Minkälainen kalasto 40 l akvaarioon

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
plekofani
Starting Member
Starting Member

Minkälainen kalasto 40 l akvaarioon

Viesti Kirjoittaja plekofani »

Millainen kalasto olisi sopiva 40 l akvaarioon? Lämpötila on noin 23 astetta. Muunnan pH:n sopivaksi kaloille, joita te suosittelette minulle.
Toivomukseni kalaston suhteen: haluaisin, että ainakin osa kaloista olisi värikkäitä ja virkeitä. Joku söisi levää, ja että ne eivät maksaisi kovin paljon (äitini ja isäni ovat kypsyneet tavaroiden ostoon joten maksan kalat itse). Olen todella kiitollinen, jos autatte minua. Muuten voin hankkia aivan vääriä kaloja ja sitten kaikki sanovat minulle "olisit etsinyt enemmän tietoa" ja "vaihda kalastoa".
akvaariot eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämän kokonaiseksi
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

40 litraiseen altaaseen voisi ajatella yhtä taistelukalaa (huom. veden lämpötilaksi asetettava 27-28 astetta), mutta siihen kalasto sitten jääkin. Allas on hyvin hyvin pieni eikä siihen voi rakennella sellaista kokonaisuutta, jota haikailet. Hiukan paremmin saisi kaloja n. 60 litraiseen altaaseen, joten jos allasta ei ole vielä ostettu, harkitse ihmeessä hiukan isompaa.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
plekofani
Starting Member
Starting Member

no...

No millaisia kaloja sinne 60 l voisi sitten hankkia ?
iisa
Member
Member

Re: no...

Viesti Kirjoittaja iisa »

plekofani kirjoitti:No millaisia kaloja sinne 60 l voisi sitten hankkia ?
Vaikkapa parven neontetroja ja muutaman nuolimonnin leviä syömään. Ja pohjalle muutaman piikkisilmän, en tosin ole varma onko 23C liian viileä piikkisilmille.
plekofani
Starting Member
Starting Member

en mielelläni...

En mielelläni ottaisi neontetroja enkä piikkisilmiä, koska meillä on ollut neontetroja enkä enää tahdo niitä. Piikkisilmät ovat minusta aika matomaisia, enkä pidä niistä. Ei pahalla!
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Miten olisi jokin eloisa pikkukalaparvi (esimerkiksi mustaneontetra, rubiinitetra tai kiilakylki) sekä muutama katinkultamonni?
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
neoni
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neoni »

60litraiseen saa jo aika hyvät kalat. Sinne menisi vaikka taisto ja joitain pieniä tetroja. Riippuu myös siitä, minkälaisista kaloista itse pidät.
Jos joku minut kidnappaa, niin nopeesti palauttaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”