Tuli juuri hankittua kotiin uusi tyylikäs Juwelin Rio 240
Onko ihmisillä minkälaisia kokemuksia tästä Juwelin omasta "sisäänrakennetusra valutussuodattimesta" ?
Myyjä kehui kovasti tuotetta (tietenkin)... yrityksen sivuilta löytyy aika nihkeästi tietoa itse systeemistä ja itse olen melko skeptinen homman suhteen.
Kertokaa ihmeessä kokekukset ja mielipiteet asiasta.
Juwelin suodatin
Valvoja: Moderaattorit
Myös meillä on juuri kotiin tuotu 400 litrainen Rio. Ihan mielenkiinnolla kuuntelisin myös kommentteja Juwelin laatikosta. Hieman järjenvastaiselta se tuntuu ja ainakin tarvitsee muutamia parannusideoita (esim. veden sisääntulo pitää saada lähempää pohjaa).
Laitamme kuitenkin altaaseen toisenkin suodattimen. Mietin vain repiäkö altaaseen kiinnitetty pönttö kokonaan pois ja jättääkö siihen pyörittämään vettä?
Laitamme kuitenkin altaaseen toisenkin suodattimen. Mietin vain repiäkö altaaseen kiinnitetty pönttö kokonaan pois ja jättääkö siihen pyörittämään vettä?

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Moi,
mulla on Juwell:in 240 litranen ollut suodattimineen käynnissä n. 5 kk. Tukkoon se ei ainakaan vielä ole mennyt, enkä ole kertaakaan sitä puhdistanut. Mutta taitaa se vähän tehoton olla, ja se reikä, josta vedenulostulo putki tulee, on vähän liian iso, seeprakalat ainakin mahtuvat sinne suodattimen sisälle. No, raatoja ei ole vielä löytynyt, joten kai ne löytää tiensä uloskin
. Tällä hetkellä käytän kaverina TetraTec suodatinta, jolloin suodatusteho yht on 1000l/h.
Suunnitelmissa on kyllä vaihtaa ko hökötys mattosuodattimeen jollakin aikavälillä. Mitenkähän sen vaan saa irti, kun muu sisustus on paikoillaan
..
mulla on Juwell:in 240 litranen ollut suodattimineen käynnissä n. 5 kk. Tukkoon se ei ainakaan vielä ole mennyt, enkä ole kertaakaan sitä puhdistanut. Mutta taitaa se vähän tehoton olla, ja se reikä, josta vedenulostulo putki tulee, on vähän liian iso, seeprakalat ainakin mahtuvat sinne suodattimen sisälle. No, raatoja ei ole vielä löytynyt, joten kai ne löytää tiensä uloskin

Suunnitelmissa on kyllä vaihtaa ko hökötys mattosuodattimeen jollakin aikavälillä. Mitenkähän sen vaan saa irti, kun muu sisustus on paikoillaan