Tausta lasikuidusta (kuvia)

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Minä epäilen että Suuri lasikuituakvaariotaustaguru Sune Holm on kuiskutellut
jotain Jukan korvaan Tukholman akvaario-illanistujaisissa :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

dsl kirjoitti:
jarvij kirjoitti:Minä en "spämää" mitään. Heikkoutena tuossa taustassa on se että kaikki olisivat sitten samannäköisiä ja kokoisia. Pitäisi mallistoa laajentaa jne. Mutta vieläkin jäitä hattuun sanon minä, vaikka mitäs tuosta. :mrgreen:
Ottamatta kantaa siihen faktaan, että spämmäät, totean, että samalla tavalla kaikki samanlaiset matot ovat samanlaisia.
Väitän edelleen etten spämää!

DATZ-lehden ansiosta tuo suodatintyyppi on mitä ilmeisimmin aloittanut todellisen esiinmarssinsa. (Tieteellistä näyttöä asiasta minulla ei tosin vielä ole esittää, mutta luotan siihen että aika hoitaa sen puolen)
Kun nyt otit tuon suodatinaiheen puheeksi, niin päätymatto, pisaramalli ja sylinterimalli jne. paljaina ja istutettuin ovat kovin eri mallisia ja tyyppisiä ratkaisuja . Niinpä lasikuidustakin saa kovin erinäköisiä, kun vaihtaa muottia ja pintakäsittelyä.

Se ei kuitenkaan ole tässä se olennainen pointti, vaan jäitä hattuun ettei jatkossa harmita, on se pointti! :mrgreen:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

jarvij kirjoitti: Se ei kuitenkaan ole tässä se olennainen pointti, vaan jäitä hattuun ettei jatkossa harmita, on se pointti!
Anteeksi tyhmyyteni, mutta edelleenkään en ymmärrä, mikä voisi alkaa harmittamaan, perusteluja kehiin!!!
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viesti:

jartzu65 kirjoitti:Minä epäilen että Suuri lasikuituakvaariotaustaguru Sune Holm on kuiskutellut
jotain Jukan korvaan Tukholman akvaario-illanistujaisissa :mrgreen:
Minä en tiennytkään että Sunen taustat ovat olleet lasikuitua. Luulin että ne ovat monikerroksellista polyuretaania. No aina sitä oppii uutta :mrgreen:
summersrain
Member
Member

Viesti Kirjoittaja summersrain »

Déjà vu!
Miten akvaristeja pidetään jännityksessä? [;)]

Tausta on minustakin erittäin onnistunut...
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Epäilempä että tämä suuri salaisuus on joku loppuenlopuksi
täysin merkityksetön flöitti.

Jos minä saisin jonkun oikeasti tärkeän tiedon tietooni, jonkun aineen myrkyllisyydestä tms. Niin kyllä hyvin äkkiä pistäisin tietoa siitä kanssa-akvaristeille, enkä lapsellisen huomionkipeästi täällä huutelisi "Minä tiedän, mutta te ette saa sitä vielä tietää"

Joten tästä päättelin että asia ei varmaankaan ole mikään akvaarioharrastusta suuremmin heilauttavasta tiedosta, koska kuitenkin tätä "ennustusta" toitottaa senioritason harrastaja.

Sama pelleilyhän käytiin sen puhallushiekan kanssa, ja nythän se asia on jo unohtunut, harrastajien akvaariot porskuttavat edelleen 8-)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viesti:

Niin muuten epäilen minäkin ja ainakin Kuopion horisontista katsottuna.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Asia ei varmasti muutu vaikka Pallastunturin laelta asiaa katsastelee 8-)

Enkä ryhdy aikuisen ihmisen kanssa tämmöisestä asiasta kinastelemaa,
katsotaan sitten tuo "uutisesi" tärkeys Jukka, kunhan sen suurelle yleisölle paljastat [;)]
Viimeksi muokannut jartzu65, 19:52, 16.11.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viesti:

jartzu65 kirjoitti:Asia ei varmasti muutu vaikka Pallastunturin laelta asiaa katsastelee 8-)
Tasan tarkkaan samaa mieltä kanssasi :mrgreen:
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Ja sitten Jukka Järvi vielä ihmettelee, miksi porukka ei tajua kuinka hyvä tuo *****suodatin on ja miksi kaikilla ei ole jo tuota *****suodatinta :mrgreen:

Ei ihme ettei oikein vakuuta, kun täällä noin käyttäytyy, lapsellista sanon minä!
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viesti:

Jyrki kirjoitti:Ja sitten Jukka Järvi vielä ihmettelee, miksi porukka ei tajua kuinka hyvä tuo *****suodatin on ja miksi kaikilla ei ole jo tuota *****suodatinta :mrgreen:

Ei ihme ettei oikein vakuuta, kun täällä noin käyttäytyy, lapsellista sanon minä!
Minulla on syyni menetellä kuten menettelen. Tärkeää mielestäni on ettei nyt juuri aloiteta uusia taustaprojekteja. Eikö asiaa milllään voi ottaa ihan rauhallisesti sellaisenaan.
Piitulainen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Ai että kun Herra Järvi sanoo, että: "Tärkeää mielestäni on, ettei juuri nyt aloiteta uusia taustaprojekteja", niin kaikkien pitäisi "ottaa asia ihan rauhallisesti sellaisenaan...?

*tukehtuu nauruun*

Minun mielestäni olisi paljon tärkeämpää, että Herra Järvi hoitaisi lääkityksensä kohdalleen.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

jarvij kirjoitti: Minulla on syyni menetellä kuten menettelen. Tärkeää mielestäni on ettei nyt juuri aloiteta uusia taustaprojekteja. Eikö asiaa milllään voi ottaa ihan rauhallisesti sellaisenaan.
Öh.. Ei? Miksi pitäisikään. Kun itsekin vaadit väitteille perustelut ja moitit mutu ja mäti tiedon leviämistä, niin miksi sinun sanomasi pitäisi uskoa ilman mitään pohjaa? :?

Tausta on upea. Hienoimpia mitä olen koskaan nähnyt, vaikka kaikki kaupallisetkin laskettaisiin lukuun. Ja muotinhan voisi kai yhtä hyvin tehdä puunjuurakoista kuin kiven pinnastakin? Oma styroksiprojekti kyllä kalpenee tuon rinnalla, mutta toisaalta talon saunaakaan tuskin saisi tuohon käyttöön lainata. :mrgreen: Onnittelut toimivasta ideasta ja komeasta toteutuksesta, valmistuskustannuksetkaan eivät ole pahat.
Dixi et animam levavi.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Minulle tuli mieleeni että on olemassa myös kipsin siasta muottilatexia tai jotakin muuta sellaista vastaavaa. Pehiksen avovaimo voisi selventää asiaa, kertoi tuossa aikaisemmin turpanuottasilla ollessamme että hän oli joskus opiskellessa tai muuta vastaavaa valannut sellaiseen muottiin jopa pronssia jne.

Tämän aasinsillan kautta pääsenkin ajatukseen mikä tuli mieleeni. Tekisi vaikka porukassa tälläisen muotin (kustannukset pienenevät) kun tälläisen muotin laittaa vaikkapa hiekkalaatikkoon joka on autotallissa, kesällä vaikkapa ulkona voisi siihen tehdä taustan. hyviä puolia kevyt kuljettaa, taitaa kestää useitakin valuja, sitä voisi lainata pientä korvausta vastaan työselostuksen kanssa jne. Vaikkapa seurojen omistukseen tälläinen taustamuotti voisi käydä?

Ainoa huono puoli asiassa on taiteelliselta pohjalta etten minä osaa piirtää tikku-ukkoakaan... :roll:

Eli taiteellinen puoli täytyisi löytyä jostakin muualta, rahoituspuoleen voisi sijoittaa kyllä hiukan, sekä karkeampiin taustantekotöihin. Ajatus vapaa kehiteltäväksi, jatkakaa ajatusta...

Timppa
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Tämähän salaisuus alkaa kiinnostamaan. Asiasta varoiteltiin ensimmäisen kerran ilmeisesti tässä ketjussa.

Kunpa joku vaan kertoisi, että milloin se selviää ja mistä. Onko jollakin tietoa tästä DATZ:in lehdestä ja siitä sisällöstä, että mitä muuta se sisältää kuin mattosuodatinjutun? Lieneekö sieltä paljastuu salaisuus? [;)]
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Juu, joku harrastajahan tässä vaan ilmeisesti haluaa huomiota :roll:

Pelottaa ihan oikeasti, kun joskus vuosien päästä joutuu jäämään eläkkeelle ja sitten ei ole oikein tekemistä,niin täytyy vissiin rueta hakemaan sitä huomiota vaikka tämmöisen aqua-webin kautta :mrgreen:

ToniR81
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Tuota, tausta on hieno ja muutenkin vallan mahtava, mutta joskus aikaisemmin ehdotin että tekisi vastaavan muovista, pleksistä tms.

Kivistä kasaisi sen muotin ja ottaisi sopivan pleksin palan ja laittaisi siihen päälle ja kuumailma puhaltimella lämmittäisi pleksiä niin että se taipuu siihen päälle(kunhan ei lämmitä liikaa että sulaa kiviin kiinni).

Mikäli jostain saa pleksiä halvalla niin hinta ei huimaa, tämän jälkeen pintaan vain maali ja hiekka.

Tuohon on myös helppo tehdä muovista "ruukkuja" joihin voi istuttaa kaiken mailman kasveja yms.

No minulla pleksin pala odottelee toteutusta, tai lähinnä sitä että keksin millä tuen sen pleksin kun on todella ohutta. Laitan kuvia jos/kun joskus saan sen valmiiksi asti...
MAMA
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MAMA »

Tuo lasikuitu idea on suberb! Taidan ensitöikseni rakentaa 500 litraseen
akvaani muutaman jumalattoman ison kivenmurikan/osittaisen
pohjakallion. Taustaa pitänee kokeilla myöhemmin...

Muuten, liukeneekohan kuivuneesta lasikuitu+hartsi+kovete
yhdistelmästä mitään myrkkyjä??? Ainakin märkänä sen hajusta voi
päätellä että kyseessä ei ole nalposteltava aines.

Voisikohan lasikuidun valaa suoraan luonnonkiven pintaan (irtoaako),
vai kannattaisiko väliin laittaa foliota, tuorekelmua yms yms...
Se on koiralle oikein että koppi vuotaa ja luu on kovaa.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Jyrki kirjoitti:Ei ihme ettei oikein vakuuta, kun täällä noin käyttäytyy, lapsellista sanon minä!
Piitulainen kirjoitti:Minun mielestäni olisi paljon tärkeämpää, että Herra Järvi hoitaisi lääkityksensä kohdalleen.
jartzu65 kirjoitti:Juu, joku harrastajahan tässä vaan ilmeisesti haluaa huomiota :roll:

Pelottaa ihan oikeasti, kun joskus vuosien päästä joutuu jäämään eläkkeelle ja sitten ei ole oikein tekemistä,niin täytyy vissiin rueta hakemaan sitä huomiota vaikka tämmöisen aqua-webin kautta :mrgreen:
Noniin, mentiin taas hieman yli. Eli ei yhtään tällaista viestiä enää [}:)]
Jos asiaa ei voi kommentoida siten ettei mene henkilökohtaisuuksiin, on parasta jättää keskustelu yksityiselle tasolle.

Ja jarvij:lle vielä erikseen maininta ettei toisten kirjoitusvirheistä (spämääminen=spämmääminen) ole asiallista laskea leikkiä.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Lähteekö tuo mallikipsi tai lasikuitu irti kalliosta, vai pitääkö siinä käyttää jotain ainetta (esim. astianpesuaine)?

Itsellä oli tarkoitus joskus koettaa vastaavaa tekniikkaa ruiskuttamalla uretaania suoraan kallion pintaan...
/jari
Monsterfish
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Monsterfish »

Mulle jäi hiukan hämäräksi toi maali-juttu. Mihin väliin sitä maalia tuli ja minkä takia? Jääkö sitä siihen lasikuitutaustaan? Sikahieno tausta! Onnitteluni! Ajattelin hyödyntää ideaa tossa kesän tullen, viimeistään... :mrgreen:
Heinäkenkä

Viesti Kirjoittaja Heinäkenkä »

Kalliosta taustan tekemiseen on hyvä juttu täällä: http://www.tropheus.info/riftlakes/cich ... bak_e.html

Ainut minua vaivannut juttu tässä menetelmässä on, että kuvat tulee nega, joten kallion valinta pitää tehdä huolella. Irroitus hoidetaan vahalla. Vahassa ei saa olla silikonia sillä se voi kuplia.

Hannu
jerrypa
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jerrypa »

Aikoinaan kun harrastin savitöitä, tein myös kipsi valun. Siellä sivelimme muottiin veteen liuotettua mäntysuopaa (margariinimaista). tällöin muotti ei tarttunut kipsivaluun. Minuakin kiinnostaa: Liukeneeko lasikuidusta jotain veteen?

Oma uskomukseni pienissä töissä: Näin tehdään mm. nukenpäitä.

Jos tekee kipsi muotin esim. kivestä muotista tulee periaatteessa pallo joka halkaistu kahtia ja jossa on parinsentin reikä. Reiästä kaadetaan litkuksi ohennettu savea odotellaan 15min ja kaadetaan ylimääräinen litku pois. Tällöin seinille jää noin 4mm kerros savea (kipsi muotti imee kosteuden savesta), odotellaan hetki ja avataan kipsi muotti.
muiscu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja muiscu »

Jostain syystä mun koneella ei näy noi kuvat, on vaan punaset rastit... mitä pitäis tehdä?
Monsterfish
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Monsterfish »

[;)] Jees! Nyt valkeni blondillekkin mitä sillä maalilla tehdään. Hienoa! Muuten: Mies tossa epäili, että tosta liukenis styreeniä veteen pitempään. Se kun on noita lasikuituhommia tehnyt työkseen. Kuitenkin se oli sitä mieltä, että voi ihan hyvin tehdä, mut hartsin kuivumista pitää odotella huolella. Eli se saunan kuumuus on hyvä ja liottaa jonkun aikaa vedessä sitä aika ajoin vaihdellen ennen ku laittaa fisut soppaan. Kokeillaan varmaan tossa kesän koittaessa, et pääsee ulos sotkemaan. :D Toi on muuten hyvän näköinen toi tausta!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”