Olen onnellinen (suht. uusi) kesämökkitontin omistaja. Ja omistan myöskin suokilpikonnan (Euroopansuokilpikonna, Emys orbicularis).
Tontilla on vasta metsää, mutta kunhan sinne saa jonkin tönön (ja rakennusvaiheessakin tietty), on tarkoitus viettää siellä pitkiäkin aikoja ja konna tulisi mukaan..
No, konna tarvitsee vettä, eli altaan tai lammen. Kyllä se hengissä pysyy juomakupinkin turvin, mutta saadessaan vapaasti valita, se pysyy vedessä tai veden alla noin 20h/ vuorokausi. Lisäksi se aina säikähtäessään pakenee sukeltamalla...
No eikun kaivamaan lampea, vai? Tässä tulee se MUTTA: kun ei ole sähköjä!:( Eikä tulekaan varmaan useampaan vuoteen. Eli millä saan lampeni pysymään puhtaana ilman suodatinta? Tontti on järven rannassa (Saimaa), joten vettä riittää, mutta millä sen saisi kiertämään? Tontti on loivaa rinnettä ja olen ajatellut laittaa konna-aitauksen mahd. kauas järvestä, sillä jos konnani pääsee veteen, niin sinnehän sitten katoaa.. No olisi varmaan onnellinen n. 100l akvan jälkeen...

Ja lisää kysymyksiä: Mahtaako allasmuovi kestää ehjänä, kun konnalla on pitkät, terävät ja vahvat kynnet?
Onko kellään ideoita, tai peräti kokemusta? Vai haaveilenko mahdottomia?
Emys
PS. Konnalla on sentään keuhkot kidusten sijaan, eli vesiarvot eivät ole NIIN olennaisia, mutta toisaalta se myös sotkee itse kaloja enemmän..