Voinko ottaa piikkisilmiä
Valvoja: Moderaattorit
Voinko ottaa piikkisilmiä
Piikkisilmä parin tai parven 360l:seen akvaani, kun hiekkana on pienintä jokihiekkaa? Tunnetustihan tämä "matonen" rakastaa kaivautua hiekkaan ja pelkään että hiekka repii ihon rikki. Olen kyllä nähnyt kuvia muiden akvoista joilla on tavallista soraa hiekkana ja se näyttää mielestäni hurjalta. Kiitos!
Jos jokihiekka ei ole teräväsärmäistä, niin miksikäs et niitä sinne ottaisi. Sorapohjalla piikkisilmät ei yleensä kaivaudu (ainakaan mulla), joten eipä ne sielläkään itseään riko.
Viihtyvät hyvin juurakosta roikkuvien jaavansaniaisjuurienkin seassa ja kaivelevat sitten siellä... 

Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
Kiitti!
Hyvä, hyvä, hyvä, hyvä... Kiitos paljon vastauksesta! Eipä toi mun jokihiekka ole terävää. Muuten, miten monta niitä pitäisi ottaa kerralla, 2-3,enemmän? Ja hyvä tietää, ettei ne kaivaudu tavalliseen soraan, ei tarvitse enää ihmetellä.
Mulla on ollut kerralla 4-6, mutta määrähän riippuu akvaarion koosta ja muusta pohjakansoituksesta. Piikkisilmäthän tykkää olla parvessa, joten mitä enemmän niin sen parempi (nuo yllä olevat seikat huomioiden, tietenkin). 
Kyllä mä sulle ainakin 6 yksilön parvea suosittelisin, on se niin kiva kala.

Kyllä mä sulle ainakin 6 yksilön parvea suosittelisin, on se niin kiva kala.

Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
Itse en ole piikkisilmien koskaan nähnyt kaivautuvan hienoon hiekkaan, sen sijaa soran sekaan tulevissa pienissä "onkaloissa" niitä olen nähnyt kaivelemassa.
360-litraiseen mahtuu jo monta (esim. 5) piikkisilmää, riippuen vähän muusta pohjakalastosta.
Suosittelen muuten lämpimästi karanteenia piikkisilmille, itse olen kahdesti niiden mukana saanut pilkkutaudin (olivat karanteenissa onneksi
)
360-litraiseen mahtuu jo monta (esim. 5) piikkisilmää, riippuen vähän muusta pohjakalastosta.
Suosittelen muuten lämpimästi karanteenia piikkisilmille, itse olen kahdesti niiden mukana saanut pilkkutaudin (olivat karanteenissa onneksi