Mun 60 litrasessa purkissa on paljon kasveja ja haluaisin vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
Miten saisin Afrikansaniaisen menestymään?
Entä Kääpiökeihäslehden?
Miten saan Hentorotalan taas vihreäksi? Se on mennyt vähän rusehtavaksi.
Yleisongelmia?
Valvoja: Moderaattorit
Yleisongelmia?
Iloitse tästä päivästä!
-
Valmont
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kerropopa hieman lisää tietoja
Esim:
Lannoitus?
Valaistus?
Yms..?!
Kääpiökeihäslehti (Anubias barteri var.nana) ei ainakaan viihdy yleensä jos maavarsi on upotettuna pohjaainekseen.
Hentorotala kaipaa aika reippaasti valoa (oma mielipide) kasvaakseen kunnolla ja saadessaan tarpeeksi valoa lehdet muuttuvat punertaviksi.
Ainakin itselläni kasvuvauhti kiihtyi kun valomäärä lisääntyi.
Afrikansaniaiseen en osaa sanoa mitää kun ei ole kokemusta (ellei ole ollut joskus jollain toisella nimellä minulla, en muista.)
Esim:
Lannoitus?
Valaistus?
Yms..?!
Kääpiökeihäslehti (Anubias barteri var.nana) ei ainakaan viihdy yleensä jos maavarsi on upotettuna pohjaainekseen.
Hentorotala kaipaa aika reippaasti valoa (oma mielipide) kasvaakseen kunnolla ja saadessaan tarpeeksi valoa lehdet muuttuvat punertaviksi.
Ainakin itselläni kasvuvauhti kiihtyi kun valomäärä lisääntyi.
Afrikansaniaiseen en osaa sanoa mitää kun ei ole kokemusta (ellei ole ollut joskus jollain toisella nimellä minulla, en muista.)
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Re: Yleisongelmia?
Älä istuta kumpaakaan pohjaan, vaan kiinnitä esim. siimalla pieneen juurakkoon. Pohjaan istutetut maavarret tuppaavat joskus mätänemään. Eivät tarvitse paljoa valoa, itse asiassa varsinkin afrikansaniainen tuntuu viihtyvänkin parhaiten kohtuullisen hämärässä.tinke kirjoitti:Miten saisin Afrikansaniaisen menestymään? Entä Kääpiökeihäslehden?
Hentorotala tuppaa kellertymään ja/tai punertumaan hyvässä valossa. Onko kyse tästä, vai onko se lahoamassa? Nestemäinen lannoitus ja valoa, niin hento kyllä viihtyy.Miten saan Hentorotalan taas vihreäksi? Se on mennyt vähän rusehtavaksi.
Muuten, suomenkieliset lajinimet kirjoitetaan pienellä.
Kati
Nestemäinen yleislannoite ja keihäille tablettimuodossa olevaa lannoitetta.
Valaistuksena on 2 25W säästölamppua. Pohjassa 2-3 mm valkoinen pohjasora. Afrikansaniaisessa lehdet irtoilevat ja pinnassa on pieniä tupsuja levää. Se on hieman miekkakasvin lehden alla, eli hieman varjossa.
Valaistuksena on 2 25W säästölamppua. Pohjassa 2-3 mm valkoinen pohjasora. Afrikansaniaisessa lehdet irtoilevat ja pinnassa on pieniä tupsuja levää. Se on hieman miekkakasvin lehden alla, eli hieman varjossa.
Iloitse tästä päivästä!
-
Holstedt
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Yleisongelmia?
Katia myötäillen joo...mutta lisäten vielä sen verran, että afrikansaniaiselle suosittelisin ainakin jonkin verran virtausta eli ei aivan tyveneen.Kati kirjoitti:Älä istuta kumpaakaan pohjaan, vaan kiinnitä esim. siimalla pieneen juurakkoon. Pohjaan istutetut maavarret tuppaavat joskus mätänemään. Eivät tarvitse paljoa valoa, itse asiassa varsinkin afrikansaniainen tuntuu viihtyvänkin parhaiten kohtuullisen hämärässä.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla