lisäystä, kun huomasin ne alhaalla olevat kuvat..
Kuvia kannattaa hieman keventää, ettei mene koko aika kuvien latautumiseen.

Kuvat on aina kivoja, ja niitä saa olla kohtuudella, kuitenkin niin että hieman hitaammallakin yhteydellä on mahdollista aukaista sivut kohtuullisessa ajassa. Omat kokemukset akvaarioista on myös oikein mielenkiintoisia.

[;)]

E
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Joo, se vilkkuva banneri on pakko jättää siihen, koska se on mun mielestä aika makee [;)]
Olen siis aika amatööri, joten yritän nyt tehdä kunnon sivut, jos vaan pystyn.
Kasveista ajattelin laittaa tietoiskua, niin paljon kun yleensä tiedän...
Ja kuvia on tulossa niin paljon, että en tiedä voinko kaikkia laittaa.
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

suomijäbä kirjoitti:Joo, se vilkkuva banneri on pakko jättää siihen, koska se on mun mielestä aika makee [;)]
Saisikohan sen vilkkumaan edes hieman hitaammin? Silmille se kyllä hyppii tuommoisenaan aika pahasti. Lyhyt kuvaus altaista, niiden tekniikasta ja kalastosta on mielestäni aina paikallaan. *Jää odottelemaan sivuille lisää sisältöä*
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minä en sitä sivua myöskään katsonut kuin kymmenen sekuntia. Bannerin ja hyyyvin isojen kuvien vuoksi suljin selaimen.

Kuviahan saa mahtumaan sivuille aika reippaastikin. Ei niitten tarvitse olla aivan järkyttävän isoja.

Kannattaa opetella käyttämään kuvankäsittelyohjelmaa ja pakkaamaan ne kuvat siedettävän kokoisiksi. Itse en varmaan jaksaisi yli sadan kilon kokoisia kuvia katsella netissä elleivät ne olisi aivan omaa luokkaansa ja erinomaisia laadultaan. En myöskään halua ruveta rullailemaan kuvaa joka on leveämpi kuin ruutuni. 600x400 pikseliä riittää mielestäni melkein mihin kuvaan vain.

Mutta ihan nätti alku kuitenkin jos unohdetaan migreeni jonka se banneri aiheuttaa ja pitkät latausajat =)
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Otin pois sen vilkkuvan hermopaineiden aiheuttajan [;)]
Kyllä on vaikeeta saada sivut valmiiksi kun taloyhtiön natti ei päästä ulospäin juuri ollenkaan liikennettä, no hiljaa hyvä tulee.
kertokaa lisää ideoita, olen parannellut koko ajan yötä myöten, pää on ihan turta. :?
Kaikki kuvat on optimoitu netti käyttöön, mutta alotussivu on visiin vieläkin liian raskas, vai onko?
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Mitähän sieltä aloitussivulta pitäisi löytyä, kun mulla ei ainakaan näy kuin mustatausta, 4 valokuvaa joiden alla tekstit, kuka minkäkin altaan omistaa. Vasemammassa yläreunassa kolme jotain söheröä, jotka eivät toimi - mutta se nyt taas riippuu mun omista selainasetuksista.
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

aqua2002 kirjoitti:Mitähän sieltä aloitussivulta pitäisi löytyä, kun mulla ei ainakaan näy kuin mustatausta, 4 valokuvaa joiden alla tekstit, kuka minkäkin altaan omistaa. Vasemammassa yläreunassa kolme jotain söheröä, jotka eivät toimi - mutta se nyt taas riippuu mun omista selainasetuksista.
Mulla näkyy noitten alakuvien lisäksi nappulat vasemmassa reunassa: kasvit, tekniikka, myytävänä. Lisäksi ylhäällä osa jostain kuvasta. Ei mitään muuta. Kasvi linkki toimii ja sen takana siis kasvit.

Selain on uusin Explorer.
Viimeksi muokannut Jyrki, 21:23, 21.02.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuorimmaisemme Annika: "Iskä, jos lohikäärmeet syöksevät tulta, niin miksi ne eivät pala?"
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

aqua2002 kirjoitti:Mitähän sieltä aloitussivulta pitäisi löytyä, kun mulla ei ainakaan näy kuin mustatausta, 4 valokuvaa joiden alla tekstit, kuka minkäkin altaan omistaa. Vasemammassa yläreunassa kolme jotain söheröä, jotka eivät toimi - mutta se nyt taas riippuu mun omista selainasetuksista.

Mikä selain sulla on?
Explorer toimii, muista en tiedä, enkä osaa asialle tehdä mitään :cry:
Ne ylhäällä ovat linkkejä, no yritän vielä uusia koko p.....n!
arr
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Ihan mukavalta sivuillasi näytti. Itse pidän sivuista, joissa on paljon kuvia, eivätkä nuo ainakaan minun koneellani latautuneet mitenkään kohtuuttoman pitkään. Hyvää tekstiä vaan mukaan, niin siinä ovat.. 8-)

Yhdestä asiasta on pakko mainita: timanttitonkijasi on itseasiassa helmiäistonkija, "Geophagus" brasiliensis. Itseltäni noita löytyy pariskunta, ja kalasi muistuttaa kovin läheisesti omaa naarastani:

Tonkijasi -vrt. minun tonkijani (viimeksi mainittu kutuväreissä, mikä selittää värierot, mutta samaa lajia edustavat) :)
"It's an addiction and it can't be fixed"
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Nyt linkittyykin minulla noista kahdesta ensimmäisestä alareunan kuvasta lisää kuvia, ja nopeasti tulevat, ei mitään ongelmaa nopeuden suhteen tosin laajakaistalla onkin nopeampaa kuin modeemilla.
Nuorimmaisemme Annika: "Iskä, jos lohikäärmeet syöksevät tulta, niin miksi ne eivät pala?"
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Olen kyllä ollut vähän epävarma tuosta timantista, pitääpä korjata asia sivuillekin, kiitos!
Tiputtelin vähän resoluutioita kuvista, johan alkoi aukeamaan.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

suomijäbä kirjoitti:

Mikä selain sulla on?
Explorer toimii, muista en tiedä, enkä osaa asialle tehdä mitään :cry:
Ne ylhäällä ovat linkkejä, no yritän vielä uusia koko p.....n!
No, ei mun selainasetuksista kannata välittää... Ajattelin vaan mainita, että kun käyttää jotain nippelisysteemeitä, niin ne ei pakosti toimikaan kaikilla sitten. Riippuu kuinka vainoharhainen surffaaja on kyseessä :mrgreen: Mulla tällä hetkellä on kuitenkin poikkeuksellisen paljon ominaisuuksia sallittuna päällä - palomuuristakin.

Aikaisemmin kun siellä oli joku valikko (yksi vain?), niin siinä ainakin vierityspalikka toimi, mutta en mää muista tekikö se sitten mitään...
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Juu, silloin kun se vierityspalikka oli siinä etusivulla, ei mikään muu vissiin toiminutkaan :mrgreen:
Nyt pitäis olla kunnossa kakki muut paitsi tonkijakuvat, kun vaihdoin nimet meni kuvat solmuun.

aqua2002: On sulla ollut tekemistä sun sivuissa, paljon asiaa... [;)]
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

suomijäbä kirjoitti:On sulla ollut tekemistä sun sivuissa, paljon asiaa...
Asiasta en tiedä, mutta ei sitäkään järin paljon ole, sillä yksi yö naputtelin sen putkeen - siksi toisinaan teksti voi olla hivenen sekavaa, kun ajatus harhaili täysin jo jossain muussa aiheessa. Joskus pitäisi oikolukea se ja korjailla noi ajatushäröt, jotta teksti olisi sujuvampaa. Tuon jälkeen oon lisäillyt vain pari juttuja lisää ja tietysti puuttuvia kuvia. Ts. ei sitä tekstiä loppujen lopuksi kauheasti ole.
Gnolli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Gnolli »

Olipas inhottava katsella Tompan altaan kuvia (370l) kun vähän väliä tulee "Sivua ei löydy" [}:)] Kannattaa varoa salamankäyttöä ja puhkiin palamista [;)]
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Vika on kamerassa :mrgreen: Ei kyllä mä olen vaan huono kuvaaja, uudella digikameralla en osannut ottaa kunnon kuvia, joten palautin kauppaan. 8-) Digikameralla(ainakaan sillä millä otin kuvat) ei sitten millään meinannut saada teräviä kuvia, vaikka en käyttänyt digitaalista zoomia.
Mistähän voi johtua kun ei jotkin kuvat näy taas, muutin niiden nimiä ja lopetti toimimasta. Tämän ymmärrän, mutta vaikka linkitin kaikki uudestaan en saa näkymään niitä kuvia millään uudestaan.
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Miten tuon linkittämisen laita on, olen käsittänyt että omilta sivuilta saa laittaa linkin kenen sivuille haluaa kysymättä mitään lupia. Olenko oikeassa, tietääkö joku?
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

No, siis saahan sitä laittaa - ei mikään estä linkitystä. Jotkut vain haluaa, että heille ilmoitettaisiinkin niistä linkeistä vielä erikseen.
Gnolli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Gnolli »

Ihme osto ja myynti sivu sulla 8O
Ainakin tavaraa on paljon myynnissä 8-)
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Mitäs ihmeellistä siinä on? :mrgreen:
Parempi omilla kotisivuilla kun keltasessa pörssissä (lehti jossa kauppa ei käy) [;)]
Muutto edessä ja pitää saada sikana tavaraa pois!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”