![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Soran vaihto hiekkaan?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Soran vaihto hiekkaan?
Olen ajatellut vaihtaa 180 litraiseen akvaarioon soran tilalle hiekan. Mietityttää nyt että minne laitan kalat siksi aikaa kun vaihdan hiekan sillä eihän ne voi silloin olla altaassa. Altaassa on nyt havaittu tupsulevää joten saisi sekin samalla kyydin pois ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Member
- Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Silloin kun tein tuon vaihdon, oli aivan samat toimet ja kaikki meni hyvinNakkestus kirjoitti:Meillä sora vaihtui hiekaksi keskiviikkona. Kalat viettivät aikaansa tällä välin isossa vadissa. Vadissa oli muutamia kasveja ja ilmapumppu päällä. Ja ilman kalakuolemia selvittiin, toistaiseksi. Nyt on vesi jo selkiytynyt ja monnisilla on kivaa

~Tinski~
Re: Soran vaihto hiekkaan?
Jaa ei vai?akva harrastaja kirjoitti:minne laitan kalat siksi aikaa kun vaihdan hiekan sillä eihän ne voi silloin olla altaassa
Minä just maanantaina vaihdoin 260l pyttyyn 1/3 pohjasorasta hiekaksi ja siellä ne kalat pulikoivat koko toimituksen ajan. Ensin tyhjensin 3/4 vedestä pois, poistin kasvit ja juurakot ja sen jälkeen soran ja sitten hiekkaa varovasti vadilla laskien tilalle. Vähän ne kalat olivat ihmeissään, mutta eivät ne sentään järkytyksestä kuollut - sen sijaan tapahtui yksi kuolleistaherääminen

-
- Starting Member
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Soran vaihto hiekkaan?
Oisko alkeet-osasto mitään?akva harrastaja kirjoitti:Olen ajatellut vaihtaa 180 litraiseen akvaarioon soran tilalle hiekan. Mietityttää nyt että minne laitan kalat siksi aikaa kun vaihdan hiekan sillä eihän ne voi silloin olla altaassa. Altaassa on nyt havaittu tupsulevää joten saisi sekin samalla kyydin pois
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla