Kotilot malawialtaassa?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jhmp
Junior Member
Junior Member

Kotilot malawialtaassa?

Viesti Kirjoittaja jhmp »

Mo,

Oletteko saaneet mitään kotilolajia menestymään malawialtaassa?

Itse kokeilin noita ...noh...äh...mitälinee kierrekorkkiruuvikotiloita(?) :roll:. Suurin niistä pysyi hengissä jotain 2vk kunnes kaverit onnistuivat tekemään siitäkin 'äyriäspastaa'.

---> Jani
MiSt
Senior Member
Senior Member

Re: Kotilot malawialtaassa?

Viesti Kirjoittaja MiSt »

jhmp kirjoitti:Itse kokeilin noita ...noh...äh...mitälinee kierrekorkkiruuvikotiloita(?) :roll:. Suurin niistä pysyi hengissä jotain 2vk kunnes kaverit onnistuivat tekemään siitäkin 'äyriäspastaa'.
Mulla meni kotilot kitusiin alle vartin jälkeen "haplot" altaaseen vapautettuani! :mrgreen: Ei siinä jäänyt paljoa kotiloille saumaa jatkaa levän syöntiään. Kotilot olivat muuten varsin sitkeitä sissejä, kun kestivät korkeita ammonium- ja nitriittipitoisuuksia allasta ammoniakkiliuoksella kypsyttäessä... :|
><{{{(*> ><Mikko(*> ><{{{(*>
jenny
Junior Member
Junior Member

omenakotilat?

Viesti Kirjoittaja jenny »

Mitenköhän omenapallokotilot pärjäisivät? Ovat sen verran isompi etteivät tuu ainakaan nielletyksi..
anni
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja anni »

Meillä omenakotilot eivät pärjänneet malawien kanssa. Malawit kiusasivat niitä; näykkivät kuorta ja tuntosarvia.
Tom80
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tom80 »

Minulla meni kierteissarvikotilot samassa hujauksessa kalojen suihin kun laitoin ne altaaseen.
jhmp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jhmp »

Long-time-nou-sii! Eli moron vaan, eipä ole täällä hetkeen tullut käytyäkään.

Kotiloista sen verran, että kyllä nuo kierteissarvikotiloa sitten näyttävätkin menestyvän malawialtaassa. Tyhjättyäni 180l:ni kaloista jäi se viikoksi yksikseen ja kun reissusta palasimme oli hiekan pintaan piirtynyt vanoja sinne tänne ja muutama kotilo oli laseissa kiinni. Näköjään sittenkin osa aikanaan noista tuonen laittamistani veijajreista ovat sittenkin selvinneet. Hyvä näin. :) Uuteen purkkiin noita siirtäessäni olen 'istuttanut' ne nyt aina jonkin verran hiekan alle ja nyt voi vain "toivoa parasta ja pelätä pahinta".
Hymyyle vaa, vaikka tuntuus äkkipäätä ourolta naamalihaksis.
Soon suasiteltavaa ihmissuhteeren kannalta -ja ilimaasta peeärrää.
Mari_P
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Mari_P »

Meillä malawialtaassa ovat kierteissarvet saaneet olla rauhassa. Seiniltä ja kiviltä niitä kyllä pudotellaan mutta ainakin isommat syljetään pois jos vahingossa osuu suuhun ja pienempiäkin on näkyvillä aika usein. Meillä on siis mbunia, kirjoneniä, sinihuulia ja hongeja.

-M-
Tom80
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tom80 »

Tom80 kirjoitti:Minulla meni kierteissarvikotilot samassa hujauksessa kalojen suihin kun laitoin ne altaaseen.
Muistin tän aiheen enkä ole muistanut kommentoida kotiloista muuta kuin silloin kun laitoin ne altaaseen.

Eipä ne kaikki kotilot menneetkään kalojen suihin, kun niitä on näkynyt nyt kuukauden päivät aika mukavastikin altaassa. Olen jonkun verran ottanut poiskin niitä altaasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”