Asuinkumppaneidenne yleisimmät kommentit?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
silli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 186
Liittynyt: 22:17, 30.01.2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja silli »

"Tuu nyt kattoo, kun noi kalat on ihan hulluja!"

"Miks sää et osta semmosta 5x10m kokosta piraija-allasta, kun oli Lontoon aquariumissa?"
jarppa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 12:44, 11.08.2003

Viesti Kirjoittaja jarppa »

Vaimo:

"Toi sininen (mattosuodatin) tuolla kulmassa on ihan kamalan näköinen" :cry:
Nobelin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 120
Liittynyt: 20:27, 15.03.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nobelin »

"teiksä ton ihan itse?" mies mattosuodattimesta.
"eikö noita saa vaikka vihreinä?" veljen vaimo mattosuodattimesta.
"mikä toi on?" kaikki muut mattosuodattimesta.
"äiti, mä haluun välillä hamsterin. Meillä on jo tarpeeksi akvaarioita!" tytär 7v. uutta akvaariota ostamassa.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Yleisin kommentti on "Sairasta" .. Varsinkin pikku unohdus allasta täyttäessäni (allas tulvi...taas) aiheutti erinomaisen negatiivisia ilmaisuja...

/jari
y-sax
Starting Member
Starting Member
Viestit: 24
Liittynyt: 21:23, 16.08.2003

Viesti Kirjoittaja y-sax »

Isä sanoo aina että "ETKÄ SITTEN ROISKI!"

ja jos on tippakin parketilla sen jälkeen niin "S**t**a! TÄÄLLÄHÄN ON VETTÄ LATTIALLA!!!!"

-taitaapi olla aika yleinen kommentti miehiltä [;)]
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Asun yksin, saa läträtä just niinkuin itse haluan. :mrgreen:
-Chyental-
siimis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 11:23, 08.08.2003
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja siimis »

Meikäläinen jakaa kämpän kuuden koiran kanssa, joten kukaan ei kritisoi. Ja noilla koirilla ei olisi mitään saumaakaan, kun ne läträä vedellä enemmän kuin minä! Vettä pitää juoda niin että ROISKUU ja sen jälkeen pitää lurtsata ja valuttaa sitä kuolaista vettä suupielistä pitkin parketteja. Miten koiran poskiin voi mahtua niin paljon vettä?!
Pentu harrastaa myös mullan varastamista kukkapurkeista, joten hiekkaa ja multaa löytyy milloin mistäkin. Jutun juju on seuraava: napataan purkista multakokkare, siirrytään sen kanssa sohvalle tai vaaleimmalle / puhtaimmalle matolle ja nyrpitään se mahdollisimman pieneksi sotkuksi.

Eli akvaarioiden hoito ei tuo mitään ihmeempää lisähäslinkiä tähän talouteen... :mrgreen:
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Täällä ollaan satunnaisesti rahasta huolestuneita (aina kun kannan salaperäisiä pusseja eläinkaupasta kotiin), mutta ensisijainen kommentti on:
-Kohta menee yli! -Näin siis vedenvaihtopäivinä. Koskaan ei ole yli mennyt kylläkään, mutta mieheni tapaa varoittaa ennalta, jos vaikka olisin unohtanut tehtäväni (olen kyllä tosi hajamielinen...).

Toinen suosittu kommentti on:
-Tarvitseeko kaloja ruokkia kun olet töissä? -jota seuraa: -Laitanko taas kuusi tablettia siitä vihreästä purkista ja hiutaleita, vai jotain muuta?

Olen tällä hetkellä viikonloput töissä ja silloin työpäiväni on 12-tuntinen, joten ruokinta-apu on mukavaa. Kuivaruokaa suostuu syöttämään, mutta pakasteöttiäisiin en ole saanut häntä koskemaan, -vielä [;)] . Muuten kyllä hän pitää kalojen ruokkimisesta ja kertoilee mielellään, jos joku kala teki jotain jännää :mrgreen: .
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

"Eikö tuo emäntä anna teille ruokaa"..Puhuu meidän Lehtikaloille. :mrgreen:

Avomies kiinnostui akvaarioharrastuksesta ja sanoi äskettäin;
-Mä haluan Pleko-altaan !
Ja ensi(tai tällä)viikolla kämppään tulee uusi akvaario! :mrgreen: Suunitteilla hiukan yli 300-litrainen. (+ tuo entinen 560-litraa) Argh! :D
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Meillä ei ole muuta negatiivistä kommenttia kuultavissa kun rahan käyttö. Sillä aikaa kun minä suunnittelen kalojen hankintaa, puolisko pohtii mihin saisi lisää akvaarioita (nyk. 6 allasta) tai ainaskin tekniikkaa. Vuoron perään yritämme toisillemme järkeä päähän takoa -turhaan :mrgreen:
Azrael
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 17:49, 09.07.2004
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Azrael »

Olen vasta hankkimassa akvaariota (hiljaa hyvä tulee.. lähes kolmen viikon intensiivisuunnittelun jälkeen on jo tankki, pari karahkaa ja lannoitteita, vedenparannusaineita ja haavi;)) , mutta olen kumppanini onnistunut ilmeisesti jo hermostuttamaan jatkuvalla akvaariointoilullani. Yleiset kommentit:

"Ei taas niistä pallokaloista!"
"sä ajattelet ihan varmaan taas vaan sitä akvaariota!" (milloin tahansa, kun olen hetken hiljaa ja mietteliään näköinen. Usein myös oikeassa)
"hanki sitten iso akvaario, että voin hukuttaa sut sinne kun kyllästyn lopullisesti tohon vaahtoomiseen."

Mutta uskon, että pallokalojen saapuminen muuttaa kommentteja suopeampaan suuntaan =)
Sitten joskus kuukauden päästä kun on koti kypsytetty ja kasvistettu...
hs75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 126
Liittynyt: 00:07, 29.12.2003
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja hs75 »

"Älä tee mitään muuta yhtäaikaa." (Akvaariota täytettäessä)

"Ole varovainen sen kans. Pitäs teettää uudet lasit." (Rikkinäisestä kansilasista)

"Kaikki hyvin niin kauan, kun et kaloja sänkyyn tuo!"

"Pleko tuli kerjäämään ruokaa."
ryukin
Member
Member
Viestit: 304
Liittynyt: 13:22, 09.02.2004
Paikkakunta: Akvaarioharrastajat Hyvinkää (AHH)

Viesti Kirjoittaja ryukin »

Loppujen lopuksi mies kommentoi aika vähän. Yleisin kommentti on "Sovitaanko nyt sitten, että enempää altaita ei tähän kämppään enää osteta?" Välillä mies kertoo, mitä jokin kala on päivän mittaan tehnyt (on siis ilmeisesti ainakin jollakin tasolla kiinnostunut). Eipä paljon muuta. Lattialle roiskuneista vesistä ei ole sanonut mitään - meillä minä olen se, joka huomauttelee märistä lattioista, kun joku kävelee suoraan suihkusta parketille :roll:
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Mies on sangen kiinnostunut altaista - räpsii jatkuvasti kuvia, ilmoittaa vähän väliä myytävistä pytyistä (vielä se oikea tärppää!), tarkkailee fisujen elämää (kultaiset monnit ovat rakkaimmat) sekä tahtoo jatkuvasti akvaariokauppoihin kiertelemään. Ei ole sanallakaan valittanut ämpäreistä sun muista releistä, ei altaiden määrästä tai märästä lattiastakaan. Hyvä näin, mutta kellon äänellä on tapana muuttua ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
sonja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 20:53, 31.12.2002
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja sonja »

"Ne vois ottaa kaikki pois", kun karsin pistioita pinnalta.
"Tuu kattomaan mikä tuolla on, joku kuollu kala." (Näyttää kasvinosaa altaan pohjalla.)
Ja viimeisin kommentti mieheltäni:
"Tuu kattomaan tos on piikkisilmä", näyttää anubiaksen juurta, joka tosiaan vähän voisi muistuttaa muumioitunutta piikkisilmää, ja kommentti saa sydämen pompahtamaan pari ylimääräistä lyöntiä kunnes parin sekunnin kuluttua tajuan mikä "piikkisilmä" tällä kertaa oli kyseessä.
Viimeksi muokannut sonja, 23:44, 31.07.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-MursuMarsu-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 13:53, 12.03.2004
Paikkakunta: Merijärvi

Näin meillä...

Viesti Kirjoittaja -MursuMarsu- »

"Voi helekatti miten paljon nuo kalat vie rahaa..nehän on vaan kaloja"

"Puhut sä kaloille!?...onko toi ihan tervettä."

"Ei kai tuo ala vuotamaan sillä aikaa kun ollaan reissussa"

" Taas uusia kaloja"

"Kohta saadaan kalasoppaa kun tuo patteri putkilo hajoaa" (lämmitin)
Kalanen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 121
Liittynyt: 10:24, 03.03.2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Kalanen »

Onpas pääasiassa ollut hauskoja kommentteja! :)

Meillä mies ei ole eritysen innostunut akvaarioista. Ne ovatkin tavallaan minun omiani. Jos pyydään ruokkimaan kalat; sen hän tekee, ei juuri muuta. No kyllä hän jokus nirhaa kotiloita, kun niitä alkaa taas olemaan turhan paljon. Kuviakin hän otti yhdessä vaiheessa aika lailla. Joskus kuultuja kommentteja:

"Tuo letku tossa lattialla näyttää ihan sper***pumppauslaitteelta".
"Älä lorisuta sitä vettä" (tai ärsyyntyneitä katseita sohvalta kun hän puhuu puhelimeen, ja veden lorina aiheuttaa niiiin kovaa ääntä).
"Mä olisin halunnu niitä, onko ne ny lehtikaloja".
"Tää ruoka haisee kamalalta".
"Miksi toi (kiljupullo) pitää olla tossa vieläkin, eikö se johtunu vaan siitä valosta (kasvien kitukasvuisuus)".
juusoL
Member
Member
Viestit: 389
Liittynyt: 16:59, 26.06.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja juusoL »

"Taasko sää tota ruohoo vedät" (Veli sanoo kun haen pakastimesta räxmiksiä:)
"Taasko sulla on ovi auki" (Veden vaihdon yhteydessä lorisee...) :)
JEM
Junior Member
Junior Member
Viestit: 148
Liittynyt: 22:21, 15.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja JEM »

"Oletko hullu, älä laita paljaita käsiäsi sinne, tuostahan voi saada vaikka mitä tauteja!"
(Poikaystäväni kommentti kun näki ensimmäistä kertaa minun siivoavan akvaariota. Miten ihmeessä se allas pitäisi ilman käsiä siivota, ajatuksen voimalla vai? 8O )

"Toi kalahan hymyilee!" (rusokirjoahven)

"Otatkohan tuon harrastuksen VÄHÄN liian vakavasti? Ne on vaan kaloja." (Raivotessani akvaarioliikkeessä näkemistäni haimonneista.)

"Hullu." (Lyhyt ja ytimekäs toteamus kun kerroin ostaneeni 30 e maksavan plekon.)

Eräästä keväisestä kannonhakureissusta olen saanut kuulla pitkään. Ei ole kuulemma terveen ihmisen hommaa rämpiä tuntikausia metsässä puolen metrin lumihangessa etsimässä sitä täydellistä kantoa. Vielä kun pakotin hänet repimään kantoja ylös jäisestä maasta yksi toisensa jälkeen niin oli ukko aika myrtsinä. Minkäs sille voi jos löytää vielä hienomman kannon juuri kun yksi on saatu irti? :roll:
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Kai tähän voisi liittää mieheni ja minun välisen keskustelun:

Minä karjaisen :

-Severi (Miehen oma ripsimonni) on taas kaivanu kasvit ylös tuolta ja syöny mun miekkoja!

mies tulee rauhassa paikalle ja toteaa:

-joo mutta Severi onki puutarhuri. Sen täytyy antaa hoitaa hommiaan.

Lähden äristen sivummalle koska totesin tilanteen olevan toivoton. Severi sittemmin lakkasi syömästä kasveja luojan kiitos. :mrgreen:
haukka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 782
Liittynyt: 20:36, 07.03.2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja haukka »

hauskoja juttuja :) meillä oli sillain että itse olen ollut pitkään kiinnostunut kunnes sain vihdosta viimein emännänkin puhuttua ympäri. Nyt kun meillä on eka akvaario ( 200l ) ollut kohta vuoden niin olemme hankkimassa jo isompaa ( 450l ) ja kauniimpi osa puoli on jo erittäin kiinnostunut kaloista ja muustakin akvaario toiminnasta että hän haluaisi vielä kasvi altaan ja yhden pienen johon voi laittaa aina karanteeniin uudet ja sairaat kalat. Että kyllä tämä harrastus vie kyllä mennessään.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

MIJAU! on yleisin kommentti nykyisiltä asuinkumppaneilta,myöskin monta kiekkokalan poikasta on saanut menettää päänsä hypättyään altaasta maailmaa katsomaan.Tälläistä se on kun on joutunut Niilon ja hannan yksin-huoltajapalvelijaksi. :roll:
In numbers of ten the power is in one.
Tiitu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1234
Liittynyt: 18:22, 21.06.2001
Paikkakunta: Espoo

naimisissa

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Akvaariot hankittiin minun aloitteestani ja olen myös ainoa niiden nykyinen ja tuleva hoitaja. Vaimo vastusti aluksi koko hommaa, mutta nyt hänen yleisin kommenttinsa taitaa olla, että "näitä kaloja (tarkoittaa varsinkin A. sajicoja) pitää olla aina - ne ovat niin suloisia!!!" .. Olen siis naimisissa myös akvaarioharrastuksen kanssa. Hoh hoijakkaa, en kuitenkaan valita. :roll:
Sade
Senior Member
Senior Member
Viestit: 613
Liittynyt: 13:32, 15.09.2002
Paikkakunta: Kangasala / TAS

Viesti Kirjoittaja Sade »

"Ootko antanu Väinölle (partamonni) ruokaa?"
"Missä Väinö on?"

Äiti on siitä aina niin huolissaan...
Miikku
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 17:18, 18.02.2004
Paikkakunta: Jyväskylä, JAS

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Onnekseni satuin saamaan myös akvaarioista kiinnostuneen kämppiksen :D Tällä hetkellä itsellä on kaksi allasta, kämppiksellä yksi ja toinen (ja kolmas...) tulossa. Tällä hetkellä tila vielä riittää pienellä huonekalujen siirrolla, mutta saas nähdä miltä tilanne näyttää vaikka vuoden päästä :mrgreen:

Kovin ihmeellisiä kommentteja ei siis ole tullut, kukaan ei natise letkuista/sankoista/hiekasta, lähinnä vaan vaelletaan akvaarioiden välillä ja välillä kuuluu hihkaisuja tyyliin "hei nyt kiireesti kattomaan, Helge (amano) ui herne sylissä" tai "otto ratsastaa noitamonnin selässä".

Tohon kun tökätään lisäksi vielä kaksi kissaa, koira ja hitonmoinen läjä huonekasveja niin pari vierailijaa on jo ehdottanut, että pitäisikö meille alkaa myymään pääsylippuja :roll: Siis eihän niitä nyt NIIN hurjasti vielä ole??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”