Taistelukalan akvaario

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin

Voiko taistoja pitää minkälaisessa purkissa tahansa?

Ei, kala se on niinkuin muutkin, eli tarvitsee tarpeeksi tilavan akvaarion.
59
94%
Toki, onhan sillä se labyrinttielin, niin ei se suodatintakaan tarvitse!
2
3%
Mikä ihmeen taistelukala?
0
Ei ääniä
En osaa sanoa...
2
3%

Ääniä yhteensä: 63

neoni
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Taistelukalan akvaario

Viesti Kirjoittaja neoni »

Monet sanoo, että taistot pärjää minkä kokoisessa purkissa tahansa, koska ahdasta on sen luonnollisessakin ympäristössä.
Jos joku minut kidnappaa, niin nopeesti palauttaa...
kala(harra)staja
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kala(harra)staja »

Mä olen aina ihmetellyt niitä eväslaatikoita jossa ne kaupassa on (yleensä pohjalla evät repaleisina). Silti kauppiaat aina sanoo että "ei toi muuta tarvitse". Luulisi nyt, että sillä joku kasvi, pohja, suodatin jne. pitäisi olla!
Aurinko on vain reikä verkkokalvossani...
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Kyllä se taistelukalakin yarvitsee kunnolliset olosuhteet siinä missä muutkin kalat.
-Panther-
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Panther- »

Onneksi en ole itse törmännyt eläinkaupoissa taistoihin, jotka olisivat tuollaisissa pikkupurkeissa.

Meillä on kaks taistoa, toinen 98litran altaassa ja toinen toistaiseksi 40l pikkualtaassa, odottelemassa että saadaan se iso allas.

Kyllä minusta tuntuu pahalta pitää sitä tuossa pienessä altaassa, vaikkakin vain toistaiseksi [:I]
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Itse olen nähnyt useammassa paikassa noita karkkipurkkeja. En kyllä taistoani sellaisesta paikasta ostaisi ja miettisin kahdesti muidenkin kalojen hankintaa..
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Oma taistoni eleli ensin 98 litraisessa mutta akara tyttö repi eviä joten nyt taistoni asuu omassa 54 litraisessa... Taistoja ei toki saa pitää pikku purkeissa mutta joku joskus sanoi omista kokemuksistaan että taisto ei viihtynyt 180 litraisessa koska tilaa oli paljon. En tiedä olika näin mutta voi olla... Who knows.. :roll:
depeche
Member
Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja depeche »

Minulla on ollut muutamia taistoja jotka eivät ole suuressa altaassa viihtyneet. Ja jotkut taas rakastavat kunnon tilaa ja avaruutta. Voisinpa siis sanoa ainakin omana mielipiteenäni että lähinnä luonnekysymys. Mutta mikään hillopurkki tai kultakalamalja ei ole taiston paikka.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Samaa mieltä depechen kanssa.

Omista kokemuksista sen verran, että parhaiten minulla taistot ovat viihtyneet 100 litraisessa altaassa "puolitiheässä" kasvillisuudessa ja kädestä suuhun-ruokintamenetelmää käyttäen.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Jami
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jami »

Kuka valopää kyseenalaistaa kysymyksillä kalojen elinolosuhteita, ja taas joku luulee ja on jotain mieltä. Mikset kysy miten kalat on viihtyneet pienissä tai suurissa altaissa.

PS. Myös taistelukaloja viljellyt !
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Jami kirjoitti:Kuka valopää kyseenalaistaa kysymyksillä kalojen elinolosuhteita, ja taas joku luulee ja on jotain mieltä.
Mitäs vikaa siinä on, että on jotain mieltä? Itse pohjaan mielipiteeni siihen, mitä olen nähnyt ja kokenut, ja toden totta jotkut taistot pitävät avarammasta, tulevat rohkeina pällistelemään ja tutkivat uteliaasti hoitajansa touhuja. Toiset taistoista taasen värjöttelevät vähän arkoina kasvillisuuden joukossa ja pitävät visusti hajurakoa. Jos samassa altaassa, jopa samalla kasvillisuudella on eri yksilöillä kokeillut ja todennut, että näin on, niin mikseipä saisi olla silloin sitä mieltä, että luonteesta kiinni. Toisekseen, mielipiteen ei tarvitse olla fakta ja keskusteluboordilla on totuttava siihen, että nämä pelaavat hyvin pitkälti pelkän mutu-systeemin perusteella.

Ja tuon nimittelyn voit jättää tulevaisuudessa pois. Lue sen sijaan AW:n säännöt
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Jami
Junior Member
Junior Member

Anteeksi välähdyksekkäästä kielenkäytöstä. Mua vaan harmittaa ihmisten suhtautuminen kaloihin, ikäänkuin niiden hyvinvointi olisi kiinni jonkun tai joidenkin mielipiteistä. Toivonkin, että jotka kirjoittavat kokemuksista, kertovat sen, mutta luulot ja arvailut voi jättää kirjoittamatta.

PS. Kuka tietää totuuden, vaikka kaikilla on kokemuksia !
depeche
Member
Member

Jami: Eikös tässä nimenomaan kerrottukin kokemuksista, eikä mistään luuloista ja arvailuista.

Nyt en kyllä oikein muutenkaan ymmärrä pointtiasi tässä asiassa. Kritisoitko nyt tämän ketjun aloittajaa, vaiko meitä jotka jakavat omat kokemuksensa ja kertovat muillekin niistä? Huomioi hyvä ihminen, että edellä mainitut asiat pitävät tämänkin palstan mielenkiintoisena -sekä mielipiteiden-, että kokemustenvaihtopaikkana.
Behemot
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Eivät ne luonnossakaan missään parin litran lätäköissä elele. Jossain riisipelloissa kyllä, ja parin hehtaarin riisipeltohan on tunnetusti pieni paikka esim. Afrikan suuriin järviin verrattuna :roll: Akvaariossa taistis tarvitsee ihan yhtä hyvät olosuhteet kuin muutkin kalat. Omani elelee tapahtumakylläistä elämäänsä 140-l:n "maljassa".
Jami
Junior Member
Junior Member

Alkuperäinen kysymyksen asettelu johdatteli jo kauas mielipiteistä, vai ymmärsinkö väärin ?

Sitten, vielä "monet sanoo..", "kauppiaat aina sanoo..", "luulisi.., "joku joskus sanoi.."

Mutta kiitos, onhan täällä nyt kokemuksiakin ja ihan kivoja pointteja aiheesta.
depeche
Member
Member

No sehän oli sitten vain hyvä että alkuperäinen kysyjä tuli täältä varmistamaan, että pitääkö paikkansa asia jonka "monet sanoo" niin ja niin olevan... Itse vastasin kysymykseen omien pitkäaikaisten kokemuksieni pohjalta. Sitäkin saa toki kyseenalaistaa ja pitää vain mielipiteenä.

T: depe joka ei edelleenkään ymmärrä erään pointtia...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”