Sacemin (marathon 1000) kokoaminen
Valvoja: Moderaattorit
Sacemin (marathon 1000) kokoaminen
Onko mitään helppoa keinoa saada sacemin kantta paikoilleen? Tiiviste taistelee vastaan. Kerran sain kannen paikalle, mutta pönttö ei pitänyt vettä, vaan vuosi. Kun avasin lukot, kansi nousi hiljalleen ylös. Eli joku oli selvästikkin väärin. Voisiko suodatinmassoja olla liikaa? Päällä on kyllä joustavaa "vanua". Samaan asiaan liittyen toinen ongelma, suodatin ei myöskään meinannut lähteä millään kierrättämään vettä. Täytin pöntön ensin vedellä ja sitten laitoin päälle, mutta vesi ei kiertänyt. Kun suodatinta liikutteli vesiastian ylä ja alapuolella, välillä vesi kiersi ja välillä ei. Suodatin on ihan uusi, joten mitään vikaa siinä ei luulisi olevan.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Eikös siinä Sacemissa lie ihan urat ja kolot, jotka pitäisi asettaa kohdalleen ja sitten survoa? Ainakin minä sain n. kuukauden päivät sitten yhden neidin suodattimen koottua suhteellisen pienellä päänsäryllä, eikä edes vuotanut. Kai muuten ymmärsit sijoittaa suodattimen vedenpinnan alapuolelle? Muuten ei vehje oikein kunnolla toimikaan.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Juu, ne kolot kyllä huomasin. Meni se kansi kiinni, kun tunnin verran ähelsin sen kanssa, lopulta melkein seisoin kannen päälläHolzig kirjoitti:Eikös siinä Sacemissa lie ihan urat ja kolot, jotka pitäisi asettaa kohdalleen ja sitten survoa? Ainakin minä sain n. kuukauden päivät sitten yhden neidin suodattimen koottua suhteellisen pienellä päänsäryllä, eikä edes vuotanut. Kai muuten ymmärsit sijoittaa suodattimen vedenpinnan alapuolelle? Muuten ei vehje oikein kunnolla toimikaan.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Nostokorkeudet varmaan mainittu manuaaleissa. Jos ne ylittää niin vaikuttaa se toki suodattimen toimintaan. Pääsääntöisesti kylläkin jos suodatin on vaikkapa lattialla ja jalusta ei mitenkään erityisen korkea ole niin mitään ongelmia ei tule.Blue kirjoitti:suodatin oli vedenpinnan alapuolella. Ei varmaan kuitenkaan kovin alhaalla saa olla?
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Omani olen laittanut niin että eka tiiviste siihen kanteen, oikea kohta on siis se keskimmäinen rantu. Sitten vähän vettä päälle jotta luistaa helpommalla paikalleen. Kansi suorassa pöntön päälle ja lovi kohdalleen. Sitten yhdellä sujuvalla liikkeellä tasaisesti painaen kansi murjaistaan kiinni, eli tavoitteena olisi että se menisi suorassa, jos alkaa nitkuttelemaan joltain reunalta ensin niin se tiiviste voi huonolla tuurilla muljahtaa pois paikoiltaan.
Olennaista on myöskin että ne korit on about oikein siellä pöntössä eli vain ritilä ja siihen 4 koria päälle jotka on lukittuneet toisiinsa ja sen korien kannen olenkin pitänyt kiinni siinä moottoriosassa. Osuu paremmin niin. Ainakaan mulla ei ole kertaakaan vuotanut eikä nouse vaikka lukot on auki.
Vehje akvaarion alle, letkut suotimeen kiinni, imuletku akvaan. Kunnon imaisu puhallus letkun päästä ja kun vekotin on vettä täynnä puhallusletku paikoilleen, töpseli seinään. Itsellään se ei vettä ime, eli sen suodattimen kannen pitää ymmärtääkseni olla alempana kuin imuletkun pää akvaariossa.
Olennaista on myöskin että ne korit on about oikein siellä pöntössä eli vain ritilä ja siihen 4 koria päälle jotka on lukittuneet toisiinsa ja sen korien kannen olenkin pitänyt kiinni siinä moottoriosassa. Osuu paremmin niin. Ainakaan mulla ei ole kertaakaan vuotanut eikä nouse vaikka lukot on auki.
Vehje akvaarion alle, letkut suotimeen kiinni, imuletku akvaan. Kunnon imaisu puhallus letkun päästä ja kun vekotin on vettä täynnä puhallusletku paikoilleen, töpseli seinään. Itsellään se ei vettä ime, eli sen suodattimen kannen pitää ymmärtääkseni olla alempana kuin imuletkun pää akvaariossa.
-
- Senior Member
- Viesti:
Yksi avainsana on juuri tuo korien kannen sijottaminen. Jos laitat kannen koreihin kiinni ja yrität sulkea suodatinta, tulos on luultavasti huono. Eli tee kuten minä, ja artturi, ja aseta korien kansi moottoriosaan ennen tämän painamista paikoilleen. Itselläni ei ole tuon oivaltamisen jälkeen ollut mitään ongelmia pömpelin sulkemisessa.
Juu, kannen olen laittanut moottoriosaan ja sitten yrittänyt tukkia kiinni, ei vaan onnistu. Jossain vaiheessa kyllästyin hommaan ja heitin korit himskattiin, sen jälkeen meni kansi kerran kiinni. Olisiko sitten tiiviste lipsahtanut pois paikaltaan kun vuosi. Yksi ongelma on se muovinen levy sielä pöntössä, jonka takaa vesi menee alas. Se vähän vaikeuttaa pöntön sulkemista, koska se kansilevy pökkää siihen. Kansi pitääkin ensin tukkia sen muovisuikaleen yläreunan alle ja sitten vasta painaa paikalleen.
Vaseliinia voisi kokeilla, käykö sellainen tavallinen, jolla voi ihoakin voidella? Eihän siitä ole kaloille haittaa?
Vaseliinia voisi kokeilla, käykö sellainen tavallinen, jolla voi ihoakin voidella? Eihän siitä ole kaloille haittaa?
-
- Advanced Member
Ahaa, tuotapa en tiennytkäännasu_02 kirjoitti:Blue kirjoitti:Yksi ongelma on se muovinen levy sielä pöntössä, jonka takaa vesi menee alas. Se vähän vaikeuttaa pöntön sulkemista, koska se kansilevy pökkää siihen.
Tuota levyä ei käytetä korien kanssa.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Olen kyllä ihan samaa mieltä! Itse kokoaminen kesti tunnin verran kun en oikein tiennyt mikä se pallukka on ja miten ne korit sovitetaan sinne. Tämä ei yhtään tykkää englanninkielisistä ohjeistanasu_02 kirjoitti:Ei kestä, sanoo nimim. "Voisko ne käyttöohjeet olla vielä vähän sekavammat". Kyllä se nimittäin sieltä vihkosesta löytyy tuokin asia, mutta ei ihan hevillä.

Mielenkiintoista sinänsä, että kokoamistapoja on useita. No, omani sain vajaan tunnin tappelun jälkeen kiinni ilman koreja. Pelkäsin hajottavani ne hölmöt muoviklipsut, sen verran voimaa se vaati.
Entä "palautusletkun" päähän tulevat osaset? En saanut sitä ilmastusosaa (tai miksi sitä pitäisi kutsua?) toimimaan odotetusti - siihen ei manuaali paljon auttanut. Mutta kyllä se tuolla putkellakin näyttää toimivan.

Entä "palautusletkun" päähän tulevat osaset? En saanut sitä ilmastusosaa (tai miksi sitä pitäisi kutsua?) toimimaan odotetusti - siihen ei manuaali paljon auttanut. Mutta kyllä se tuolla putkellakin näyttää toimivan.
Se ilmastin vaatii aika paljon virtausta jotta toimii. Suihkuputken päähän tulpan tilalle olen sen tyrkännyt pienen kumiletkun pätkän avulla ja siinä se ruplattaa. Mulla se ainakin kyllä kerää aika äkkiä levää sisäänsä niin että pitää putsata, tulee klimppi juuri siihen ilmareiän kohdalle niin herkiää imemästä.
artturi kirjoitti:Se ilmastin vaatii aika paljon virtausta jotta toimii. Suihkuputken päähän tulpan tilalle olen sen tyrkännyt pienen kumiletkun pätkän avulla ja siinä se ruplattaa. Mulla se ainakin kyllä kerää aika äkkiä levää sisäänsä niin että pitää putsata, tulee klimppi juuri siihen ilmareiän kohdalle niin herkiää imemästä.
Ei sulla kyseisestä virityksestä olis kuvaa viskata,että sais pällistellä.
Juuri tuli sacemin suodatin ja ihmetellyt sitä ilmastus juttuu jo jonkin aikaa