Juwell-akvaarioista?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Glass catfish
Starting Member
Starting Member

Juwell-akvaarioista?

Viesti Kirjoittaja Glass catfish »

Onko kellään kokemusta/ tietoa Juwellin akvaarioista?.. lähinnä siitä suodattimesta? Niissähän on semmonen musta mötikkä siellä nurkassa, niin onko se kuinka tehokas? Sitten siellä on aika paljon niitä patruunoita sisällä.. Kuinka usein tämmöstä suodatinta ois puhistettava ja kuinka se tapahtuu? Eikö Sinne koteloon jää aika paljon kaikkea mönjää pohjalle? Ja kuinka usein kutakin patruunaa olis vaihettava? Onko muuten muut todennu hyväksi akvaarioksi? (jos jollakin semmosia on?) Kun ne ois ihan hienoja ja ei niin hirmu kalliita minusta!? :)
"Elämä on matematiikkaa ilman logiikkaa!!"
susannamarsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja susannamarsu »

Itse revin 60-litrasestani tuon suodattimen pois. Ei jaksanut pyörittää vettä. Kauhulla silloin ajattelinkin, että eihän vaan kukaan yritä isoa allasta pitää pystyssä noilla valmilla suodattimilla, kun pienessäkin purkissa tuli ongelmia. Lisksi se suodatin oli mielestäni suhteettoman suurikokoinen. Vei ison alan pienestä altaasta. Tietty koonkin olisi antanut anteeksi, jos vekotin olisi ollut tehokas
argh
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja argh »

Itse jätin 240litraisen juwelin oman suodattimen vaatehuoneeseen. Nyt vettä myllyttää Eheimin ulkosuodatin.

En ensinnäkään tykännyt suodattimen viemästä tilasta akvan sisällä, toiseksi puhdistaminen ei ole mitenkään hauskaa, tai puhdistus vielä menee mutta mites sen laitat takaisin ilman että hiekkaa jää suodattimen ja pohjan väliin? Juuei mitenkään, paitsi jos akvaariossa ei ole hiekkaa ;)

Eli en tykännyt.
"Kirjoitan, koska minun ei ole pakko"
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

argh kirjoitti: mites sen laitat takaisin ilman että hiekkaa jää suodattimen ja pohjan väliin? Juuei mitenkään, paitsi jos akvaariossa ei ole hiekkaa ;)
Siis..? Miksi sen koko suodattimen sieltä irrotit? Eikö se riitä että ne suodatuspatruuunat sielä nostaa ja huuhtelee. Itse en edes ole koko suodatinta sieltä koskaan irroittanut.

Aika tehoton se suodatin kyllä on. Itsellä 180 litrainen juwel ja akvaariona muuten hyvä mutta suodatin saisi olla toisenlainen. Sillä ei yksin pärjää vaan pitää sitten olla toinenkin rinnalla.
Piazza
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Piazza »

Sama juttu, minäkin otin pois sen tyhmän ja ruman pömpelin. Tilalle Eheimin ulko- ja sisäsuodatin.
timipi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja timipi »

Oon nyt itse huutamassa huuto.netistä n.60-litraista Juwell Rekord -kehysakvaariota.. Minkä verran siitä olis viisasta maksaa? Mukana tulee pohjahiekat, suodatin (ei alkuperäinen) ja lämmitin (tietysti kansi ja valaisin). Minua miellytti myös tuon kipon ulkonäkö, ihana se kansisysteemi - eikä pitäis päästä sammakoiden karkailemaan.. :twisted:
argh
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja argh »

sani kirjoitti:Siis..? Miksi sen koko suodattimen sieltä irrotit? Eikö se riitä että ne suodatuspatruuunat sielä nostaa ja huuhtelee. Itse en edes ole koko suodatinta sieltä koskaan irroittanut.
Mulla ei onneksi ollut liimattu se suodatin. Eikä niitä kasvinjämiä, kalanpoikasia jne oikein sieltä suotimesta saa millään muulla kun ottamalla suodattimen kokonansa pois akvaariosta.

Vaihdoin siis ulkosuodattimen. Helpompi minusta.

Sitten joskus kun saan tilat sille oikein isolle akvaariolle, suodatus saa toimia mattosuodattimella. Nyt näissä pikkuisissa haluan kaiken mahdollisen tilan käyttöön.
"Kirjoitan, koska minun ei ole pakko"
Glass catfish
Starting Member
Starting Member

Kuinka usein patruunat ois vaihettava?

Eli nyt kysysin, että kuinka usein siinä Juwellin akvaariossa pitäis vaihtaa se valkonen ja se musta... ja ne sinisetkin patruunat? :mrgreen:
PaulaP
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PaulaP »

Timipi:

Samanlainen uusi oli pakettina tarjouksessa 89 e eli älä paljoa sitä enempää tarjoa. [;)]
Glass catfish
Starting Member
Starting Member

mutku..!

Mutku mie vaan haluisin tietää, miten usein siinä pitäs vaihtaa niitä.. lähinnä sitä mustaa patruunaa ja sitä valkosta "liinaa" :roll:
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Omassa juwelissano on tuo kirottu hökötys vielä. Tämän vuoden puolella ei ole vielä rahaa hankkia kunnon ulkosuodatinta joten ensi keväälle/loppu talvelle jää kunnon suodattimen hankinta.
-anne-
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuinka usein patruunat ois vaihettava?

Viesti Kirjoittaja -anne- »

Glass catfish kirjoitti:Eli nyt kysysin, että kuinka usein siinä Juwellin akvaariossa pitäis vaihtaa se valkonen ja se musta... ja ne sinisetkin patruunat? :mrgreen:
Valmistajan suositukset: se valkoinen materiaali suositellaan vaihdettavaksi kerran viikossa :o
Musta aktiivihiilisieni kerran kuukaudessa, siniset sienet 3-6 kk:n välein.
Voit tarkistaa asian vaikka Juwelin kotisivuilta.

Sienet ovat muuten kalliita, eikä niitä läheskään kaikista liikkeistä löydä. Aktiivihiilisieni: reilut 20 euroa (Saksassa n. 8e). Siniset sienet: n. 10 e kappaleelta Suomessa.
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Sitä aktiivihiilisientä ei tarvitse käyttää ellei ole jostain syystä tarvetta (lääkityksen jälkeen tms.). Itselläni on vain niitä sinisiä sieniä. Niin ja hinnasta sen verran että 2 kpl hiilisieniä maksoi ainakin tänään Jyväskylän reporangassa 10.60 ja ne valkoiset ohuet jutut 3.65/5kpl.

Ja heti kun tulee veronpalautusrahat, tuo juwelin suodatin kyllä lentelee iloisesti jonnekin muualle :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”