Katinkultamonnit sai poikasia!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Katinkultamonnit sai poikasia!
Ensin iloinen uutinen: katinkultamonnini saivat vauvoja!
Sitten se surullisempi juttu... En huomannut poikasia ennen kuin akvaarion vaihdon yhteydessä. Olin jo siirtänyt isompaan akvaarioon vanhan akvan hiekat ja kalat ja kaikki muut romppeet. Pohjalla oli jäljellä enää sitä ruskeaa ällöliejua. Ja sieltä sitten bongasin muutaman poikasen. Elikkäs suurin osa niistä poikasista on siis päätynyt viemäriin. Tähän mennessä olen kalastanut talteen vasta viisi poikasta. Tuskimpa niitä kovinkaan paljoa enempää on.
No kuiteskin. Ne on semmosia noin sentin mittasia. Yritän nyt pitää niitä hengissä. Pitäisikö niille antaa jotain erikoista ruokaa? Kertokaahan ihan kaikki, mitä minun tulisi tietää.
Sitten se surullisempi juttu... En huomannut poikasia ennen kuin akvaarion vaihdon yhteydessä. Olin jo siirtänyt isompaan akvaarioon vanhan akvan hiekat ja kalat ja kaikki muut romppeet. Pohjalla oli jäljellä enää sitä ruskeaa ällöliejua. Ja sieltä sitten bongasin muutaman poikasen. Elikkäs suurin osa niistä poikasista on siis päätynyt viemäriin. Tähän mennessä olen kalastanut talteen vasta viisi poikasta. Tuskimpa niitä kovinkaan paljoa enempää on.
No kuiteskin. Ne on semmosia noin sentin mittasia. Yritän nyt pitää niitä hengissä. Pitäisikö niille antaa jotain erikoista ruokaa? Kertokaahan ihan kaikki, mitä minun tulisi tietää.
Re: Katinkultamonnit sai poikasia!
Oho - enpä ole aiemmin kuullut katinkultien lisääntyneen! Oletko varma, että poikaset ovat niiden?
Kerro kaikki - millainen allas, mitä muita kaloja, lämpötila, ruokinta, virtauksen määrä jne!
Kati
Kerro kaikki - millainen allas, mitä muita kaloja, lämpötila, ruokinta, virtauksen määrä jne!
Kati
Ovat ne jo vuosia sitten saatu lisääntymään akvaariossa.Aquarien atlas no 5/ s. 372 löytyy "ohje". Lisäksi netissä hakukone auttaa asiaa.
http://www.aquariacentral.com/articles/lda25.shtml
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
-
- Junior Member
Olen varma, että ne on katinkultia. Niiden lisäksi altaassa oli näet vain neontetroja. Vähän aikaa sitten siellä oli myös kaksi hunajarihmaa, jotka nekin tehtailivat poikasia. Nämä pienet otukset ovat ihan varmasti imumonneja, ainakin ne seiniä pitkin yrittivät pakoon haavia
Niitä oli tosi pirullisen vaikea metsästää.
Arvatkaas harmittaako, että juuri nyt päätin siirtää fisut isompaan altaaseen? Siis juuri, kun olosuhteet ilmeisesti olisivatkin olleet aika otolliset.
Pari kk sitten sen altaan arvot mitattiin viimeksi. Silloin luvut olivat:
60 litraa
ph 7,2 (tätä olen mittaillut jälkeenkin. Se on ollut sama)
kh 2d
no3 10mg/l
no2 <0,1mg/l
gh 3d
co2 noin 4
Paljon sekalaisia kasveja. Tetran vedenparannusaine ja turvelitku käytössä.
Suodatus oli tosi surkea. Purkin mukana tuli maailman huonoin suodatin, jonka seurana pidin Eheimin 40-litraseen tarkoitettua pyöritintä. Olen laiskistunut vedenvaihtojen suhteen. Ennen vaihdoin kahdesti viikossa, viimeaikoina on kerta viikossa saanut riittää.
Toivotaan, ettei muutto toiseen altaaseen häiritse noiden perheenperustusvimmaa. Peukut pystyyn, että nuo muutama (kuusi sain lopulta kiinni) kasvaisivat aikuisiksi.
Se ruokinta unohtui. Kahdesti päivässä muille Tetra Bettaa, katinkullille Tetra Wafer Mixiä.
Minun akvaarioharrastukseni ei siis todellakaan ole mitään tiedettä, että näillä ohjeilla ei varmaan noita saa kutemaan. Eiköhän tämä ollut taas tuurista kiinni.

Arvatkaas harmittaako, että juuri nyt päätin siirtää fisut isompaan altaaseen? Siis juuri, kun olosuhteet ilmeisesti olisivatkin olleet aika otolliset.
Pari kk sitten sen altaan arvot mitattiin viimeksi. Silloin luvut olivat:
60 litraa
ph 7,2 (tätä olen mittaillut jälkeenkin. Se on ollut sama)
kh 2d
no3 10mg/l
no2 <0,1mg/l
gh 3d
co2 noin 4
Paljon sekalaisia kasveja. Tetran vedenparannusaine ja turvelitku käytössä.
Suodatus oli tosi surkea. Purkin mukana tuli maailman huonoin suodatin, jonka seurana pidin Eheimin 40-litraseen tarkoitettua pyöritintä. Olen laiskistunut vedenvaihtojen suhteen. Ennen vaihdoin kahdesti viikossa, viimeaikoina on kerta viikossa saanut riittää.
Toivotaan, ettei muutto toiseen altaaseen häiritse noiden perheenperustusvimmaa. Peukut pystyyn, että nuo muutama (kuusi sain lopulta kiinni) kasvaisivat aikuisiksi.
Se ruokinta unohtui. Kahdesti päivässä muille Tetra Bettaa, katinkullille Tetra Wafer Mixiä.
Minun akvaarioharrastukseni ei siis todellakaan ole mitään tiedettä, että näillä ohjeilla ei varmaan noita saa kutemaan. Eiköhän tämä ollut taas tuurista kiinni.
Viimeksi muokannut susannamarsu, 21:00, 17.08.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos tästä, mutta edelleen kiinnostaa kuulla myös susannamarsun "tapauksesta"Mika kirjoitti:Ovat ne jo vuosia sitten saatu lisääntymään akvaariossa.Aquarien atlas no 5/ s. 372 löytyy "ohje". Lisäksi netissä hakukone auttaa asiaa.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kati
Edit: Kas, susannamarsu ehtikin jo - kiitos!
-
- Junior Member
Tuuria tai ei, kyllä tuon puolesta täytyy jo vähän liputtaa. Olisihan se aika rajua, jos Suomeen saataisiin kotimaista pitbulliaiskantaa. Minä, varmasti monen muun lailla, tarjoan mielelläni hyvän sijoituskodin, jos tenavalauma alkaa kasvaa liian suureksi.susannamarsu kirjoitti:Minun akvaarioharrastukseni ei siis todellakaan ole mitään tiedettä, että näillä ohjeilla ei varmaan noita saa kutemaan. Eiköhän tämä ollut taas tuurista kiinni.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
-
- Junior Member
-
- Junior Member
Älä nyt Alix julkisesti tuollaisia. Eikös siitä puhuttu, että ukollesi ei kerrota...Sateenkaari02 kirjoitti:Yhdyn Sauramaan ja...

Samu Saurama
Onko kadonneita poikasia löytynyt tai uusia syntynyt? Onko sinulla tietoa mihin katinkultasi kutivat? Johonkin koloon? Oliko kaikki aikuiset päivittäin näkyvillä, vai hoitiko joku mahdollisesti mätiä kuten partikset tekevät?susannamarsu kirjoitti:No joo... Nuo ovat tainneet kaikki heittä henkensä, kun en niitä altaasta löydä sitten millään.
-
- Junior Member
Eipä valitettavasti ole yhtään poikasta näkynyt. Ei uusia eikä vanhoja.
Tossa aikasemmin kerroin jo kaikki olosuhteet sun muut. Mitään omituista en siis huomannut, ennenkuin menin vaihtamaan fisut isompaan altaaseen. Olin jo kauhonut suurimman osan hiekasta ämpäriin ja vedetkin olivat lähes kaikki virranneet viemäriin. Eli ei kovin hyvä eväät elämään niilläkään kaloilla.
En kiinnittänyt huomiota siihen, että joku aikuisista olisi kadonnut näkyvistä. Voihan se olla, että joku olisi niitä penskoja hoitanut. Mulla oli tuo allas silloin aikamoinen viidakko, eikä niitä kaikkia kaloja näkynyt ihan joka päivä muutenkaan.
Olen kyllä yrittänyt psyykata noita katinkultia jatkamaan sukua uudemmankin kerran, mutteivat ruojat ota sanojani kuuleviin korviinsa
Tossa aikasemmin kerroin jo kaikki olosuhteet sun muut. Mitään omituista en siis huomannut, ennenkuin menin vaihtamaan fisut isompaan altaaseen. Olin jo kauhonut suurimman osan hiekasta ämpäriin ja vedetkin olivat lähes kaikki virranneet viemäriin. Eli ei kovin hyvä eväät elämään niilläkään kaloilla.
En kiinnittänyt huomiota siihen, että joku aikuisista olisi kadonnut näkyvistä. Voihan se olla, että joku olisi niitä penskoja hoitanut. Mulla oli tuo allas silloin aikamoinen viidakko, eikä niitä kaikkia kaloja näkynyt ihan joka päivä muutenkaan.
Olen kyllä yrittänyt psyykata noita katinkultia jatkamaan sukua uudemmankin kerran, mutteivat ruojat ota sanojani kuuleviin korviinsa

Minulla on 4 katinkultaa, ostettu viime helmi- ja maaliskuussa. Ovat tosi vilkkaita, aina esillä ja syömässä. Eivät ole vielä täysikasvuisia. Kaksi niistä saattaisi olla naaraita siitä päätellen että ovat toisiin kahteen verrattuna aivan sairaan pulleita! Mietin vain voikohan ne kehittää mätiä sisällänsä tai jotain?
Kun ei edes erota sukupuolia....
Leopardimonniset juuri kuti, mutta kas kumma kun mäti hävisi alta aikayksikön kun en ottanut talteen...
Kun ei edes erota sukupuolia....

Leopardimonniset juuri kuti, mutta kas kumma kun mäti hävisi alta aikayksikön kun en ottanut talteen...