Kokemuksia aquaball 2212 -suodattimesta?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ava
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Kokemuksia aquaball 2212 -suodattimesta?

Viesti Kirjoittaja ava »

Toivottavasti meni tuo numero oikein. Korjatkaa! :D Niin, kertokaapa kokemuksianne tästä suodattimesta. Onko ollut tehokas jne.

Meillä pörisee akvassa (180 l) tämmöinen ja tuntuu, että sen saisi päivittäin puhdistaa. On tukossa sitten yhtä tehden! Laitoin ihan varmuuden vuoksi altaan toiseen päähän (erimerkkisen) suodattimen, että tää toinen, eli aquaball ei olisi kokoajan tukossa ja myös tuottaa happea purkkiin pistäen veden kiertään.

Onkohan tuo tukkosuus aivan normaalia? Kaloilla ei näytä mitään ongelmia olevan ja viihtyvät todella hyvin. :mrgreen:
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Itselläni on 100l pytyssä aquaball 2210. Toimii minulla ainakin hyvin, tosin kalasto on suhteellisen niukka niin pitäisi riittää.
saurama
Valopää
Valopää

Viesti Kirjoittaja saurama »

2212 eli isoin Aquaball ilmeisesti? Ei se minusta ole yhtään sen tehokkaampi tai mukavampi kuin juuri mikään muukaan sisäsuodatin. Niiden biologinen suodatusteho on olematon ja menevät tosiaan tukkoon erittäin nopeasti. Minä en jaksa hinkata jotain suodatinta edes kuukausien välein, saati sitten viikkojen (tai parin päivän) ja vaihdoin mattosuodattimiin.

Ainoat oikeasti reilustikin kuormitetussa altaassa pidempään pyörivät sisäsuodattimet taitavat olla Eheimin 2048 ja 2052, niiden pumpuissa kun on voimaa imeä vettä vähän tukkoisemmankin patruunan läpi.

Onko sinulla purkissa muuta suodatusta kuin tuo ja toiseen päähän laitettu toinen sisäfiltteri? Ellei, suosittelisin lämpimästi joko sopivaa järeää ulkosuodatinta tai sitten mattoa. Jos vain jaksat kahlata läpi kamalan tietotulvan, koita etsiä Haku-toiminnolla lisäinfoa matto- ja ulkosuodattimista. Voit tietysti myös plarata Tekniikka-alueen vanhempia viestejä läpi ihan muuten, siellä suurin osa tämän alan keskustelusta kuitenkin on.
Sargijeevits
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Sargijeevits »

Mulla on myös toi sama 2212-suodatin. Se on tosiaan aika onneton härveli, jatkuvasti tukossa ja ainakaan minä en saa sitä edes "tuottamaan kuplia". Ostin sen n. kk sitten ja ajattelinkin joskohan kävisin liikkeessä marmattamassa...
Samat systeemit kuin Avalla, toisessa päässä allasta on toinen suodatin (eihän tosta yksinään mihinkään ole).
Jos kysyy kirjailijalta mitä mieltä hän on kriitikoista, on kuin kysyisi katulampulta mitä mieltä se on koirista.
ava
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja ava »

Kyllä on aikeissa hankkia jossain vaiheessa joko matto- tai ulkosuodatin. Menin onneton myymään todella hyvän eheimin ulkosuodattimen ennenkö hoksasin haluavani uuden akvaarion... :(
Akvaariopaketin mukana tuli siis tää aquaball ja kuvittelinkin sen olevan ihan hyvä ja tehokas, mutta mutta... :(

Eli niin se vain on, että ulkosuotimet rulettaa! :mrgreen:
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Tämän kun olisi tiennyt ennen ostoa.. nimittäin mullakin meni samainen suodatin tukkoon viikon käytön jälkeen, altaan koko 100 litraa ja rinnalla vielä fluvat 3. Edeltäjänsä 2012 sen sijaan toimiittaa virkaansa tehokkaasti 220-litraisessa altaassa. Aluksi oli 100-litraisessa puoli vuotta ja nyt on ollut 5kk nykyisessä. Kerran olen sen joutunut pesemään koko aikana 8O Eli todella tyytyväinen olen ollut! Mahtaako noita saada enää mistään? Tahtoo kunnon suodattimen! Fluvalkin on parempi kuin tuo 2212 :|
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Blue kirjoitti:Tämän kun olisi tiennyt ennen ostoa.. nimittäin mullakin meni samainen suodatin tukkoon viikon käytön jälkeen, altaan koko 100 litraa ja rinnalla vielä fluvat 3.
Fluval3, siis vanha malli, on mainio suodatin, mutta minusta siinä on potkua vain 60-litraiselle akvaariolle. 100-litraisessa voisit mielestäni pitää nämä molemmat vaikka saisitkin Eheimin saksalaisen "laatutuotteen" vaihdettua parempaan malliin.
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

maisu kirjoitti:Fluval3, siis vanha malli, on mainio suodatin, mutta minusta siinä on potkua vain 60-litraiselle akvaariolle. 100-litraisessa voisit mielestäni pitää nämä molemmat vaikka saisitkin Eheimin saksalaisen "laatutuotteen" vaihdettua parempaan malliin.
On se ihan hyvä suodatin, mutta ei ihan pärjää Eheimin 2012:lle. 100-litraisessa (rankasti ylikansoitettu) ollessaan eheimiä ei tarvinnut pestä kertaakaan. Ei sillä etteikö olisi ollut likainen, mutta virtaus ei juurikaan huonontunut. En siis nähnyt tarpeelliseksi pestä. Fluvalia olen joutunut muutaman kerran pesemään, mutta onhan sillä ikääkin.

Luulen siis että 2012 riittäisi yksinäänkin tuohon 100-litraiseen, kaksi isoa sisäsuodatinta tuntuu vähän liialta. Lisänä voisi sitten tarpeen vaatiessa käyttää fluval 2:sta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”