Kampaamon akvaario Kuopiossa: 80 litraa ja 5 kultakalaa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tilli
Junior Member
Junior Member

Kampaamon akvaario Kuopiossa: 80 litraa ja 5 kultakalaa

Viesti Kirjoittaja tilli »

Kävinpä taas pitkästä aikaa kampaajalla (enkä saksinut itse hiuksiani vessan pöntön päällä :mrgreen: ). Kampaamossa olikin akvaario, jossa oli asukastiheys melkoinen. Eivät tienneet akvaarionpidosta, hyviä ohjeita :twisted: oli varmasti saatu kalaostoksilta torin varren lemmikkiliikkeestä. Eivät kuitenkaan kyseenalaistaneet esittämiäni asioita.

Jos joku kultakalahullu tuntee tarvetta hiustenlyhennykseen (tai hiusjuurien blondaukseen), niin Hiuslinja Savonkadulla voisi olla sopiva paikka. (Ainakin mulla on tukka nyt nätimpi :mrgreen: .) Samalla voisi hankkia täydennystä kultakalaparveen, luulen, että antaisivat niitä suosiolla pois, jos joku muukin viitsisi kertoa, ettei tuo yhdistelmä ole ihan paras ratkaisu.

Altaassa oli lisäksi 3 partamonnia, kiilakylkiparvi, taistelukala, seeprakaloja ja miljoonakala.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Äh, ja Kuopiossa tuommoinen tapaus :? Ennemminkin pitäisi tehdä sinne liikkeisiin jonkinlainen adressi, etteivät ottaisi kultakaloja myyntiin.
Mutta tuskimpa nuo kultakalojen pito vääränlaisissa oloissa meidän elinikänä tulee muuttumaan (olempas minä pessimisti)..Turhauttaa aina kuulla tuollaisia allastarinoita [:I]

Itsekkin olen jo sillä linjalla, etten kovin herkästi mitään "rescue"kaloja ota. Asiaa voisi verrata tuohon koirapuolen juttuun, kun ihmiset hysteerisinä höpöttävät että pitäisi pelastaa koiria Eestistä Varjupaikista.
Mutta miksi? kun ei siitä ole kuitenkaan muuta kuin hetkellistä hyötyä sikäläisiin irtokoira-ongelmiin, koska ongelmien syyt ovat kuitenkin olemassa.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tilli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tilli »

Joo, oikeassahan tuota olet. Täysin kosmeettisia parannuksia. Kyllä myyjällä pitäisi olla vastuu näissä eläinasioissa. Siksipä tuo mainitsemani puoti ärsyttääkin ihan erityisesti. Mutta jos joku on kultiksia vailla, niin sieltä sitten.

En ottaisi varjukoiraa, kun en oikein usko kouluttajanlahjoihini. Moni niistä on niin ongelmoiva. Ja olen kyllä halukas maksamaan kasvattajalle kunnon rahat kunnollisesta koirasta ihan täällä Suomessa, ainakin tässä meidän tapauksessa näin menettelemällä on takuulla minimoitu kärsimystä :D .
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Inhottavia nuo tapaukset! Hieman OT: Työpaikalla yksi tyyppi mietti allergiseen kotiin sopivaa lemmikkiä. Onneksi kyseinen henkilö ei ilmeisesti ole hankkimassa akvaariota. Tyyppi sanoi, että voisihan sitä hankkia aina kultakalan maljaan/pieneen altaaseen mutta se vaan möllöttää, eikä tarjoa lapsille tarpeeksi hupia! Kyseinen henkilö vielä ihmetteli suureen ääneen, miten jotkut hourupäät voivat hankkia isoja vesisäiliöitä kotiinsa. Minähän sitten paljastin omistavani montakin vesisäiliötä ja vieläpä yhden aika ison [;)]. Terveisiä vaan työpaikalle!
-Satu
Uimataidoton
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Uimataidoton »

Valitan että menee hiukan ohi aiheen mutta kommentoisin tähän rescue-höpötykseen :)

Itselläni on sadan litran pönikkä johon ottaisin rescue-kaloja mutta sopivia ei ole ollut pääkaupunkiseudulla joten menen tänään kauppaan täydentämään parveani.

Rescue-koirakin löytyy ( juuri Varjupaikista ) Ensimmäinen oma koira ja mitään koulutustaitoja ( kirjoista opittuja ) ei ole vaan kaikki on hoitunut sillä kuuluisalla maalaisjärjellä: hyvästä teosta kiitos , huonosta rangaistus. Sakemannin kanssa en noudata mitään pehmeää linjaa koska eläin on aina eläin ja koiran kaksi ensimmäistä elinvuotta ovat minulle tuntemattomia. Myönnän että kävi tuuri kun sain tämän koiran: monet ovat sairaita ja luonne muuttuu puolen vuoden sisällä. Omani muuttui arasta suojelevaksi ( halusinkin koiran jolla voi mennä Kaisaniemen puistoon klo 02 aamuyöllä :twisted: ) Humalaisen tullessa eteen varoittaa ettei lähemmäksi kannata tulla.

Itse olen käynyt tarhalla kaksi kertaa ja tämän jälkeen en voinut ajatellakkaan ostavani suomalaista koiraa. Suomalaisilla koirilla menee hyvin ja toivottavasti muutama virolainen
seropi pääsee myös tästä nauttimaan.
Mahdottomuudet teen heti - ihmeiden teko kestää hiukan kauemmin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”