Viimein odotus palkittiin - Uusi akvaario (pari kuvaa)

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maarittip »

Tico kirjoitti:Milloin sitä saa tulla katsomaan [;)]? Entäs, mitenkäs sille aikaisemmalle altaanrakennusprojektille kävi?
Katsomaan saapi tulla mutta vasta sitten, kun kalat ovat sisällä ja siihen nyt menee vielä jonkin aikaa.. Kauhia hoppu olisi kyllä kalat altaaseen saada polskimaan. :D

Altaanrakennusprojekti onkin sitten pitkä juttu... :| Lasit odottavat nyt autotallissa muita projekteja.
-heidi- kirjoitti:Onko teillä jo mitään sopivia nimivaihtoehtoja niille?
Nimivaihtoehtoja otetaan vastaan! En enää keski nimejä, on tullut jo keksittyä muutamalle elukalle [;)]

Lisa kirjoitti:Komia kyllä tuo tankkisi, toivottavasti pian saadaan ihastella sisustettuja maisemia
Kiitos! Katsotaan nyt kehtaako niitä "sisustuskuvia" laittaa julkisuuteen. Ei meinaan ole tarkoitus altaasta kovin rehevää puutarhaa tehdä. :roll:
Jokaisessa puutarhassa kasvaa rikkaruohoa.
(yleiseurooppalainen sananlasku)
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

-heidi- kirjoitti:*tahtoo kans* No hitsi, mahtuisko tuollainen tankki minun 35neliöiseen kämppääni?
Hei, eihän tuo allas vie kuin 250cmx80cm lattiapinta-alasta :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hatzizi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hatzizi »

On muuten tosi hieno akvaario, tuollaisen kun sitten aikuisena ostan [;)] jos vaan rahaa löytyy...
Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Hatzizi kirjoitti:On muuten tosi hieno akvaario, tuollaisen kun sitten aikuisena ostan [;)] jos vaan rahaa löytyy...
Niin.. Kauan aikaa minäkin isoa allasta kerkesin unelmoida ennenkuin unelmasta tuli totta. :) Unelmia pitää olla ja joku kaunis päivä ne voivat toteutua, jos tahtoa on tarpeeksi (ja rahaa ja tilaa ja ja ja...) :roll:
-heidi-
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -heidi- »

jartzu65 kirjoitti:
-heidi- kirjoitti:*tahtoo kans* No hitsi, mahtuisko tuollainen tankki minun 35neliöiseen kämppääni?
Hei, eihän tuo allas vie kuin 250cmx80cm lattiapinta-alasta :mrgreen:
No eihän se _sitten_ mitään ongelmia tuota! Heitän sängyn ikkunast ulos ja nukun lattialla akvaarion vieressä! :mrgreen:
Elämänfilosofia: Kaikki tapahtuu syystä
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

No mutta onhan asunnossasi vielä n. 33m2 tilaa patjalle altaan lisäksi :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-heidi-
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -heidi- »

Niinjoo, onhan se totta. Mutta toisaalta, tarviiko todella nukkua jos on tuollainen akvaario? [;)]
Elämänfilosofia: Kaikki tapahtuu syystä
Nobelin
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nobelin »

Ihana allas, Onnea :) ! Mäkin haluun tollaisen [;)] .

Perheenäitinä sitä vaan jostain syystä täyttää kaikkien muiden tarpeet ja halut ensin ja vasta sitten omat, jos sittenkään.

Olenko ainoa aikuinen joka ei osta sitä mitä haluaa vaikka rahaa olisikin? :|
Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Nobelin kirjoitti:Perheenäitinä sitä vaan jostain syystä täyttää kaikkien muiden tarpeet ja halut ensin ja vasta sitten omat, jos sittenkään.

Olenko ainoa aikuinen joka ei osta sitä mitä haluaa vaikka rahaa olisikin? :|
Hmm.. No tuota, enhän minäkään itseäni ajatellut, kun tuon ison akvaarion hommasin vaan ihan oskareiden ja nuoliaisten hyvinvointia. Edellinen allas on jo auttamattomasti liian pieni oskareille joten pakko oli saada iso allas.

Minä olen aina ollut nuuka ostamaan mitään varsinaisesti itselle, kaikki menee joko koirille, kissoille, kaloille, käärmeelle tai hiirille. Joskus jotain myös miehelle ja ehkä kotiin jotain yleensä tarpeellista. Mutta ei itselle, vaikka joskus varaa olisikin. :roll:
Nobelin
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nobelin »

Toi oli hyvä! Mäkin taidan ostaa jotain isoja kaloja näihin pieniin altaisiini ja sitten on kohta pakko ostaa iso allas, ei siis minua varten vaan kalojen hyvinvoinnin takia! [;)] Kiitos vinkistä :roll: .

Ei vaan, mä kyllä ostan kaloja jotka sopivat altaisiini ja ehkä joskus repäisen ja hankin sen isonkin altaan. ja sitten sinne kalat.

Taitaa olla stressiä ilmassa, vai miten mä nyt näin niuho olen [:I] ?
MAMA
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MAMA »

Hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä hyvä !!!!

Kalavalinnat on kohdallaan ja tilaa on.

- Kateudesta vihree -
8O
Se on koiralle oikein että koppi vuotaa ja luu on kovaa.
Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Uusia kuvia 26.1.2004

Tässäpä pari uutta kuvaa altaasta, jota on jo vähän sisustettu mm. kaloilla. :mrgreen:

Kuva

Kuva
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Missäs ne kalat lymyää? 8O

Ja onko allas vasta täyttövaiheessa noissa kuvissa, kun ei ole kokonaan täynnä?

Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

jartzu65 kirjoitti:Missäs ne kalat lymyää? 8O

Ja onko allas vasta täyttövaiheessa noissa kuvissa, kun ei ole kokonaan täynnä?
No joo, siis kalat häippäsevät aina takavasemmalle, kun otan kameran kauniiseen käteeni.. joten kuvista tulee melkein aina tuollaisia. Mitä veden määrään tulee niin jonkin verran sitä on nyt enemmän muttei kuitenkaan piripintaan. Tuntuu, että jos sitä olisi aivan kukkuroilleen, oskarit läikyttäisivät sen aina lattialle... Tiedä sitten...

Oikeassa reunassa majailee myös mattosuodatin joka ei ole aivan yhtä korkea altaan kanssa, joten sen yli en laita vettä menemään. :)
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Nyt jos joskus OLEN KATEELLINEN :mrgreen:
Erittäin hieno allas!
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Alex
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Alex »

*Kuola valuu* Minä oon kateellinen, TODELLA kateellinen. Ehkä vielä jonain päivänä mullakin on samanlainen... Ehkä vielä jonain päivänä...
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Maarittip kirjoitti: Tuntuu, että jos sitä olisi aivan kukkuroilleen, oskarit läikyttäisivät sen aina lattialle... Tiedä sitten...
Ymmärtäähän sen ettei sata tai kaksisataa litraa nyt missään tunnu.
Noilla úlapoilla ei kai sitä 'normaalia' 40 prosenttia vettäkään viikossa vaihdeta?
Olen iloinen että joku viitsii kunnollisen kokoisiakin altaita isoille kaloilleen rakennella. Isossa altaassa ei ole sen kummemmin työtä kuin pienessä on sanottu, mutta rajansa varmaan silläkin 8-)

Mikä tuo valaistus on, näyttää putkivalolta, mutta noin korkealla? Kuvanottoa ja muuta touhuilua varten kai..
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

liina kirjoitti:

Noilla úlapoilla ei kai sitä 'normaalia' 40 prosenttia vettäkään viikossa vaihdeta?
En osaa tietysti muiden puolesta vastata, mutta kyllä minä tuon määrän kerran viikossa vaihdan, riippuu tietysti kalastosta ja ruokinnastakin, miten paljon jätettä syntyy.

MAMA
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MAMA »

1200 litraa ja oskareita!!! Hurraa...

Kuva
Se on koiralle oikein että koppi vuotaa ja luu on kovaa.
Hanix
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hanix »

En ole ikinä nähnyt NOIN ihanaa allasta. 8O
Tahtoo samanlaisen :)

Onko tollasen altaan puhdistaminen paljonkin enemmän työtä / aikaa vievää kun tälläsen PIENEN (150l)?
"Ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen, silloin kun siipemme unohtavat miten lennetään"
Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

liina kirjoitti:Noilla úlapoilla ei kai sitä 'normaalia' 40 prosenttia vettäkään viikossa vaihdeta?
Mikä tuo valaistus on, näyttää putkivalolta, mutta noin korkealla? Kuvanottoa ja muuta touhuilua varten kai..
Yritys ainakin olisi kova, että vettä tulisi vaihdettua tarpeeksi suuri määrä viikottain. Tietenkin se vähän vaihtelee mutta 1/3 ja 2/3 tuntuvat vielä menettelevän.
Putkivaloahan se on, kyllä. Normaalisti lamput ovat matalemmalla n. 10-8 cm altaan yläpuolella. Sen verran ylhäällä kuitenkin, että kansilasit saa helposti siirrettyä sivuun jos tarve vaatii.
MAMA kirjoitti:1200 litraa ja oskareita!!! Hurraa...
Eihän sitä voi olla muita mahdollisuuksia kuin oskareita! Tietenkin!!! :mrgreen:
Hanix kirjoitti:Onko tollasen altaan puhdistaminen paljonkin enemmän työtä / aikaa vievää kun tälläsen PIENEN (150l)?
No jos totta puhutaan niin onhan se kyllä työläämpää kuin pienemmän altaan putsaaminen. Ensinnäkin lasin pinta-ala on paljon suurempi. (hyvä leväraapa suositeltavaa..) Toiseksi hiekkaa on paljon enemmän ja suuremmalla alalla (tehokas ja tarpeeksi iso pohjalappo suositeltavaa..)
Puhumattakaan veden ja sähkönkulutuksesta noin yleensä... :roll:
Hanix
Starting Member
Starting Member

juuh, itse olen haaveillut sellasta reilu 300 litrasta, mutta kai selin jää aika nopeasti "pieneksi" [;)]
"Ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen, silloin kun siipemme unohtavat miten lennetään"
Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Hanix kirjoitti:juuh, itse olen haaveillut sellasta reilu 300 litrasta, mutta kai selin jää aika nopeasti "pieneksi" [;)]
Meillä on toisena altaana 317 litrainen ja se on ihan kivan kokoinen allas. Mielestäni sellainen 400 - 500 litran allas olisi sellainen "ihanne" allas. Sinne kuitenkin mahtuisikin jo hyvin kaikennäköistä uiskentelijaa ;)
Hanix
Starting Member
Starting Member

pitää ruveta etsiskelemään sopivaa.. jos jollakin tulee halu päästä omasta 300+ litrasesta eroon niin minuun voi ottaa yhteyttä.. :D
Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

No niin, vähän väliaikatietoja altaasta.

Laitoin eilen (n. 10 cm) pikkuoskarit altaaseen isojen seuraksi. Nyt oskareita uiskentelee altaassa siis neljä kappaletta. Ensin isot tulivat varovasti tutustumaan pieniin mutta välillä syöksyivät niitä kohti aika "pahan" oloisina. Pari kertaa piti puuttua niiden touhuihin, kun tuntui ettei pienet selviäisi hyökkäyksistä.

Aluksi hirvitti jättää kaloja oman onnensa nojaan seuraavaksi yöksi mutta aamulla kaikki oskut uiskentelivat sulassa sovussa peräkkäin katselemaan joskos olisi ruoka-aika... ! Toivottavasti rauha altaassa säilyy myös vastaisuudessa, kun pienet kasvavat. Pitää etsiä kesällä lisää karahkoita reviirirajoiksi. :roll:

Odottelen myös innolla saksan tilaustani jossa mukana pitäisi tulla Eheimin 1500 litraan tarkoitettu ulkosuodatin. Olen nimittäin huomannut, että oskarit sotkevat vettä puhumattakaan tummaleväplekosta. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”