Tässä toisessa liikkeessä pidän outona pilkkutautilääkkeen suositeltua käyttöä kun hankkii uusia kaloja
Kuinka moni on Jyväskylästä ja kummassa liikkeessä asioitte?
Valvoja: Moderaattorit
Kuinka moni on Jyväskylästä ja kummassa liikkeessä asioitte?
Kyselen otsikon mukaisesti, kuinka moni aqua-webbiläinen on Jyväskylästä ja missä kaupassa asioitte? Itse käyn lähinnä Reporangassa vaikkei sieltä aina niin asiantuntevaa palvelua saakaan. Mm.Vauvankyyneleestä ei oltu kuultukaan koko liikkeessä ja muutenkin henkilökunta on aika usein tietämätöntä. Se on harmi!
Tässä toisessa liikkeessä pidän outona pilkkutautilääkkeen suositeltua käyttöä kun hankkii uusia kaloja
En tiedä saako täällä mainita liikkeen nimiä jos niitä arvostellaan näin joten jääköön se kertomatta toistaiseksi.
Vaikken Jyväskylässä asukaan, niin ennen tänne muuttoa sen liikeet ovat olleet käytännössä ainoat, joissa asioida. Tasaisesti käydään kummassakin, hintavertailua ainakin kannattaa tehdä niin kalojen kuin laitteidenkin osalta. Vaikkapa tuo uusi lamppuni (2x18w 70cm) maksoi toisessa 72 euroa ja toisessa 61, ellen ihan väärin muista. Erityisesti kasvit ovat usein huokeampia Riossa. Reporangan asiantuntemuksesta samaa mieltä, joten silloin kun ongelmiin piti apua etsiä myyjältä, eli aikana ennen aqua-webbiä, niin käännyttiin kyllä Rion sedän puoleen. Ihan kelpoja liikeitä mielestäni molemat, ainakin paikalliseen verrattuna. 
-
Tinski
- Member

- Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Pääsääntöisesti visiteeraan Reporangassa tsekkaamassa, josko
heille olisi joskus tullut jotain hyviä/erilaisia kasveja, lisänä
niihin tavanomaisiin.
Rioon tulee harvemmin mentyä. Yhden parven kaloja olen sieltä
hankkinut ja karanteenin kautta mentyään parveilevat iloisesti
edelleen.
Yleensä tilaan akvaariosysteemit vähän kauempaa, Helsingistä.
Siihen kuuluvat niin kalat kuin kasvitkin.
heille olisi joskus tullut jotain hyviä/erilaisia kasveja, lisänä
niihin tavanomaisiin.
Rioon tulee harvemmin mentyä. Yhden parven kaloja olen sieltä
hankkinut ja karanteenin kautta mentyään parveilevat iloisesti
edelleen.
Yleensä tilaan akvaariosysteemit vähän kauempaa, Helsingistä.
Siihen kuuluvat niin kalat kuin kasvitkin.
~Tinski~
-
riikkaaalto
- Junior Member

JKL:n akvaariokaupat
Minäkin olen entisiä Jyväskyläläisiä..
Olen asioinut sekä Riossa että Reporangassa. Jälkimmäisen hinnat ovat aika korkeat, mutta palvelu ja laatu hyviä. Riossa taas hieman halvempaa mutta kalaostoksilla saattaa saada kaupan päälle jonkin taudin. Toisaalta kannattaa käyttää tervettä järkeä kaloja valitessa, eli ei osta kaloja altaasta jossa on sairastuneita yksilöitä.
Kaveri oli joskus aikoinaan eräässä nimeltä mainitsemattomassa JKL:n akvaariokaupassa työharjoittelussa ja kertoi kuinka kalanruokapurkeista raaputettiin viimeinen myyntipäivä pois ja laitettiin vähän lisäaikaa.. ??Kannattaa siis tutkia purkit hyvin ennen kuin tekee ostopäätöksen.
Olen asioinut sekä Riossa että Reporangassa. Jälkimmäisen hinnat ovat aika korkeat, mutta palvelu ja laatu hyviä. Riossa taas hieman halvempaa mutta kalaostoksilla saattaa saada kaupan päälle jonkin taudin. Toisaalta kannattaa käyttää tervettä järkeä kaloja valitessa, eli ei osta kaloja altaasta jossa on sairastuneita yksilöitä.
Kaveri oli joskus aikoinaan eräässä nimeltä mainitsemattomassa JKL:n akvaariokaupassa työharjoittelussa ja kertoi kuinka kalanruokapurkeista raaputettiin viimeinen myyntipäivä pois ja laitettiin vähän lisäaikaa.. ??Kannattaa siis tutkia purkit hyvin ennen kuin tekee ostopäätöksen.
Merivesiharrastajana Jyväskylän liikkeistä ei saa juuri muuta kuin ruokaa. "Isommassa liikkeessä" on paremmat valikoimat näissä, mutta "se toinen" on kyllä huomattavasti joustavampi yms esim altaita ostettaessa. (Olen ostanut sieltä ainakin 4 allasta, ja laseja) Kummassakin on kyllä ehdottamasti tiedettävä itse mitä on ostamassa.
Jyväskylästähän minäkin ja ostoksilla käyn molemmissa liikkeissä. Hintavertailua kannattaa aina tehdä, sillä monia tarvikkeita olen saanut Riosta halvemmalla. Kalat yritän kuitenkin aina Reporangasta ostaa, sillä siellä on terveemmät otukset. Kasveja olen ostanut molemmista paikoista saman verran, Riosta puolta halvemmalla.