Katinkultamonnille ruokaa

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mammaliini
Starting Member
Starting Member

Katinkultamonnille ruokaa

Viesti Kirjoittaja Mammaliini »

Meille tuli lauantaina 2 katinkultamonnia. Sunnuntaina tajusin, että nuo kun ovat sen verran isompia kuin meillä aikaisemmin majailleet nuolimonnit, niin saattaisivat kaivata jotain pohjatablettejakin lisäruoaksi, nuolimonneille ei ole koskaan tullut mitää omaa erityistä ruokaa annettua. Mitä te noin ylipäänsä annatte omille monneillenne?
saurama
Valopää
Valopää

Viesti Kirjoittaja saurama »

LDA25 suostui nakertamaan mielellään lähes kaikkia pohjalle putoavia nappuloita, räkmixiä ja survaria. Jossain vaiheessa niitä ei enää nähnyt juurikaan levän kimpussa vaan lojuivat vain hietikolla ja odottivat seuraavaa annosta "lihapullia"... Huolimatta aika reilusta sekasyönnistä, pitivät kuitenkin öisin vegebileitä ja altaan puhaana levästä.
aquado
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja aquado »

Minulla taitaa olla toisin päin kuin sauramalla: Levä on niin hyvää ja sitä on niin paljon, ettei muu kiinnosta. Kyllähän katinkultamonnit välillä pohjaa pitkin mennä mussuttavat, etenkin muiden kalojen ruokinnan aikaan. Jos siellä on ruoanjämiä, niin eivätköhän nekin kitaan katoa. Hyvin pientä on ruoan pitänyt kuitenkin olla, kiinnostavia eivät ole olleet pohjaan painuneet kokonaiset hiutaleet (joita kovin harvoin pohjalle kerkeääkään) tai pelletit.
"Jos ei ole vikaa, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha, älä silloinkaan rupea korjaamaan." - Tikrun pieni kirja pomppimisesta
saurama
Valopää
Valopää

aquado kirjoitti:Minulla taitaa olla toisin päin kuin sauramalla: Levä on niin hyvää ja sitä on niin paljon, ettei muu kiinnosta.
Ehkä edellisen kämpän itähelsinkiläinen levä vain ei ollut yhtä hyvää kuin melkein ydinkeskustan levä...? Juuri nythän minulla ei ole yhtään katinkultaa vaikka olen kyllä raapinut päätäni, että josko vaiko eikö. Pohjalla kun tuppaa olemaan jo nyt vähän ahdasta.
Behemot
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Meidän perheessä katinkultamonnit ovat kaikkiruokaisia. Tavallisten pohjaruokien, ötököiden ja levien lisäksi välipalaksi maistuvat myös pienet kotilot.
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
Mammaliini
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mammaliini »

hehe....hain eilen katinkultia varten Tetran Pleco tabseja, kotona sitten ajattelin että nyt saavat herkkua. Arvatkaa vaan kuka nekin herkut pisti napaansa; kardinaalit hotkas ne niin, että osa niistä on nyt napa ihan ratkeamispisteessä. Ei vaan, en tiijä, mix parilla kardinaalillani on välillä maha kauhean pullollaan, ja sillai terävän näköinen könttä tulee masun alle ihan. Aina se ei kuitenkaan näy, joten voihan se olla että ne on hotkinu toistenkin edestä ruokaa?
saurama
Valopää
Valopää

Ainakin jos kyseessä ovat kardinaalikalat eivätkä kardinaalitetrat niin voit hyvinkin odottaa perheenlisäystä. Minulla kardinaalit tuottivat muutaman sata tenavaa, suvunjatko loppui vasta kun siirsin sintit altaasta toiseen. Tosin on mahdollista, että kunhan tottuvat uuteen ympäristöön niin taas mennään...
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”