Mulla on nyt sitten 195 litrainen akvaario, jossa ei vielä ole kun valaisin ja loisteputket, mutta silti kiinnostaisi tietää mitä kaloja sinne voisin hankkia sitten kun kaikki on kunnossa?
Kardinaalitetrat, taistelukalat, rihmakalat, partikset ,kirjoahvenet ja seeprakalat nyt ainakin ovat suosikkejani eli jotain niistä olen ainakin suunnitellut, mutta millainen kokoonpano olisi hyvä?
Kaikki ehdotukset otetaan mielenkiinnolla vastaan
195 litraisen akvaarion kalasto
Valvoja: Moderaattorit
-
StarChild76
- Starting Member

- Viesti:
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: 195 litraisen akvaarion kalasto
Kardinaalitetroilla, taistelukaloilla ja partiksilla (tai katinkultamonneilla) saisi jo paljon aikaan. Tai sitten kardinaalitetroilla, rihmakaloilla ja partiksilla (tai katinkultamonneilla). Neontetroilla, seeprakaloilla, partiksilla ja töyhtökääpiöahvenillakin voisi saada ihan kivan kombinaation.StarChild76 kirjoitti:Kardinaalitetrat, taistelukalat, rihmakalat, partikset, kirjoahvenet ja seeprakalat nyt ainakin ovat suosikkejani eli jotain niistä olen ainakin suunnitellut, mutta millainen kokoonpano olisi hyvä?
- taistot ja rihmat eivät aina mene samassa purkissa; voi syntyä reviirikiistoja ja evien, rihmojen repimistä puolin & toisin
- taistot vaativat lämpimämpää vettä kuin esmes seeprakalat eikä taistojen ja kirjoahventen yhteiselo ole aina niin sopuisaa
Jos oma purkki olisi kyseessä, niin varmaankin kardinaalitetroja jonkinmoinen parvi, rihmakalahaaremi, partis tai katinkultamonneja sekä monnisparvi olisi minun kalastoni
Myös seeprakalaparvi - sinirihmakala - partis (tai nuolimonniparvi) - monnisparvi -kombinaatio voisi inspata
Tai ehkäpä joku kääpiöahvenhaaremi, kardinaalitetroja (ja/tai marmoritapparakaloja) ja partis (tai katinkultamonneja).
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
StarChild76
- Starting Member

- Viesti:
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Huulirihmakaloja vaikkapa 3 kpl (yksi ukkeli ja hälle naikkosia), kardinaalitetroja ~20 kpl, partis tai kaksi sekä 6-8 monnista.StarChild76 kirjoitti:Olen miettinyt tälläisen kalaston:
parvi kardinaalitetroja, rihmakaloja, partiksia ja monnisparvi.
Kuinka monta kutakin kalaa voin laittaa ja mikä olisi sopiva rihmakala tämän kokoiseen akvaan?
Esimerkiksi muutama luikertava piikkisilmä voisi olla mukava lisä.StarChild76 kirjoitti:Sopiiko vielä muita näiden lisäksi?
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
StarChild76
- Starting Member

- Viesti: