Hiekkapuhallushiekka?
Valvoja: Moderaattorit
Hiekkapuhallushiekka?
Mulle on tullut ihan uutena asiana tuo hiekkapuhallushiekan käyttö akvaariossa. Eikös hienojakoisempi aines periaatteessa ole parempaa kun akvaariosora, kasvien juurten ja monnisten kannalta? Mitenköhän imumonnit? Entäpä imurointi? Pöllyääkö puhallushiekka vedessä, eli siis yksinkertaisesti onko se parempaa kuin sora? -Anne-
Hienosta hiekasta on keskusteltu monet kerrat, suosittelisin käyttämään haku-toimintoa.
Kyllä se hieno hiekka on hyvä monnisille ja kasvitkin tykkää. En ole huomannut mitään pöllymisiä koska hiekkani ei ole hienointa mahdollista vaan 0,5-1,2 mm.
Hakusanoiksi vaikkapa optiroc* , biltema*, puhallushiekka* niin jo löytyy.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kyllä se hieno hiekka on hyvä monnisille ja kasvitkin tykkää. En ole huomannut mitään pöllymisiä koska hiekkani ei ole hienointa mahdollista vaan 0,5-1,2 mm.
Hakusanoiksi vaikkapa optiroc* , biltema*, puhallushiekka* niin jo löytyy.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Minulla monniset villiintyivät aivat valtavasti kun vaihdoin noin 2.5-3mm soran tilalle hiekkapuhallushiekkaa. Kyllähän se pöllyää kun kaverit sitä kaivelee , mutta ei kyllä muuten. Miekkakasvikin aloitti heti aivan järjettömän kasvupyräyksen kun pääsi hiekkaan. Työntänyt parissa päivässä ja valtavasti uusia lehtien alkuja
.
Olihan siinä pesemisessä kyllä valtava homma , meni yli neljä tuntia ennen kuin oli hiekka akvassa ja akva jälleen toiminnassa. Mutta kyllä kannatti. Olen jo huomannut ainankin sen että puhtaana pito on helpompaa.

Olihan siinä pesemisessä kyllä valtava homma , meni yli neljä tuntia ennen kuin oli hiekka akvassa ja akva jälleen toiminnassa. Mutta kyllä kannatti. Olen jo huomannut ainankin sen että puhtaana pito on helpompaa.
"Puh ?" sanoi Nasu. "Niin Nasu ?" kysyi Puh. "Ei mitään , tarkistin vain että olet siinä".