Hiekkapuhallushiekka?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anne*
Starting Member
Starting Member

Hiekkapuhallushiekka?

Viesti Kirjoittaja Anne* »

Mulle on tullut ihan uutena asiana tuo hiekkapuhallushiekan käyttö akvaariossa. Eikös hienojakoisempi aines periaatteessa ole parempaa kun akvaariosora, kasvien juurten ja monnisten kannalta? Mitenköhän imumonnit? Entäpä imurointi? Pöllyääkö puhallushiekka vedessä, eli siis yksinkertaisesti onko se parempaa kuin sora? -Anne-
Ceres
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ceres »

Hienosta hiekasta on keskusteltu monet kerrat, suosittelisin käyttämään haku-toimintoa.
Kyllä se hieno hiekka on hyvä monnisille ja kasvitkin tykkää. En ole huomannut mitään pöllymisiä koska hiekkani ei ole hienointa mahdollista vaan 0,5-1,2 mm.

Hakusanoiksi vaikkapa optiroc* , biltema*, puhallushiekka* niin jo löytyy. [;)]
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Anne*
Starting Member
Starting Member

juu...

Johan tuolta löyty vastaukset kysymyksiini.. ei tajua vielä kaikkea suht uutena käyttäjänä :roll:
Ceres
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ceres »

No sittenhän minun pitää toivottaa sinut tervetulleeksi joukkoon! :)
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Anne*
Starting Member
Starting Member

jees.. olikin iloinen yllätys kun löysin nämä sivut, olin jo varma etten löydä koskaan mistään muita harrastajia.. mutta mutta 8)
Petunia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Petunia »

Minulla monniset villiintyivät aivat valtavasti kun vaihdoin noin 2.5-3mm soran tilalle hiekkapuhallushiekkaa. Kyllähän se pöllyää kun kaverit sitä kaivelee , mutta ei kyllä muuten. Miekkakasvikin aloitti heti aivan järjettömän kasvupyräyksen kun pääsi hiekkaan. Työntänyt parissa päivässä ja valtavasti uusia lehtien alkuja :mrgreen: .

Olihan siinä pesemisessä kyllä valtava homma , meni yli neljä tuntia ennen kuin oli hiekka akvassa ja akva jälleen toiminnassa. Mutta kyllä kannatti. Olen jo huomannut ainankin sen että puhtaana pito on helpompaa.
"Puh ?" sanoi Nasu. "Niin Nasu ?" kysyi Puh. "Ei mitään , tarkistin vain että olet siinä".
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”