Eheim compact 300 -suodattimen avaaminen

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
azzazello
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Eheim compact 300 -suodattimen avaaminen

Viesti Kirjoittaja azzazello »

Tuollainen pumppu lakkasi eräs päivä toimimasta ja kiikutin sen lähikauppaan josta olin sen ostanut. Laite tuli maahantuojalta takaisin noin viikon kuluttua, päällään lappu jossa luki "Kotilo moottoripesässä."

Miten tuon pumpun saa ilman voimaa avattua? Tuollaisten vikojen omatoiminen selvittäminen olisi aika mielekästä ja samalla säästyisi maahantuojan aikaa.
Resistance is futile !
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

En ole aikaisemmin availlut noita pumppuja, mutta äsken avasin yhden. Minulla oli apuna talttapäinen ruuvari, varovaisesti yritin irrottaa pois paikaltaa moottoriosaa. Lähtihän se kun aikani kokeilin. Tästä tulikin mieleen että huomenna taidan puhdistaa käytössä olevan pumpun joka on ollut käytössä 6kk, ilman että olen sitä puhdistellut. Olen huomannut että pumppu kaipaa puhdistusta.

Onko ohjevihkonen tallessa sinulla?
artturi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja artturi »

Pumpun kupeessa näkyy pieni lokonen kannen ja moottori-osan välissä, josta voi korkata propellin "kannen" pois paikoiltaan. Omani on ainakin niin pinkeä että ei ilman meisseliä irtoa. Kotiloilla on taipumuksena jumittaa koko vehje, minullakin on tapahtunut pari kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”