Taistolle kaveriksi?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jennika
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Taistolle kaveriksi?

Viesti Kirjoittaja Jennika »

Mitä kalaa te ihmiset suosittelette taistelukalan seuraksi? Toinen akva (80litraa) jo "kypsymässä" ja sinne pitäisi löytää muutamia kaloja.
Eli mitkähän kalat tulisivat toimeen taiston kanssa, ettei taisto-herra menettäisi kauniita eviään?
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Kiilakyljet olisivat sopivia. Samaten kirsikkabarbit, sillä ne ovat muista barbeista rauhallisia, eivätkä kiusaa muita.
Ja Olen pitänyt itse neontetroja samassa altaassa.
Pohjalle vaikka piikkisilmiä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Neontetrat taas tykkää viileämmästä ja elinikä jää lyhyemmäksi liian lämpimässä.
Tarkistin vielä kirjasta [;)]
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Mimmi
Starting Member
Starting Member

Taistolle kaveriksi?

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Minä ehdottaisin taistelukalan kavereiksi kardinaalitetroja. Lämpötilavaatimukset osuvat yksiin, ja meillä ovat ainakin jättäneet taiston täysin rauhaan.
nannu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja nannu »

Minulla on 88 litraisessa oikein mainio ja kaunis kalasto; punainen taistisherra, 10 rubiinitetraa ja 3 piikkisilmää.

Rubiinit ovat käyneet muutamia kertoja näykkäisemässä taiston liehukkeita, mutta mitään yhteistä harrastusta eivät ole siitä kehittäneet. Rubiinien on sanottu olevan varmoja valintoja kiltteydessään, mutta ilmeisesti kala kuin kala voi saada kiusauksen kokeilla uusia kulinaristisia nautintoja. Mustaneontetroja on myös useaan otteeseen suositeltu taistojen seuraksi. Kiilakyljet viihtyvät parhaiten vähän viileämmässä (~25C) kuin taistisherra (~27C), mutta pikkukiilakyljet menevät lämpimässäkin.
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Intiaaninsulka toimi minulla loistavasti ennen kuin taistis ukkoni otti ja kuoli. Ikää oli jo ihan kivasti. Kardinaalitetrat sen sijaan eivät taas toimineet meillä. Kävivät yhdessä tuumin (10 kpl) taistiksen kimppuun. Tämäkin lienee taas kiinni kaloista, mutta meillä näin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”