Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Olisipa mukavaa jos kalat osaisivat kertoa niiden ajatukset
Esim. voisi kysyä mitä ruokaa tänään ja ne kertoisi
Muutenkin olisi hoidon kannalta mukava juttu. Jokainen kala kertoisi varmasti veden sopivuudesta ja tilavuudesta 8) Ja haluamistaan allastovereista.
Oletteko itse koskaan miettinyt että mitä kalat mahtanevat ajatella mitä milloinkin? Itse mietin tätä välillä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn. Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Olisihan se aikasen kiva juttu, helpottaisi montaa asiaa.
Kalojen ajatusmaailma on varmasti mielenkiintoinen asia, olisihan se kiva tietää mitä niiden päässä milloinkin liikkuu
Viime aikoina ei ole tarvinnut paljon miettiä. Näkeehän sen päällekin päin telepaattisesti tulkiten: "Anna mulle ruokaa! No, Eikö Sitä RUOKAA ala kuulua Heeei! Auta nyt, noi muut kalat syö kaikki ruuan altaasta." <-Saddamin ajatuksen kulkua
(Saddami on pusukala, joka odottaa pääsyä isompaan altaaseen. Minä toivon, että se isommassa altaassa jättäisi edes hetkeksi muut kalat rauhaan.)
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
Aamulla kun herää, pistää valot päälle kalat sanoo "Anna ruokaa nyt heti"
kun akvaariota siivoaa tai vaihtaa vettä kalat sanoo "mitä sä oikeen touhuat"
... näin minä ainakin olet niiden puheet tulkinnut
aqua2002 kirjoitti:Onneksi eivät puhu; Varmaan haukkuisivat omistajansa lyttyyn joka kerta
Niinpä! Litroja pitäisi olla monta tuhatta, ruokana lähinnä elävää herkkua eikä ollenkaan häiriöitä (=puhdistuksia tms.). Mutta veden pitäisi tietenkin olla todella puhdasta aina.
Jokeri kirjoitti:Heeei! Auta nyt, noi muut kalat syö kaikki ruuan altaasta." <-Saddamin ajatuksen kulkua
(Saddami on pusukala, joka odottaa pääsyä isompaan altaaseen. Minä toivon, että se isommassa altaassa jättäisi edes hetkeksi muut kalat rauhaan.)
Heh, meiltä löytyy myös Saddami, rihmakala sekin, tosin sinirihmaukko. Sen silmistä voi lukea aina ruoka-aikaan seuraavan toteamuksen: "Miksi nuo alaiset hyppivät silmille, mokomat sintit!"
Mun taistisnaaraat, 9 kpl, ovat ainakin kovia puhumaan: "Kuka sä oot, mitä sä teet, saaks mäkin, mikä toi on , mitenniin oon tiell, onks toi mulle, mitä toi tekee, näytä nyt mullekkin, mä en nääää...."
Kalastin tossa vähän aikaa sitten kirsikkabarbeja toiseen altaaseen. Kun sain kirsikkabarbin haaviin niin haavissa oli joka kerta myös taistelukala joka sano että :"Mä kans jooko". Kun olin saanut loppujen lopuksi kirsikat eroteltua omaan altaaseen ja jätin haavin hetkeksi taistisaltaan pinnallle, käännyin pistämään kirsikoille valon päälle ja käännyin sitten takaisin taistisaltaan luokse, oli haavissa kolme taistista jotka kaikki huusivat yhteen ääneen että: " Me kans, me kans halutaan. Siirräthän meiätkin siirräthän. Kato nyt kun me ollaan tässä jo niin kiltisti kyydissä."
Jos kalat osaisivat puhua, ne hokisivat kahta asiaa: ruokaa ja seksiä. Niiden elämähän pyörii näiden kahden asian ympärillä. Mistä löytyy ruokaa ja missä olisi tarjolla kalamaista seksiä...
Kyllä meilläkin suosikkipuheenaihe taitaisi olla ruoka. Behemotin (häiriintynyt taistelukala) ajatuksista ei ota kyllä kukaan selvää. Katinkultamonnien mietteitä olisi sen sijaan mielenkiintoista kuulla, luulen että ne puhuisivat myös taiteesta kun tykkäävät niin kovasti pikkukivien "järjestelystä".
tuntuu että vaikka kalojen kala loistorasbora seppo nikander osaisi puhua, niin se vaan huudahtelisi kärttyisästi viuhuessaan ympäri ja pitäessään jöötä. ja puhdistuksen ja muitten epämiellyttävien toimenpiteiden aikana se huutaisi 'ne tappavat minut! ne tappavat minut! hjäääälp!' - jonka jälkeen loppupäivän se mutisisi juuri ja juuri kuuluvasti kirosanoja kivien koloissa.
no juu, olen minäkin sitä mieltä, ettei niillä mitään juuri päässä liiku - paitsi kalojen kala sepolla