Akvaariopaja Oy
Valvoja: Moderaattorit
Akvaariopaja Oy
Onko kellään kokemuksia ko. firman kehyksettömistä kokolasialtaista? Hintataso on ihan OK, mutta mitäpä mahtaa olla työn jälki?
Hyvää on työn jälki. Mulla on 600 litrainen kehysallas Akvaariopajasta ja frendi teetti pari vuotta sitten 700 litraisen kehyksettömän altaan tuolla samaisessa firmassa.
Sillä Akvaariopajan kaverilla on 20 vuoden kokemus hommaan, vaikutti ainakin mun mielestä pätevältä kaverilta mitä tulee altaiden tekemiseen.
Sillä Akvaariopajan kaverilla on 20 vuoden kokemus hommaan, vaikutti ainakin mun mielestä pätevältä kaverilta mitä tulee altaiden tekemiseen.
Eilen tuli haettua sumput, jota odotin varsin pitkään.
Ekan tilasin joulukuun alussa, about kk:n aikana ei tapahtunut mitään, sitten pyysin siihen pari muutosta kun hommaa ei oltu aloitettukaan.
2 ihan pientä kippoa, toisessa reikä ja pari väliseinää. Saumat aika järkyttävän näköisiä. "pääsi mustasilikoni loppumaan", eli läpinäkyvää päälle. Kunnon hintaa ei annettu aluksi kuin toisesta, loppu summa oli melkein 2 kertaa enemmän kun odotin. Lisäksi toinen purkki on paksummasta lasista kun sovittiin (pikkasen ylilyöntiä 10mm lasia 30L purkissa), ja yksi väliseinä ei ole ihan siinä missä pitäisi, ja lisäksi yksi lasi on vinossa.
Eli, en nyt voi sanoa olevani tyytyväinen. Keskustelen vielä tosta hinnasta.
Ekan tilasin joulukuun alussa, about kk:n aikana ei tapahtunut mitään, sitten pyysin siihen pari muutosta kun hommaa ei oltu aloitettukaan.
2 ihan pientä kippoa, toisessa reikä ja pari väliseinää. Saumat aika järkyttävän näköisiä. "pääsi mustasilikoni loppumaan", eli läpinäkyvää päälle. Kunnon hintaa ei annettu aluksi kuin toisesta, loppu summa oli melkein 2 kertaa enemmän kun odotin. Lisäksi toinen purkki on paksummasta lasista kun sovittiin (pikkasen ylilyöntiä 10mm lasia 30L purkissa), ja yksi väliseinä ei ole ihan siinä missä pitäisi, ja lisäksi yksi lasi on vinossa.
Eli, en nyt voi sanoa olevani tyytyväinen. Keskustelen vielä tosta hinnasta.
Niin, kyllähän kuluttajasuojalaki tässä on asiakkaan puolella varmaankin.
Jos ei ole tyytyväinen työn jälkeen ja laatuun, niin eihän sitä ole pakko ostaa.
Jos ei ole tyytyväinen työn jälkeen ja laatuun, niin eihän sitä ole pakko ostaa.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Akvaariopaja/sumput
Joopa joo,"Sumppusyyllinen" täällä. Joskus homma vain ryssiytyy eikä mitään voi edes se Erkki. Sitä kun tulee ikää niin myös muisti alkaa pettää. Nuorempana osas varoa näitä "kelloseppä" Hommia se on vain niin että, jotkut on luotu suurten pintojen tekijöiksi ja toiset taas näpräämään.
Tollaset altaat kannattaa tehdä itse ja lasit paikallisen lasimestarin hukkalaatikosta. Sitä kun tukussa ottavat fakista 6 x 4 tai jotain sinnepäin metriä levyn leikkuupöydälle ja nurkasta pala pois on sen palan hinta jotain mitä pieni ihminen ei ymmärrä(muuta kuin yrittäjä jolla on palkollisia maksettavanaan). Olen asianosaiselle kertonut detaljit eli tavaran voi palauttaa ja parempi kuin paha mieli. Muistaakseni akvaario yhtiöiden pengerkadun toimipisteessä on töissä semmonen kun timo vainio jonka työn jälkeä olen aina ihaillut on senverran rauhallinen kaveri, että em. pikkulaatikot luonnistuu minä jatkan niitä suuria..pintoja.
Tollaset altaat kannattaa tehdä itse ja lasit paikallisen lasimestarin hukkalaatikosta. Sitä kun tukussa ottavat fakista 6 x 4 tai jotain sinnepäin metriä levyn leikkuupöydälle ja nurkasta pala pois on sen palan hinta jotain mitä pieni ihminen ei ymmärrä(muuta kuin yrittäjä jolla on palkollisia maksettavanaan). Olen asianosaiselle kertonut detaljit eli tavaran voi palauttaa ja parempi kuin paha mieli. Muistaakseni akvaario yhtiöiden pengerkadun toimipisteessä on töissä semmonen kun timo vainio jonka työn jälkeä olen aina ihaillut on senverran rauhallinen kaveri, että em. pikkulaatikot luonnistuu minä jatkan niitä suuria..pintoja.
Update tästä hommasta: otin sumput, hinnasta lähti pois kokonaiset 12e, en jaksanut enää alkaa säätämään uuden tilauksen kanssa.
Nyt sitten viikonloppuna laitoin sumput kiertoon vain huomatakseni, että väliseinä toisessa sumpussa vuotaa. Siis seinämä kierrossa olevien kammioiden ja korvausvesisäiliön välissä. 5h meni siihen kun ensin laitoin systeemit pystyyn, ja sitten purin uudestaan.
Eli, hieno homma kaikenkaikkiaan.
Nyt sitten viikonloppuna laitoin sumput kiertoon vain huomatakseni, että väliseinä toisessa sumpussa vuotaa. Siis seinämä kierrossa olevien kammioiden ja korvausvesisäiliön välissä. 5h meni siihen kun ensin laitoin systeemit pystyyn, ja sitten purin uudestaan.
Eli, hieno homma kaikenkaikkiaan.
Silakka: Eikai tuosta voi syyttää kuin itseänsä; "en jaksanut enää alkaa säätämään uuden tilauksen kanssa". Laiskaa toimintaa. Kai sulla oikeus virheettömään laatuun jos kerran rahalla maksat, eikö? Itselläni on virheetön kehystankki vuoden takuulla, eikä tuosta tankista ole ilmennyt mitään pahaa sanottavaa.
Suosittelen reklamointia Akvaariopajalle jos laatu ei tyydytä (kuten tässä tapauksessa ilmeisesti on päässyt käymään)... siis jos vaan jaksat...
Suosittelen reklamointia Akvaariopajalle jos laatu ei tyydytä (kuten tässä tapauksessa ilmeisesti on päässyt käymään)... siis jos vaan jaksat...
Pah. Odotin näitä purkkeja vaikka kuinka pitkään, ja en enää jaksa/viitsi/tahdo odottaa viikkotolkulla sitä että saisin uudet sumput toisaalta. Mikä ihme tässä nyt on laiskaa? Korjaamalla itse purkin saan sen nopeammin käyttöön. Onkos tässä mitään ihmeellistä?Tuukkah kirjoitti: Silakka: Eikai tuosta voi syyttää kuin itseänsä; "en jaksanut enää alkaa säätämään uuden tilauksen kanssa". Laiskaa toimintaa.
Siis millä ihmeen logiikalla "voi vain syyttää itseään"?? Käsittämätöntä höpötystä. Aluksi valitin purkkien ulkonäöstä, mutta oletin että ne nyt sentään vettä pitäisivät.
Näin voisi luulla. Ja jos nyt palauttaisin noi tankit, niin olisin käyttänyt aivan hitosti aikaa ihan turhaan. Miten tämä lause oikein liittyy tuohon edelliseen?Tuukkah kirjoitti: Kai sulla oikeus virheettömään laatuun jos kerran rahalla maksat, eikö?
Onneksi olkoon. Hyvin ovat mun edelliset tankit myös pitäneet vettä. Neljä olen teettänyt ja 2 tehdastekoista ostanut.Tuukkah kirjoitti: Itselläni on virheetön kehystankki vuoden takuulla, eikä tuosta tankista ole ilmennyt mitään pahaa sanottavaa.
Ja sitten taas kun pistät pikkasen logiikkaa kehiin.Tuukkah kirjoitti: Suosittelen reklamointia Akvaariopajalle jos laatu ei tyydytä (kuten tässä tapauksessa ilmeisesti on päässyt käymään)... siis jos vaan jaksat...![]()
Silakka: Summa summarum tosta mun alkuperäisestä viestistä voisi olla vaikkapa tällainen:
Jos olet tuotteen ostanut, tuotteella on 12kk takuu, tuote on viallinen -> valita tuotteen myyneelle taholle. Täällä jupina ei tuone toivomaasi lopputulosta (tosin olo saattaa hieman helpottaa).
Jos tuote alunalkaenkin oli ruokottoman näköinen ja hinta oli eri kuin oli sovittu, niin miksi maksoit?
Jos olet tuotteen ostanut, tuotteella on 12kk takuu, tuote on viallinen -> valita tuotteen myyneelle taholle. Täällä jupina ei tuone toivomaasi lopputulosta (tosin olo saattaa hieman helpottaa).
Jos tuote alunalkaenkin oli ruokottoman näköinen ja hinta oli eri kuin oli sovittu, niin miksi maksoit?
Sittenkun vierität selaimesi tämän ketjun alkuun, huomaat että mä en aloittanut ketjua. Ainoastaan vastasin siihen, ja kerroin kokemukseni ko. putiikista.Tuukkah kirjoitti: Täällä jupina ei tuone toivomaasi lopputulosta (tosin olo saattaa hieman helpottaa).
Edellä mainitusta syystä, tahdoin sumput käyttöön, olisi kestänyt taas ikuisuus jos olisin tilannut muualta.Tuukkah kirjoitti: Jos tuote alunalkaenkin oli ruokottoman näköinen ja hinta oli eri kuin oli sovittu, niin miksi maksoit?
Mikkeliin on Akvaariopajalta haettu pari allasta ja haetaan vastakin, sanokoot muut mitä huvittaa. Laatu/hinta oli kohdallaan. Kehysaltaita kooltaan 400-600L. Tavaraa ostaessa kuluttajalla on velvollisuus tarkistaa mitä ostaa, ja virheen havaittuaan keskustella asiasta ensin myyneen tahon kanssa, ennekuin menee kuluttajasuoja-asiamiehen pakeille.
Kari
Kari
"salakka hupussa "
En nyt tiedä onko tämä korrektia jauhaa samasta asiasta, mutta kun. Niin.. kuten tuossa viestiketjun puolessavälissä kerroin että tavaralla on täysi palautusoikeus on se sitten kumma ettei asiaa ymmärretä kuten myös kommentoin kyseisten laatikkojen rakentamista. Hinta-laatusuhde eivät tule koskaan kohtaamaan yksittäisiä kappaleita tehtäessä, sitä vaan on tullut ehkä vanhaksi ja tietty dementiakin vaivaa että menee vielä vipuun. No nyt opin,kait.Tästä sitten en enempää kommentoi eli olen hiljaa piste.
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Ymmärrettiinhän se. Ostaja vain koki helpommaksi ja nopeammaksi korjata työn jäljen itse, kuin alkaa enää tilailemaan uusia.saumaaja kirjoitti:En nyt tiedä onko tämä korrektia jauhaa samasta asiasta, mutta kun.
Niin.. kuten tuossa viestiketjun puolessavälissä kerroin että tavaralla
on täysi palautusoikeus on se sitten kumma ettei asiaa ymmärretä
Siis että kärsivällisyys ei riitä pikkupurkkien rakentamiseen kunnolla? Aika pelottava asenne minusta.saumaaja kirjoitti:kuten myös kommentoin kyseisten laatikkojen
rakentamista.
Täh??? Mitä ihmettä tämä tarkoittaa?saumaaja kirjoitti:Hinta--laatusuhde eivät tule koskaan kohtaamaan yksittäisiä kappaleita tehtäessä
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Mari: Luulenpa ettei kyse ole kärsivällisyyden riittämisestä pikkupurkkien rakenteluun, vaan lähinnä siitä seikasta ettei merivesilaatikoiden pykäämiseen kaiketi löytynyt kokemusta.
Elpuri: Noin uskoisin minäkin asian olevan.
Kuten varmasti lukutaitoisina henkilöinä voitte edeltävistä kommenteista (siis niiden henkilöiden kohdalta joilta kokemusta ko. firman tuotteista löytyy) todeta, Akvapajalta saa tavanomaisia makeanvedentankkeja hyvään hintaan ja hyvällä laadulla. Isommat purkit tehdään suosiolla tuhdista tavarasta (esim. 600 litraiseni on kauttaaltaan 12 mm lasista valmistettu).
Oman purkkini työnlaatua arvioidessa ei ainakaan ole tarvetta turvautua jatkossa "saksalaiseen laatuun", kun kotimaasta saa samaa tavaraa huomattavasti halvemmalla ja vieläpä mittojen mukaan tehtynä.
Elpuri: Noin uskoisin minäkin asian olevan.
Kuten varmasti lukutaitoisina henkilöinä voitte edeltävistä kommenteista (siis niiden henkilöiden kohdalta joilta kokemusta ko. firman tuotteista löytyy) todeta, Akvapajalta saa tavanomaisia makeanvedentankkeja hyvään hintaan ja hyvällä laadulla. Isommat purkit tehdään suosiolla tuhdista tavarasta (esim. 600 litraiseni on kauttaaltaan 12 mm lasista valmistettu).
Oman purkkini työnlaatua arvioidessa ei ainakaan ole tarvetta turvautua jatkossa "saksalaiseen laatuun", kun kotimaasta saa samaa tavaraa huomattavasti halvemmalla ja vieläpä mittojen mukaan tehtynä.
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Mitenkähän merivesipurkiksi tulevan kokolasipurkin kasaaminen on erilaista, kuin makeavesikäyttöön tulevan? Ja tuon käsitykseni kärsivälisyyden riittämättömyydestä sain tästä samasta ketjusta saumaajan itsensä kommentista:Tuukkah kirjoitti:Mari: Luulenpa ettei kyse ole kärsivällisyyden riittämisestä pikkupurkkien rakenteluun, vaan lähinnä siitä seikasta ettei merivesilaatikoiden pykäämiseen kaiketi löytynyt kokemusta.
Muistaakseni akvaario yhtiöiden pengerkadun toimipisteessä on töissä semmonen kun timo vainio jonka työn jälkeä olen aina ihaillut on senverran rauhallinen kaveri, että em. pikkulaatikot luonnistuu minä jatkan niitä suuria..pintoja.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Mari: Mutta kuitenkin päätit tuota lausahdusta quotata tuossa etkä sitä johon varsinaisesti viittasit?Mari kirjoitti:Siis että kärsivällisyys ei riitä pikkupurkkien rakentamiseen kunnolla? Aika pelottava asenne minusta.saumaaja kirjoitti:kuten myös kommentoin kyseisten laatikkojen
rakentamista.Jos pienten altaiden laatu on mitä sattuu, niin en ainakaan minä uskaltaisi tilata isojakaan.
Eikö nuo merivesipurkit olleet jotakin väliseinällisiä kummajaisia? Siis johonkin veden pyörittelyyn liittyviä kippoja omituisine konstruktioineen?
Aiheesta purnaaminen on mielestäni varsin hyödytöntä; Silakan purkit menevät ainakin mun käsityksissä tilaajan piikkiin kun ei ole aiheesta reklamoinut valmistajalle tapauksen vaatimalla tavalla (12 kk takuu, ei ostopakkoa). Kokemusta omaavilta on tullut ainakin kehysakvojen osalta pelkkää positiivista palautetta tähän ketjuun, joten siitäkin voi jotakin päätellä... siis jos niitä positiivisia viestejä tuolta kaikenmaailman spekulointien ja asiaa yhtään tuntemattomien rutinoiden välistä löytää