Neon- ja kardinaalitetrat

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tinke
Starting Member
Starting Member

Neon- ja kardinaalitetrat

Viesti Kirjoittaja tinke »

Onko muilla kokemusta kardinaalitetrojen ja neontetrojen yhteiselosta? Mulla ne parveilee keskenään ja se on aika hauskan näköstä. Neot kutee keskenään. Niitä on vain 2 ja sattu mukavasti, että ne on koiras ja naaras.
Iloitse tästä päivästä!
ninnikissa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ninnikissa »

Meillä elää pari vajaata vanhusparvea sopuisaa yhteiseloa. Tai parvihan ne on vain vedenvaihtojen yhteydessä, mutta silti. Kutua ei ole, tai jos on, se tulee syödyksi samointein.. Oli 10 neontetraa ja 5 kardinaalitetraa, nyt jäljellä 7 neontetraa, pari hiipumassa pois, ja 4 kardinaalitetraa..
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

On kokemusta yhteiselosta, mutta luovuin neontetroista aika nopeasti, että sain järjestettyä kardinaaleille lämpimämpää vettä. Hienosti ne kuitenkin parveilivat (syynä yhdessäoloon ei ollut edes altaan koko [200 litraa]) - sen verran kun nyt jaksoivat yhdessä liplattaa.

Oletko tinke ajatellut, että altaassasi kalat saattavat parveilla siksi, ettei niillä ole tilaa olla erillään? Lisäksi molemmat lajit eivät ole niin parvisidonnaista porukkaa (kuin monet muut parvikalat) ja liihottelevat pitkin allasta tovereista (hyvin pitkälti) välittämättä kun viihtyvät. Kuteminen ei välttämättä ole viihtymisen merkki, vaan se voi olla ponnistus säilyttää laji ja tämän käyttäytymisen laukaisee huonot olot.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Minusta aika harvinaista että akvaario on tupattu täyteen ja kaksi neonia kutevat... Ei kuulosta loogiselta kun kyseessä muutenkin suht hankala kudetettava...
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Neontetra.

Uiskentelee tälläkin hetkellä akvaariossani.
Pieni, kaunis ja helppohoitoinen kala.
-minttu-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -minttu- »

maketzu kirjoitti:Neontetra.
Uiskentelee tälläkin hetkellä akvaariossani.
Pieni, kaunis ja helppohoitoinen kala.
Olisikohan tämä kuulunut tuonne Sievin tetra-äänestykseen vai mistä on kysymys ?

Edit: lainaus kuntoon. -Didi-
tinke
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tinke »

marppa kirjoitti:Minusta aika harvinaista että akvaario on tupattu täyteen ja kaksi neonia kutevat... Ei kuulosta loogiselta kun kyseessä muutenkin suht hankala kudetettava...
Jos et usko niin kysy vahvistusta ljm88:lta. Se tietää. Kyllä se kudulta näyttää, koska ne värisee kylki kyljessä ja purskauttavat sitten vaaleaa mätiä veteen. Eipä noita näytä tilanpuute haittaavan... :?
Iloitse tästä päivästä!
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

tinke kirjoitti: Jos et usko niin kysy vahvistusta ljm88:lta. Se tietää.
Periaatteessa kuka vaan pystyy luomaan tänne kaksi eri hahmoa, jotka sitten vahvistelevat toistensa juttuja ja puolustelevat toisiaan.
ljm88

Viesti Kirjoittaja ljm88 »

sani kirjoitti:
Periaatteessa kuka vaan pystyy luomaan tänne kaksi eri hahmoa, jotka sitten vahvistelevat toistensa juttuja ja puolustelevat toisiaan.
Minä en ole todellakaan sama ihminen kuin Tinke. [}:)] Olen hänen kaveri joka myös harrastaa akvaariota, joka on nähnyt neontetrojen kutevan hänen akvaariossa. Minä olen saninut että hänen akvaariossa on liikaa kaloja, ja jos hän ei osaa ota pois, en voi tehdä mitään. Mahdotonta on kyllä todistaa että en ole sama ihminen, mutta totta se on. Tämä on törkein loukkaus minua kohtaan. Ei siksi että en arvosta tinkeä vaan siksi että minua luullaan huijariksi. [}:)]
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Lopettakaa kinaaminen!
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

ljm88 kirjoitti:
sani kirjoitti:
Eipä ollut tarkoitus herättää nukkuvaa karhua, oli vain tarkoitus kertoa esimerkki siitä, ettei netissä voi aina uskoa siihen mitä lukee. Ei edes silloin, jos joku sen vahvistaa... vahvistaja kun voi olla myös se sama "huijari".

Ja siihen kutemisasiaan en itse ole sanonut mitään. Kiva jos kutevat.
dressage
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja dressage »

Tuota kutemista harrastaa minunkin neontetrat, ja olen todellakin ihan amatööri, eli en tiedä hölkäsen pöläystä neontetrojen kutuolosuhteista,mutta niitä tosiaan näkee nytkyttäämässä kylki kyljessä silloin tällöin ja kutuahan sieltä pöllähtää (mikä menee hanakasti samantien viisraitabarbien suuhun).
Eli kysymys kuuluu, onko neontetrojen kudettamisen hankaluus siinä että ne on vaikea saada kutemaan jos ne ottaa pois "omasta altastaan" kutualtaaseen? Vai onko kutua vaikea saada kasvatettua poikasiksi asti jos kudun yrittää vaikka imeä hiekasta lapolla heti kun sitä tulee toiseen altaaseen, joka on valmisteltu tätä kudun kasvattamista varten, mutta millaiset olosuhteet siellä pitäisi olla? Vai olisiko paras jotenkin eristää kudulle jonkinlainen alue sinne "omaan akvaarioon"?
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

En puutu asiaan sen enempää mutta outoa se
silti on...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”