![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Helmirihmakalat
Valvoja: Moderaattorit
Helmirihmakalat
Mä oon perustamassa uudestaan akvariotani ja mietinkin nyt ostaisinko sinne helmirihmakala parin. Akvaarioni koko on 150 litraa. Tällä hetkellä akvaariossani on 9 neontetroja, 9 mustaneontetroja, leväbarbi ja kolme kaarinuoliaista. Rihmakalat kiinnostavat ja erityisesti helmirihmakalat. Jos jollakulla on kokemusta rihmakaloista ja etenkin näistä olisin hyvin kiitollinen, jos viitsitte infota näiden kalojen elintavoista tms.
Minulla on enne ollut vanhassa sadan litran akvaariossa kääpiörihmakala pari, joten vähän on kokemusta näistä kaloista.
-
- Senior Member
Itselläni on pariskunta ja hyö ovat tosi sopuinen pari. Olen jostain lukenut, että voisivat olla 150l. altaassakin, mutta kannattaa tarkastaa
. Minulla ovat 360l. altaassa ja mitään terrorismia ei ole ilmaantunut muita kaloja kohtaan, tosin eivät ole ollet "silleen
", vielä.
Asian laidasta
... leviksen laittaisin isompaan altaaseen. Minulla on viisi kymmensenttistä ko. altaassa ja näyttää sillointällöin, että tuokin allas on pieni vaúhtiin suhteutettuna. Altaan pituushan se on kuitenkin mikä ratkaisee
. 0-100 lähtee tosi sypäkkään ja sitä on tosi kiva katsellakkin
.
Asian laidasta

*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
-
- Starting Member
Minulla on par'aikaa pariskunta 162 litraisessa altaassa. Ovat tulleet oikein hyvin keskenään toimeen, ja jälkikasvuakin on tullut muutamaan otteeseen. Eivät ole häirinneet muita kalojakaan kutujensakaan aikana, tosin johtunee siitä, että niillä ei ole muuta seuraa kuin 8 neontetraa, 7 corydoras adolfoita ja yksi partis.Itselläni eivät helmirihmakalat ole koskaan harrastanut naaraan hengiltä kosiskelua, toisin kuin esim. sinirihmat, joten olen pitänyt niitä aina ihan pareittain.