Kalat kutivat

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Panther-
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Kalat kutivat

Viesti Kirjoittaja -Panther- »

En tiedä olisiko pitänyt jatkaa edellisten aiheiden perään, mutta aloitin nyt uuden..

Eli kalat muuttivat pienemmästä akvaariosta vajaa viikko sitten tähän 180litraiseen, ja eilen tein ensimmäisen vedenvaihdon, ja se lienee laukaissut kalat kutemaan. Timanttitetrat ja albiinomonniset ovat mahdollisia epäilyksen alaisia, mutta lienevät nuo jälkimmäiset kuteneet(?)

Tässäpä kaksi vallan mainiota kuvaa :roll:
KuvaKuva

Enpä nyt tiedä yhtään mitä noille tekisi, kutua on muuallakin, mutta tetrat ja taitelukala ovat syöneet sitä :(

Miten kauan menee kun poikaset kuoriutuvat?

Haluaisin kovasti saada nuo edes poikasiksi asti, mutta en tiedä yhtään mitä tekisin, kun tuli vähän yllättäen ja olen aika aloittelijakin vielä [:I]
Ankku123
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Ankku123 »

Ainakin tuossa suodattimen kyljessä olevat pallerot ovat kyllä mitä varmimmin albiinoiden monnisten tekeleitä ja niin varmasti tuossa toisessakin kuvassa, näyttävät siinä vaan niin paljon pienemmiltä :) . Itselläni on erikseen kutuakvaario jos haluan poikasia yrittää kasvattaa, muut kalat ja monnisetkin tuppaavat syömään tekeleensä piankin. Tai sitten siirrät kudun varovasti toiseen altaaseen (itse en siinä ole oikein hyvin onnistunut, partaterä taitaa olla aika hyvä apuväline kudun irtiottamisessa). Kuoriutumiseen vaikuttaa ainakin altaan lämpötila, minulla se on 25 ja viimeistään neljäntenä päivänä kutemisesta olen huomannut jo poikasia. Eilen kuoriutui ainakin 50 albiinomonnisen poikasta ja niitä yritän nyt kasvatella luottavaisin mielin-joskohan tällä kertaa onnistuisi paremmin kuin edellisenä kertana.
Lehdykkä
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lehdykkä »

Onneksi olkoon -Panther-! :D
Itse aloittelen monnisten viljelyyrityksiä, sitä varten on hommattu talouteen uusi allas, 60 litraa.
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja poikasia kuoriutuu :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”