Kimalaispallot murtoveteen?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SaimiNauku
Starting Member
Starting Member

Kimalaispallot murtoveteen?

Viesti Kirjoittaja SaimiNauku »

Tämä(kin) on nyt jäänyt vähän epäselväksi.. Kasipallot kai tarvitsevat ainakin suolaa joukkoon, mutta mites kimalaiset? Onko niitä siis järkeä yhdistää esim. inkkareiden kanssa? Inkkareihin olen kovin tykästynyt, eli jos suolaa on lisättävä, saavat pallot odottaa uutta pöttöä. Aaaargh, kohta tänne ei sovi itse joukkoon... *asuu pienessä yksiössä* :P
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Siis itse olen kyllä käsittänyt kimalaispallokalojen olevan ihan tavallisen makeanveden kaloja ilman minkäänlaista suolalisäystä. Ja jos tässä olen erehtynyt on henkilökohtaisen paniikin aika (kalat tulevat viikon päästä) :mrgreen:

Se miten sopivat yhteen inkkareiden kanssa on minulle arvoitus (ei ole tuttu kala tuo ihastuksesi) Mutta yleisesti ottaen ovat harrastajat kehuneet kimalaispalloa kiltiksi seura-akvaarioon soveltuvaksi asukiksi. Netistä löydät kyllä hurjasti ristiriitaista tietoa tästäkin seikasta. Vanhempia viestejä selaillen löytyy montakin mielipidettä ja muuta hyödyllistä tietoa kyseisestä lajista, etsi myös papukaijapallokalalla, nimi kun muuttui käsittääkseni äskettäin.
SaimiNauku
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja SaimiNauku »

Kerrohan sitten pian kokemuksia kunhan kalat saapuvat! Montako sinulle tulee/ minkälaisen akvaan? vaikuttavat tosi symppiksiltä otuksilta kertomusten mukaan nuo pallot :D

sain raivattua plekoaltaallekin tilan, hahaaa, viimeinkin saa vastinetta törkeän suurelle vesimaksulle 8)
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Kolme kappaletta satalitraiseen, pohjalle joko partamonni tahi korupleko riippuen siitä kumpi ensin löytyy. Pohjalla pyöreä jokisora, sisustuksena juurakkoa ja kiviluola ja hurjasti kasveja. Ajatuksissa on sellainen laatu korvaa määrän-tyyppinen akvaario, kun tuota isompaa ei yksinkertaisesti saa asuntoon järkevästi mahtumaan. Heinäkuun alussa saan pallukat, kerron kyllä kuulumisia sitten kun olen lajista vähän viisaampi. :D
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Makeanveden laji.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”