Styroksitaustan kiinnitys
Valvoja: Moderaattorit
Styroksitaustan kiinnitys
Mitäs kaikkea sitä pitää ottaa huomioon, kun kiinnittää styroksitaustaa akvaarioon kiinni? Kannattaako sitä edes liimata koko takaseinän alueelta?
Liiman käytössä ei kannata säästellä, sillä styroksilla on aika uskomaton nostovoima.
Varmaankin joku Kuopiolainen herrasmies voisi kommentoida styroksitaustan kiinnityksestä omakohtaisella kokemuksen rintaäänellä![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Varmaankin joku Kuopiolainen herrasmies voisi kommentoida styroksitaustan kiinnityksestä omakohtaisella kokemuksen rintaäänellä
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitenkäs se silikoni kannattaa laittaa sinne takaseinälle? Itse ajattelin jotain tämän tyyppistä
Tuolla tavoin sinne väliin jäisi rakoja ja silikoni saattaisi joskus kuivaakin.
Koodi: Valitse kaikki
Mitenkäs se silikoni kannattaa laittaa sinne takaseinälle
Ciao. Minulla itselläni on kaksi akvaa joissa styroksitausta, eikä kummassakaan ole liimoja eikä mitään muitakaan kiinnikkeitä. Jos se on mitotettu oikein, niin pitäisi pysyä ilman mitään. Hyvää joulua kaikille.
colazo
Tietysti aina parempi, jos taustan saa pysymään ilman silikoonia kiinni, mutta ei minulla ainakaan kantti riittäisi sellaiseen. Esim. itselläni on akvaariossa varmaan toistasataa kiloa kivirykelmiä ja jos se tausta sieltä takaa sattuisi äkillisesti irtoamaan, niin... käyttäkää mielikuvitustanne ;-)
Eli meillä tausta on siis kiinni silikoonilla. Ruutattiin pystysuuntaisia silikooniraitoja n. sentin - parin välein, annettiin kuivua vajaa viikko painojen alla tasaisen kiinnittymisen varmistamiseksi ja lopuksi vasta silikoonattiin taustan reunat, että ilma pääsi kiertämään takana.
Eli meillä tausta on siis kiinni silikoonilla. Ruutattiin pystysuuntaisia silikooniraitoja n. sentin - parin välein, annettiin kuivua vajaa viikko painojen alla tasaisen kiinnittymisen varmistamiseksi ja lopuksi vasta silikoonattiin taustan reunat, että ilma pääsi kiertämään takana.