Jungle Parasite Clear Tank Buddies

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

kv-setä kirjoitti:Timppa

Suomessahan on weppikauppoja, esim. Reporangan Sohlmannien pitämä, hinnat vaan on piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkät. :mrgreen:

Kari
No käy ko liikkeessä vertaamassa hyllyhintoja ja sen jälkeen vertaa saman liikkeen nettikauppaan niin huomaat huiman eron... [;)]
kv-setä
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kv-setä »

Just kävin nettisaitilla, Hobbyn valmistama ilmankostuttaja esim. terraarioon: Sohlmannilla kampanjahinta 120 eskoa, Saksassa webbikaupassa 75eskoa.

8O
"salakka hupussa "
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Tihe miksi et ryhdy tuumasta toimeen ja perusta nettikauppaa sinne kuopioon ja ryhdy kauppaamaan saksalais-tyyliseen tapaan halpoja akvaariotarvikkeita tänne suomeenkin, niin ei tarvitsisi saksasta tai jenkeistä niitä tilata turhaan.Samalla selviäisi sekin minkälaisilla katteilla tuotteita kannattaa myydä.Samaahan voi kokeilla siellä mikkelinkin suunnalla ja missä vain.Olen varma että kaikki akvaristit ryhtyvät mielummin suomalaisen nettikaupan asiakkaaksi heti kun sellainen ryhtyy myymään yhtä halvalla kuin saksalaiset, tai ehkäpä vieläkin halvemmalla.
In numbers of ten the power is in one.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Huomattavasti pienemmällä stressillä pääsee kun antaa muiden myydä sitä tavaraa ja ostaa ite sieltä mistä halvemmalla saa, tässä tapauksessa sitten jenkeistä... 8-)
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Tuukkis kirjoitti:Tihe miksi et ryhdy tuumasta toimeen ja perusta nettikauppaa sinne kuopioon ja ryhdy kauppaamaan saksalais-tyyliseen tapaan halpoja akvaariotarvikkeita tänne suomeenkin, niin ei tarvitsisi saksasta tai jenkeistä niitä tilata turhaan.Samalla selviäisi sekin minkälaisilla katteilla tuotteita kannattaa myydä.Samaahan voi kokeilla siellä mikkelinkin suunnalla ja missä vain.Olen varma että kaikki akvaristit ryhtyvät mielummin suomalaisen nettikaupan asiakkaaksi heti kun sellainen ryhtyy myymään yhtä halvalla kuin saksalaiset, tai ehkäpä vieläkin halvemmalla.
Tuo saksalaisten hinnan alle meno on jo sarkasmia.

Yksinkertainen syy on se että suomessa akvaarioharrastajapiiri on liian pieni, sillä ei elä, liian pienet markkinat. Toinen syy on että ei ole alkupääomaa. Kolmas syy on akvaarioliikkeen pito ei pidä tänäpäivänä tälläkorkeudella suomea leivässä. Oman firman aloitukseen on laskettava pari-kolme tappiollista vuotta ennen kuin se lyö leiville, sittenkin on tuurista/omista ideoista ja kehityskyvystä kiinni saako firmastaan tuottavan. Täällä ei saa (oma uskomus, liikkeen perustaminen on ollut joskus mielessä, vain onneksi mielessä) tunnen senverran alaa tuttujen kauppiaitten kautta että tiedän. Osa näistä tutuista kauppiaista on lopettanut liikkeenpidon jo.

Eteläsuomessakaan alalla ei ole helppoa sillä kilpailu alalla on kovaa, suuret syö pienet, niin tässäkin uudessa kauppatilanteessa tulee käymään pieniä akvaarioliikkeitä tulee kuolemaan tai ne ketjuuntuvat jonkin suuremman liikkeen alle. Tuukkis ymmärrän ajattelumaailmasi olet itse yrittäjäperheestä. Mutta suoraan sanottuna pitkään alaa seuranneena tyhjän saa tekemättäkin ja lisäksi säästää nekin rahat jotka joutuisi liiketoimintaan väistämättä lainarahaa ottamaan. Ja viimeinen syy on ikä 43 vuotias ukko on jo senverran laiska että ei kehtaa. Yrittäjyys tuo kyllä työtä toiset sanovat että senjälkeen ei vapaa-aika ongelmia ole, eikä aikaa enää perheellekkään saatikka lomailulle. Yrittäkää nuoremmat jos luulette sen kannattavan. Akvaarioala ei ainakaan kulta-aitta yrittämisessä ole, ainakaan näillä lakeuksilla vaikka tunnen/tiedän eteläsuomalaisia akvaariokauppiaita joilla menee suhteellisen hyvinkin, mutta heillä on vanha luotettava liiketoiminta sekä hyvät vanhat toimivat liikesuhteet. Toivotan Viherkalan uusille perustajille onnea liikkeenpitoon, rohkea veto teiltä tänä muutuvana kaupan aikana. Itskkin tuota vaihtoehtoa Tommi Natrin kanssa keskusteltuani hetken jopa harkitsin. Tässäkin teille olisi yksi liikeidea = oma maahantuonti sellaisille tuotteille joilla ei tuontia suomessa ennestään ole. Kiina on yksi kehittyvä maa josta löytyy tällähetkellä laadukastakin akvaarioalan kauppatavaraa suhteellisen edullisesti. Kunhan yrittää muistaa asian "mitä useampi välikäsi, sen kalliimpaa tavara on" olisikin pyrittävä tavara saamaan suoraan valmistajalta. Jos vinkki oli edes harkitsemisen arvoinen kannattaa ottaa yhteyttä Kiinan kirjeenvaihtajaan Aquaristoon.

P.S. Turun Akvaario Ky (Pappa Laakso) tukku on ollut myynnissä muuten viimeiset 5-7 vuotta mutta eipä kauppoja vain ole tullut. Voi johtua hinnastakin tuotteet siellä on surkeat akvaariokaupan alalla joitakin ruokamerkkejä sekä Elox akvaariotuotemerkkiä lukuunottamatta. Toinen mahdollinen syy on läpihomeinen liikerakennus. Mutta virilille yritäjälle vinkiksi... [;)]

Turun Akvaario Ky
Osoite: Kaarningonkatu 18, 20740 Turku
Puhelin: (02)2365500
Fax: (02) 2365976
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member

Äkkiähän nuo tuntemattomatkin tuotteet saa muualta halvalla,sillä ei kai tuossa mene enää pitkää aikaa kun joku kiinalainen perustaa nettikaupan sikäläisillä hinnoilla ja siihen vain postitus kulut päälle.

Se vaan ihmetyttää kun näitä juttuja täällä lukee, niin täällä on monella semmoinen käsitys akvaariokauppiaista että ovat vain rahanhimoisia akvaristin jallittajia myydessään tuotteitaan.Täällä kerrottujen juttujen perusteella luulisi akvaarioliikkeiden omistajien takapihalla olevan piilossa FERRARI.

Muuta oikeasti kauppiaalla pitäisi olla seitkyt luvun ruosteinen hiace ilmaisiin kotiinkuljetuksiin ja sittenhän kunnon akvaristi voisi käydä asioilla ilman tunnetta siitä että jallitetaan.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Tuukkis kirjoitti:Äkkiähän nuo tuntemattomatkin tuotteet saa muualta halvalla,sillä ei kai tuossa mene enää pitkää aikaa kun joku kiinalainen perustaa nettikaupan sikäläisillä hinnoilla ja siihen vain postitus kulut päälle.

Se vaan ihmetyttää kun näitä juttuja täällä lukee, niin täällä on monella semmoinen käsitys akvaariokauppiaista että ovat vain rahanhimoisia akvaristin jallittajia myydessään tuotteitaan.Täällä kerrottujen juttujen perusteella luulisi akvaarioliikkeiden omistajien takapihalla olevan piilossa FERRARI.

Muuta oikeasti kauppiaalla pitäisi olla seitkyt luvun ruosteinen hiace ilmaisiin kotiinkuljetuksiin ja sittenhän kunnon akvaristi voisi käydä asioilla ilman tunnetta siitä että jallitetaan.
En ole sanonnutkaan että akvaariobisnes kultakaivos olisi, sekä olen sitä sanonnut kokoajan että akvaariokauppiaat tässä muutuvassa kauppapolitiikassa huonoimmassa välikädessä ovat. Mutta se on avian selvää että jos saman tavaran saa jostakin halvemmalla tänä nettiaikana kuluttaja on hintatietoinen ja ottaa tavaran sieltä mistä halvimmalla saa. Se nyt vaan on elämän fakta.

Odotakaahan kun entiset itäeuroopan maat liityvät EU:n riveihin ja kansalaisten liikkuvuus on vapaata saatte huomata eteläsuomessakin mitä on työttömyys. Oma ennustukseni on että ensin häviää suomalaisilta rakennusalalta työpaikkoja paljon, siivousala (eteläsuomessa sitä kai suomalaiset ole enää aikoihin tehneet muuten kuin keikkatyönä pätkiä.) Mutta suoraansanottuna mikään suomalainen palkkajärjestelmä ei sido esimerkiksi viroilaisia tekemästä työtä halvemmalla kuin suomalaisia. Maailma muuttuu eskoseni. Tästä luulisi ainakin työnantajapuolen olevan tyytyväinen jos ei tavaran halpeneemiseen olekkaan tyytyväinen = kate.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member

Tarkoitin kyllä yleisesti näitä juttuja akvaariokauppiaista täällä kirjoitettujen perusteella.Tottahan tilata saa ulkomailta oman mielensä mukaan niin teen minäkin.Kyllä luulen että monet tietää täällä etelässäkin mitä on työttömyys ja moni tietää miten välttää töitä.Siivousalalla nyt tuntuu olevan tekijöistä pula.
L.A.
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja L.A. »

Tuukkis kirjoitti:Tarkoitin kyllä yleisesti näitä juttuja akvaariokauppiaista täällä kirjoitettujen perusteella.Tottahan tilata saa ulkomailta oman mielensä mukaan niin teen minäkin.Kyllä luulen että monet tietää täällä etelässäkin mitä on työttömyys ja moni tietää miten välttää töitä.Siivousalalla nyt tuntuu olevan tekijöistä pula.
Kyllä se näillä palkoilla täällä etelässä on harrastelua tuo työn teko.
Kun palkka ei meinaa riittää edes vuokraan .
Toista se taitaa olla pohjoisemmassa (elinkustannukset).
nuoliainen
Starting Member
Starting Member
Viesti:

TI-He harrastaa halpatuontia

Viesti Kirjoittaja nuoliainen »

niin,että vara nöyryyttää köyhiä järjestämällä kisoja:paras ruinaus palkitaan ja kansa äänestää.Myy formaatti maikkarille.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

nuoliainen kirjoitti:niin,että vara nöyryyttää köyhiä järjestämällä kisoja:paras ruinaus palkitaan ja kansa äänestää.Myy formaatti maikkarille.
Niin että on varaa nöyrryttää ihmisiä. Se on täysin sinun oma käsityksesi. Enkä maikkarille, enkä nelosellekkaan myy, saat vaikka sinä vapaasti kopioida lahjoittaaksesi itse tekemiäsi taustoja ihmisille akvaarioihin.

Voit samalla päivittää seuraavat tietosi minusta. Olen nuori ja komea, kuopion tavoitelluin poikamies, lisäksi ökyrikas, asun suuressa kartanossa, makuuhuoneeni on sen länsipäässä etteivät kesäisin auringon-nousut häiritse aamu-untani. Autoja minulla on vaatimattomasti vain 6 kpl, hiukan harmittaa kun Teemu Selänteellä on enemmän ja muutama harvinaisempi. Akvaariotalo minulla on erillään omana rakennuksenaan kartanon tontilla, kalojani hoitavat siihen erikseen palkatut henkilöt, samoin kuin kartanon siivouksenkin hoitaa siihen palkatut siivoojat. Yöt minä vietän yöelämässä rellestäen, päivisin minä nukun kello 16.00 saakka vähintään että jaksan jatkaa siitä mihin edellisenä yönä rellestys ravintolaelämässä jäi. Vieläkö haluat että jatkan tätä satua? No kysyin ja vastaan itse. En Jatka.

Tosiasia on se että lasit ovat kustantaneet minulle rahallisesti erittäin vähän ja ne pyörivät vaan asunnossani tiellä olen tyytyväinen jos lasit jollekin henkilölle menevät tarpeeseen, ketään nöyryyttääkseni lasien lahjoitusta en tosiaankaan tehnyt jos sinä nuolijainen sen niin koit se on sinun näkemyksesi asiasta, kaikki oli vapaaehtoista, ei sen tarinan tarvinnut olla totta mielikuvitusta sai käyttää. Ja mitä tuohon minun varapuoleen tulee niin toden näköisemmin sinulla nuolijainen on täiläkinhetkellä enemmän rahaa pankkitililläsi kuin minulla.

Mummovainajani sanoi aikanaan. Hyvä antaa vähästäänkin paha ei anna paljostaankaan. Yleisesti ottaen olen lahjoitellut muutakin ylimääräistä minulle turhaa tavaraa pois nurkista pyörimästä, tavara on ollut kunnossa olevaa minulle tarpeetonta joka olisi jäänyt vain nurkkiin minulla pölyä keräämään jonka olisin muuten jossakin vaiheessa joutunut heittämään pois. Minusta on parempi antaa käyttökelpoinen itselleen ylimääräinen tavara kiertoon mieluimmin kuin heittää kaatopaikalle.

Olen järjestänyt joitakin kesiä takaperin muuten akvaarioharrastajille kesäviljelykilpailunkin ja lahjoittanut sen voittajalle 6 kpl kiekkokalanpoikasta. Sen kilpailun motiivina minulla oli motivoida akvaristeja hoitamaan paremmin kalojaan sekä akvaarioitaan kesäisinkin, senkin kilpailun voittajan ratkaisi toinen henkilö kuin minä. Entisen Viherkala Oy:n puolesta Tommi Natri lahjoitti akvaariokirjan siihen kilpailuun lisäpalkinnoksi.

Trv: Timppa
kv-setä
Member
Member

Samaahan voi kokeilla siellä mikkelinkin suunnalla /Tuukkis

Tuukkis, entinen ammattini oli maahantuoja/tukkuliike/vähittäiskauppias, maahantuontia joka puolelta maapallolta.
Tiedän mistä puhun ja niin tietää TiHekin. Hinnat valmistajalla/diilerillä/jobberilla on eri planeetalta kuin Suomen vähittäiskaupoissa. Omassa hinnoittelussani suosin aikoinaan yleistä käytäntöä, joka oli(on) pii, jonka jälkeen kauppias pani oman hintansa(x 2). Lopulta hinta oli usein dollarihinta ja nolla perässä.Tämä ei päde kalliisiin tuotteisiin, vaan kauppiaan on mietittävä kalliissa tuotteissa missä vaiheessa kipuraja tulee vastaan. Tämä oli voimassa ennen internetin yleistymistä, enkä usko että kauppiaat kovin paljoa ovat tapojaan muuttaneet. Esimerkiksi kun katsoo tässä threadissa esilletulleita hintaeroja.
Aloittavalle maahantuojalle tehtaat asettavat hyvin usein korkean ensiostoarvon, jolla mitataan halukkuus yhteistyöhön. Junglen tapauksessa se on luultavasti korkea, siinä syy miksi saksalaiset webkaupat eivät ole hankkineet niitä valikoimiinsa. Kotimainen maahantuoja on ottanut aikamoisen haasteen itselleen ja vaatii paljon työtä jotta tuote lyö itsensä näillä hinnoilla läpi. Ainakaan etelä-savossa ei niitä löydy tällä hetkellä alan kaupoista.
Mielestäni on vain hyvä että näistä hintaeroista keskustellaan, nekin, jotka eivät esim. jenkkien hintoja ole tienneet, alkavat miettiä miksi maksaa itsensä kipeiksi.

Kari
"salakka hupussa "
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member

Eiköhän yksi syy siihen että täällä on kalliit myynti hinnat,ole markkinoiden pienuudessa,eli toimeentulo on tehtävä pienemmästä kuin saksassa tai jenkeissä,kun kumminkin elinkustannuksetkin ovat luultavasti korkeammat kuin USA:ssa. Laskutapasi tuntuisi olevan käytössä nykyisikin kun miettii tuota junglen hintaa vai mitä kv-setä.
Eri asia lyökö tuo jungle itsensä läpi täällä suomessa,tuotteessa ei ainakaan ole vikaa.
Entisenä yrittäjänä varmaan osaat kuvitella millä hinnalla tuota tuotetta kannattaisi sinun mielestä täällä myydä, että siitä jäisi myyjillekin jotain muut kuin hyvä mieli, jos sitäkään.
kv-setä
Member
Member

Yrittänyttä ei laiteta. (Vanha eteläsavolainen sanonta)
:mrgreen:

Tuotteessa ei ole mielestäni vikaa, vaan hinnoittelu jos saadaan inhimillisemmäksi, ei kukaan ulkomailta niitä tilaa.
:D
Kari
"salakka hupussa "
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: TI-He harrastaa halpatuontia

Viesti Kirjoittaja patu »

nuoliainen kirjoitti:niin,että vara nöyryyttää köyhiä järjestämällä kisoja:paras ruinaus palkitaan ja kansa äänestää.Myy formaatti maikkarille.
Timppa asumme Suomessa... joten lahjoitettavia laseja pitäisi riittää maybe useammallekkin [;)]
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member

Ahaa kv-setä, nyt ymmärrän miksi olet entinen yrittäjä. :roll:
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Onkos joku tuota Parasite Clearia onnistunut jostain tilaamaan?
En itse ainakaan onnistunut tämän keskustelun linkeistä.
Vaihtoehdot oli U.S tai Canada minne toimitetaan.
Jotain UK:n kauppaakin yritin ja sähköpostiin vastasivat ettei käy heillekkään :?
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Fiu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Hyvinkään Salamanteri tietääkseni (en taaskaan mene aivan vannomaan), myy kyllä kyseistä tuotetta :? ... Pakkauksen koosta ei tosin ole minulla tietoa. Lisäksi sieltä saa myös paljon muita Junglen tuotteita.
Ana_H
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ana_H »

Tampereella Coral Aquarium on alkanut myydä Junglen tavaraa. Siellä näytti hyllyssä olevan myös tuota otsikonmukaista lääkettä, hinta taisi olla 10 euroa. Paketin kokoa en katsonut enkä sitä, onko se uutta vai vanhaa erää.
Ahven on peto kalaksi.
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Ana_H kirjoitti:Tampereella Coral Aquarium on alkanut myydä Junglen tavaraa. Siellä näytti hyllyssä olevan myös tuota otsikonmukaista lääkettä, hinta taisi olla 10 euroa. Paketin kokoa en katsonut enkä sitä, onko se uutta vai vanhaa erää.
Hyvä, että edes löytyy, jos akuuttia tarvetta tulee [;)]
Veikkaisin että kyseessä on se 8:n tabun pakkaus (Oliko 1tabu/~40l.?)
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Ana_H
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ana_H »

KtMan kirjoitti:
Veikkaisin että kyseessä on se 8:n tabun pakkaus (Oliko 1tabu/~40l.?)
Juu taisi olla juuri noin, että 1 tabl/40 litraa vettä.
Ahven on peto kalaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”