Soran vaihto hiekkaan?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
akva harrastaja
Starting Member
Starting Member

Soran vaihto hiekkaan?

Viesti Kirjoittaja akva harrastaja »

Olen ajatellut vaihtaa 180 litraiseen akvaarioon soran tilalle hiekan. Mietityttää nyt että minne laitan kalat siksi aikaa kun vaihdan hiekan sillä eihän ne voi silloin olla altaassa. Altaassa on nyt havaittu tupsulevää joten saisi sekin samalla kyydin pois [;)]
Nakkestus
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Nakkestus »

Meillä sora vaihtui hiekaksi keskiviikkona. Kalat viettivät aikaansa tällä välin isossa vadissa. Vadissa oli muutamia kasveja ja ilmapumppu päällä. Ja ilman kalakuolemia selvittiin, toistaiseksi. Nyt on vesi jo selkiytynyt ja monnisilla on kivaa :D
Tinski
Member
Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja Tinski »

Nakkestus kirjoitti:Meillä sora vaihtui hiekaksi keskiviikkona. Kalat viettivät aikaansa tällä välin isossa vadissa. Vadissa oli muutamia kasveja ja ilmapumppu päällä. Ja ilman kalakuolemia selvittiin, toistaiseksi. Nyt on vesi jo selkiytynyt ja monnisilla on kivaa :D
Silloin kun tein tuon vaihdon, oli aivan samat toimet ja kaikki meni hyvin :D
~Tinski~
Muusa
Junior Member
Junior Member

Re: Soran vaihto hiekkaan?

Viesti Kirjoittaja Muusa »

akva harrastaja kirjoitti:minne laitan kalat siksi aikaa kun vaihdan hiekan sillä eihän ne voi silloin olla altaassa
Jaa ei vai?
Minä just maanantaina vaihdoin 260l pyttyyn 1/3 pohjasorasta hiekaksi ja siellä ne kalat pulikoivat koko toimituksen ajan. Ensin tyhjensin 3/4 vedestä pois, poistin kasvit ja juurakot ja sen jälkeen soran ja sitten hiekkaa varovasti vadilla laskien tilalle. Vähän ne kalat olivat ihmeissään, mutta eivät ne sentään järkytyksestä kuollut - sen sijaan tapahtui yksi kuolleistaherääminen :mrgreen: kirsikkabarbi-metusalem jota en viikkokausiin ole nähnyt ja olin jo kuolleeksi ja luonnon kiertokulkuun joutuneeksi luullut, ilmestyi ihmettelemään operaatiota.
akva harrastaja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja akva harrastaja »

Huh... nyt on iso urakka tehty ja altaassa on hiekka pohjalla. Kalat voivat toistaiseksi hyvin,katsotaan aamulla tilanne uudelleen. Allas näyttää nyt todella paljon paremmalle kuin soran kanssa. Toistaiseksi olen tyytyväinen. :P
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Soran vaihto hiekkaan?

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

akva harrastaja kirjoitti:Olen ajatellut vaihtaa 180 litraiseen akvaarioon soran tilalle hiekan. Mietityttää nyt että minne laitan kalat siksi aikaa kun vaihdan hiekan sillä eihän ne voi silloin olla altaassa. Altaassa on nyt havaittu tupsulevää joten saisi sekin samalla kyydin pois [;)]
Oisko alkeet-osasto mitään?
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”