Murisijat kuti!
Valvoja: Moderaattorit
Murisijat kuti!
Olin viikonlopun kotona käymässä, ja allas oli sen aikaa itsekseen. Tänään tulin töistä ja katoin kalojani, niin kahdella murisijalla neljästä on evät riekaleina. Ihmettelin kovasti syytä noin kovaan tappeluun. Muutkin kalat ovat tosin rauhattomia, eli melske on ollut melkoinen. Syy selvisi hetken päästä. Pinnalla on vaahtopesä ja siitä roikkuu jo pieniä pyrstöjä! Nyt muuten todella harmittaa, ettei ole toista allasta. Lämpötila oli 28, kun tulin kotiin. Nyt se on pudonnut 26:een. Allas 100l. Kalat ovat olleet mulla vasta reilun kuukauden 

Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
Minulla viisi murisijaa, ilmeisesti 2 naarasta ja 3 koirasta, kutivat ryteikköisessä 150-litraisessa ilman suurempia tappeluita kerran viikossa...kunnes karsin kasveja radikaalisti 
Melkein-monologini murisijoiden kudusta

Melkein-monologini murisijoiden kudusta
Meinaan luopua kahdesta muusta murisijasta, koska evät eivät tätä vauhtia tule pysymään ehjinä, sillä kutijat ovat isompia kuin kaksi muuta, joiden myös arvelen olevan koiras ja naaras...Tosin kutuparistakin isompi on naaras, eikä sekään nyt mitenkään passiivinen ole ollut. Koiras huolehtii edelleen jälkikasvusta, vaikka ne ovat tänään alkaneet pikkuisen usimaan siellä täällä. Ei mitään käsitystä, montako poikasta on vielä jäljellä. Uskomattoman mielenkiintoista katseltavaa!
Kasveja en ole ajatellut isommin karsia, sillä viidakko oli heti pääartikkelin selvittyä suunnitelmissa
Kasveja en ole ajatellut isommin karsia, sillä viidakko oli heti pääartikkelin selvittyä suunnitelmissa

Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.