Marmorirapu

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MarjoB
Starting Member
Starting Member

Marmorirapu

Viesti Kirjoittaja MarjoB »

Kaipaan tietoa marmoriravuista. Olen harrastanut niitä nyt vuoden verran ja kirjallisutta ei ole juuri ollenkaan. Eli kertokaa kokemuksista! :D Omani saavat jatkuvalla syötöllä poikasia, ja annankin niitä pois Lahjoitetaan-palstalla.
Viimeksi muokannut MarjoB, 09:30, 12.11.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
MarjoB
Starting Member
Starting Member

Kiitos infosta!

Viesti Kirjoittaja MarjoB »

Kiitos marmorirapuinfosta! :D Harvinaista, että tietoa löytyy. Onkohan kyseinen otus yleinenkin asukki suomalaisissa akvaarioissa?
kendau
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kendau »

Marmoriravuista(kin) löytyy kosolti tietoa käyttämällä Aqua-Webin haku-toimintoa.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Re: Kiitos infosta!

Viesti Kirjoittaja mjalava »

MarjoB kirjoitti:Kiitos marmorirapuinfosta! :D Harvinaista, että tietoa löytyy. Onkohan kyseinen otus yleinenkin asukki suomalaisissa akvaarioissa?
Eiköhän noita aika monella altaissa vipellä, kun ovat helposti viihtyviä ja halpoja (käytännössä ilmaisia). Ja ovat maukkaita, ainakin pallokalojen mielestä. Ongelmana lähinnä epäyhteensopivuus kasvien ja kalojen kanssa.

Onkohan kukaan kokeillut syödä itse isoa marmorirapua? Saman näköinenhän se on kuin tämä kotimainen rapumme, ties vaikka olisi hyväkin keitettynä :mrgreen:

Mika
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

mjalava kirjoitti:

Onkohan kukaan kokeillut syödä itse isoa marmorirapua? Saman näköinenhän se on kuin tämä kotimainen rapumme, ties vaikka olisi hyväkin keitettynä :mrgreen:

Mika
En ole kokeillut (vielä) mutta nuorempi rapunen kuulee useinkin uhkauksen päästä kuumaan kylpyyn tillin kanssa. Saksii innokkaasti vallisnerian aina kun tökkään edellisen tilalle uuden. Kyse on puhtaasti sisustuksellisesta kiistasta, sillä muut kasvit saavat olla rauhassa, ainoastaan ruokintanurkan rehut silputaan yksintein. :mrgreen:
Dixi et animam levavi.
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

mjalava kirjoitti: Onkohan kukaan kokeillut syödä itse isoa marmorirapua? Saman näköinenhän se on kuin tämä kotimainen rapumme, ties vaikka olisi hyväkin keitettynä :mrgreen:
Joku minulle sanoi, että marmorirapu olisi kotoisin Turkista päin, ja siellä yleinen ruoka-aines... ja että joku vaan keksi että ulkomailla niitä voi pitää akvaariossakin ja pisti rahoiksi (kunnes kävi ilmi että ne sikiää yksinäänkin liiaksikin asti, myös akvaarioissa). Teoria tämäkin, en tiedä pitääkö paikkaansa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”