Anubiaksen kukka

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Anubiaksen kukka

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Mulla kukkii Anubias barteri var. nana ensimmäistä kertaa.Oliko sen suomenkielinen nimi kääpiökeihäslehti :roll: Tai se kukka ei oo vielä auennut.
Kysysin nyt että onko siitä kukasta mitään hyötyä? Muuta kun silmäniloa. Esim. saako siitä kasvamaan uusi kasvi?
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Anubiaksen kukka

Viesti Kirjoittaja Kati »

nallu80 kirjoitti:Kysysin nyt että onko siitä kukasta mitään hyötyä? Muuta kun silmäniloa. Esim. saako siitä kasvamaan uusi kasvi?
Silmäniloa vaan, keihäslehtien siemenistä lisääminen ei taida olla kovin helppoa.

Kati
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Kiitoksia vastauksesta. Odotan innolla että se aukeaisi. Lakastuuko se itse pois vai pitääkö se leikata irti?
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

nallu80 kirjoitti:Lakastuuko se itse pois vai pitääkö se leikata irti?
Leikkaa menemään. Kyllähän se lakastuukin, mutta on se silti kerättävä vek ihan omin kätösin :P.

Kati
Hemmo
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Hemmo »

Kati kirjoitti:Leikkaa menemään.
Leikataanko nuo kukat siitä kukan varren tyvestä?
Ja entäs sitten ne lehdet. Miten niitä voi "harventaa"? Mulla yksi lehti ulottuu jo kansilasiin asti.
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Kyllä meikä ku kyllästy sitä mätänevää kukkavartta kattelemaan, niin taisin joko nyppästä tai leikata sen varren pois...
-Chyental-
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Minä olen aina antanut kukan olla rauhassa. Lopulta se päätyy kalojen vatsaan. Leväbarbit ilmeisesti vetävät sen napaansa...
jiipero
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jiipero »

Kääpiökeihäslehden lehti ulottuu kansilasiin? Olenko ainoa, jonka mielestä tämä kuulostaa kummalta? Omani ovat semmoisia... noh, kääpiökokoisia.

Edit: jaa, tässä olikin eri kirjoittaja ja varmaan siis eri Anubias. Hubs. [:I]
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

jiipero kirjoitti:Kääpiökeihäslehden lehti ulottuu kansilasiin? Olenko ainoa, jonka mielestä tämä kuulostaa kummalta? Omani ovat semmoisia... noh, kääpiökokoisia.
Olen kyllä nähnyt kääpiökeihäslehden joka ulottui puoliväliin akvaarion pintaa ja vei puolet noin 100 litraisen akvaarion pinta-alasta.

Akvaario oli ollut omistajan mukaan toiminnassa sellaisenaan 90-luvun alusta. Kääpiökeihäslehti oli juurtunut kiinni ainoaan kantoon ja ruvennut siitä levittäytymään todella massiivisesti pitkin akvaariota. Se oli todella läpitunkematon pöheikkö.

Harmitti ettei ollut kameraa mukana, kun en ole ennen moiseen näkyyn törmännyt. Puntaroin pitkään, että ottaisin tuon pöheikön itselleni, mutta se oli sen verran levässä, että hylkäsin koko ajatuksen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”