Kierresarvikotiloista

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marppa
Member
Member

Kierresarvikotiloista

Viesti Kirjoittaja marppa »

Olisi hiukan kysyttävää kun en aiemmista keskusteluista ole löytänyt tarvittavaa...
Eli montakos näitä menisi tai ehkä paremminkin tarvitsisi 100l pyttyyn jossa taistiskoiras, 5 pandamonnista, partamonni ja noitamonni ( kalasto tulee olemaan tämmöinen kunhan saan muut kotiutettua vanhempieni tykö ).
Sitten mikä mahtaa olla semmoinen yleinen hintahaarukka näiden otusten kohdalla?? Ajattelin että kun saan vaihdettua soran hiekkaan näistä kavereista voisi olla hyötyä.. [;)]
Hatzizi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hatzizi »

Kun minä kävin viimeksi akvaariokaupassa (viikko sitten).
Olin ostamassa kyseisiä kotiloita, kysyin paljonko ne maksavat?
Myyjä sanoi että hän voisi maksaa minulle että pääsee niistä eroon :mrgreen:
Eli niitä saa kaupasta ilmaiseksi pari kappaletta, ja sitten ne lisääntyy, lisääntyy, lisääntyy.....
Timo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timo »

Varmaan kaikki liikkeet antavat ilmaiseksi mutta toinen asia onko niillä sitten Kierteisarvikotiloita. Itsekin sain niitä muutaman ilmaiseksi kun etsin missä akvaariossa niitä majaili.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Juu ja todella jos ne menestyvät, niin niitä ei sitten siellä altaassa voi laskea kappaleittain vaan kourallisina tai kupillisina tai litroina tai... Eli altaaseen syntyy kotilokanta, ei muutamaa kotiloa, kunhan vaan alkuun pääseen. Mutta katso noista muista kierteissarvikeskusteluista tarkkaan ne kuvat, nämä kotilot ovat niitä joita luultavasti haluat, mutta on paljon sellaisia joita et todellakaan halua - ellet sitten ole pallokalaharrastaja :mrgreen:.

Mika
herttis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja herttis »

Minä yritän vaan istuttaa kierresarvikotioita punajuuripurkistani altaaseen. Tänäänkin meni taas satsi akvaan möyhimään.
Jaani
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jaani »

herttis kirjoitti:Minä yritän vaan istuttaa kierresarvikotioita punajuuripurkistani altaaseen. Tänäänkin meni taas satsi akvaan möyhimään.
Istuttaminen ei taida näiden kohdalla oikein onnistua. Minun kotiloille ei ainakaan tähän päivään mennessä ole kasvanut juuria. Johtuneekohan siitä, että eivät ole niin pitkään yhdessä kohtaa, että ehtisivät juurtua :)

-Jaani-
marppa
Member
Member

Hmm.. Hiukan olikin semmoinen kutina että jos niitä ottaa muutaman niin kohta niitä on.. no liikaa.. En ikävä kyllä omista pallokaloja. Pitäisiköhän niille sitten todellakin hommata omapurkki että jos alkaa olemaan liikaa niin voin majoittaa osan sinne ja osan taas jonnekkin muualle...? :mrgreen:
Tinski
Member
Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja Tinski »

marppa kirjoitti:Hmm.. Hiukan olikin semmoinen kutina että jos niitä ottaa muutaman niin kohta niitä on.. no liikaa.. En ikävä kyllä omista pallokaloja. Pitäisiköhän niille sitten todellakin hommata omapurkki että jos alkaa olemaan liikaa niin voin majoittaa osan sinne ja osan taas jonnekkin muualle...? :mrgreen:
Kyllähän sitä voi testata, miten omassa akvaariossasi käy kotiloiden kanssa. Meillä homma ei toiminut, kun söivät kasveja, mutta en siitä sen isommalti pulttia ota enää, lahjoitan kotilot pois ja tulevat poikaset keräilen vain akvaariosta pois, kun niitä ilmestyy näkyviin.
~Tinski~
marppa
Member
Member

Näinhän se on... Täytyy katsoa kunhan saan nuo vajaat parvet pois akvaariosta ja vaihdettua hiekan niin jos kipaisen kotilo kaupoilla... [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”