Kummallinen juttu...

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
annenkiekot
Junior Member
Junior Member

Kummallinen juttu...

Viesti Kirjoittaja annenkiekot »

Tilanne on nyt siis tällainen että minulla onkin 270 litrainen akvaario (minulle oli kerrottu että koko on 400l enkä ole sen koommin mittaillut, kun sain sen ilmaiseksi..)Ei siinä mitään muuta mutta nyt on sitten suodatusta kerrakseen kun ostin Eheim 2217 joka on mitoitettu 600L akvaarioon ja vauhti on 1000l/h...MÄÄÄ EN KESTÄ...en tosiaan tiedä itkeäkö vaiko nauraa..Olo on tosiaan blondimainen vaikka brunetti neiti olenkin..
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Re: Kummallinen juttu...

Viesti Kirjoittaja TiHe »

annenkiekot kirjoitti:Tilanne on nyt siis tällainen että minulla onkin 270 litrainen akvaario (minulle oli kerrottu että koko on 400l enkä ole sen koommin mittaillut, kun sain sen ilmaiseksi..)Ei siinä mitään muuta mutta nyt on sitten suodatusta kerrakseen kun ostin Eheim 2217 joka on mitoitettu 600L akvaarioon ja vauhti on 1000l/h...MÄÄÄ EN KESTÄ...en tosiaan tiedä itkeäkö vaiko nauraa..Olo on tosiaan blondimainen vaikka brunetti neiti olenkin..
Suodatusta ei ole koskaan liikaa, vaikka virtausta voi ollakkin mutta liikavirtauksen voi eliminoida suihkuputken suuntaa kääntämällä joko kokonaan taka tai sivulasia päin ainoana ongelmana voi olla että altaasi on ylikansoitettu jos olet kansoittanut sen kiekkokaloilla 400 litran mukaan.
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Luulenpa että joku alitehoisen suodatuksen omaava olisi hyvinkin innokas vaihtamaan suodattimia päikseen :mrgreen:
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Jos suodattimesi letkuissa on hanat, niin käännä ulostuloletkun hanaa vain pienemmälle, niin bakteeritkin toimivat paremmin hitaammassa virtauksessa. Suodattimen suuri koko on vain suuri plussa!
Eikä se 1000L/h. mikään kummoinen ole sekään altaassasi.
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
annenkiekot
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja annenkiekot »

Ylikansoitusta ei ole koska kiekkoja on vain 4, olin kyllä aikeissa ostaa muutama lisää mutta en sitten taidakaan.. jos ei siitä sitten haittaakaan ole niin jätän suodattimen pyörimään :roll:
cyanique
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cyanique »

itselläni on 250l purkki, jossa Eheimin ulkosuodatun pyöräyttää jotain about 1000/l per tunti. Minulla on myös yksi sisäsuodatin, jonka tehoista tosin en tiedä. :roll:

Eipä tuo näytä haittaavan. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”