Mitä kalaa te ihmiset suosittelette taistelukalan seuraksi? Toinen akva (80litraa) jo "kypsymässä" ja sinne pitäisi löytää muutamia kaloja.
Eli mitkähän kalat tulisivat toimeen taiston kanssa, ettei taisto-herra menettäisi kauniita eviään?
Taistolle kaveriksi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Kiilakyljet olisivat sopivia. Samaten kirsikkabarbit, sillä ne ovat muista barbeista rauhallisia, eivätkä kiusaa muita.
Ja Olen pitänyt itse neontetroja samassa altaassa.
Pohjalle vaikka piikkisilmiä.
Ja Olen pitänyt itse neontetroja samassa altaassa.
Pohjalle vaikka piikkisilmiä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Tarkistin vielä kirjastaNeontetrat taas tykkää viileämmästä ja elinikä jää lyhyemmäksi liian lämpimässä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Taistolle kaveriksi?
Minä ehdottaisin taistelukalan kavereiksi kardinaalitetroja. Lämpötilavaatimukset osuvat yksiin, ja meillä ovat ainakin jättäneet taiston täysin rauhaan.
Minulla on 88 litraisessa oikein mainio ja kaunis kalasto; punainen taistisherra, 10 rubiinitetraa ja 3 piikkisilmää.
Rubiinit ovat käyneet muutamia kertoja näykkäisemässä taiston liehukkeita, mutta mitään yhteistä harrastusta eivät ole siitä kehittäneet. Rubiinien on sanottu olevan varmoja valintoja kiltteydessään, mutta ilmeisesti kala kuin kala voi saada kiusauksen kokeilla uusia kulinaristisia nautintoja. Mustaneontetroja on myös useaan otteeseen suositeltu taistojen seuraksi. Kiilakyljet viihtyvät parhaiten vähän viileämmässä (~25C) kuin taistisherra (~27C), mutta pikkukiilakyljet menevät lämpimässäkin.
Rubiinit ovat käyneet muutamia kertoja näykkäisemässä taiston liehukkeita, mutta mitään yhteistä harrastusta eivät ole siitä kehittäneet. Rubiinien on sanottu olevan varmoja valintoja kiltteydessään, mutta ilmeisesti kala kuin kala voi saada kiusauksen kokeilla uusia kulinaristisia nautintoja. Mustaneontetroja on myös useaan otteeseen suositeltu taistojen seuraksi. Kiilakyljet viihtyvät parhaiten vähän viileämmässä (~25C) kuin taistisherra (~27C), mutta pikkukiilakyljet menevät lämpimässäkin.