Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Aamulla pitää jälleen kerran herätä varhain ja lähteä hakemaan muutamat uudet kiekot kotiin ja matkaa mutkin kertyy 860 km Toivottavasti en ole ainoa hullu joka tähän ryhtyy tai siis en olekkaan kun kaverini lähtee mukaan hakemaan itselleen lisää kiekkoja
Kuinka pitkiä matkoja muut ovat tehneet pelkästään kalojen hakemisen takia?
No mitä tästä nyt tulee matkaa Helsinkiin vähän päälle 70 km ja sit ajelu Helsingissä. Tosin kaverin kyydillä.
Ja Heinolastakin olen kaloja tuonut, sinne on kilometrejä 110 km.
Eikös jotkut tuo ulkomailtakin kaloja, kuten Ruotsista?
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn. Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Kuopiosta on haettu useampaankin otteeseen kaloja, sinne on 22 kilometriä. Kerrain hain myös kaloja ja kasveja Pizkulta 61 kilometrin päästä Iisalmen kaupungista.
Kauimpaa tulleet kalat ovat Helsingistä ja Vantaalta asti. Niitä en kuitenkaan ollut itse hakemassa, vaan kalat saivat autokyydin toiselta taholta. Noihin paikkoihin matkaa kertynee sellaiset 400 kilometriä.
Ei kovin pitkää: Hampurin-Lontoon-Lusakan kautta Mpulunguun Tanganjikajärven rannalle ja sieltä pyydystetyt kalat toin kotiin. Sama seuraavana vuonna uudelleen.
Saattaisin lähteä vieläkin, mutta taidan hakea niitä Münchenin läheltä, jonne tuovat tutut paikan päältä.
No, ihan kalojen takia en ole vielä lähtenyt minnekkään, mutta Tampereelta olen kaukaisimmat kalat itse tuonut. Suurin osa isomman altaan kalastosta kulkeutui Oulusta asti lomamatkan puitteissa. Itse hain ne pari km:n päästä kotoa.