Kertokaa kalojen lempinimistä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Jaani
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Muille kaloille en ole lähtenyt nimiä keksimään, mutta yksi on ylitse muiden eli kyhmykirjoahvenet.

Kyhmykirjoukon olen ristinyt Pertiksi ja sen vaimoke on Pirkko. Kun katsoin kyhmykirjoukon naamaa suoraan edestä päin, niin minulle tuli mieleen poliitikko Pertti Paasio eli siitä tulee siis se Pertti ja kun en tiedä Pertin vaimon nimeä, niin nimien yhteen sointuvuuden vuoksi vaimoke on saanut nimen Pirkko :mrgreen:

-Kingfisher-
Muho
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Muho »

Kingfisher kirjoitti:Muille kaloille en ole lähtenyt nimiä keksimään, mutta yksi on ylitse muiden eli kyhmykirjoahvenet.

Kyhmykirjoukon olen ristinyt Pertiksi ja sen vaimoke on Pirkko. Kun katsoin kyhmykirjoukon naamaa suoraan edestä päin, niin minulle tuli mieleen poliitikko Pertti Paasio eli siitä tulee siis se Pertti ja kun en tiedä Pertin vaimon nimeä, niin nimien yhteen sointuvuuden vuoksi vaimoke on saanut nimen Pirkko :mrgreen:

-Kingfisher-
Toivottavasti Pertti Paasio ei vaimoineen surffaile täälläpäin :mrgreen:
-->Olen puutarhatonttu<--
Ankku123
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Ankku123 »

Meillä lapset ovat nimittäneet albiinot monniset "Siivareiksi ja Siivoojiksi", Miekkapyrstöt ovat "Milla, Minttu ja Ville", ja partamonnit ovat "Pönkki ja Emma"! :D
Jaani
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Muho kirjoitti:
Kingfisher kirjoitti:Muille kaloille en ole lähtenyt nimiä keksimään, mutta yksi on ylitse muiden eli kyhmykirjoahvenet.

Toivottavasti Pertti Paasio ei vaimoineen surffaile täälläpäin :mrgreen:
Niin kai pitää sitten toivoa [;)]

Mutta jos minun kyhmykirjon nimi olisi Paavo, Paavo Väyrysen mukaan, niin hän ainakin olisi vain tyytyväinen, sillä ei sen väliä missä yhteydessä nimi mainitaan ja miten, kunhan vain mainitaan. Tärkeintä on se, että saa julkisuutta oli sitten tapa, mikä hyvänsä :mrgreen:

-Kingfisher-
TJ Oksala
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja TJ Oksala »

En varsinaisesti ole keksinyt uusia nimikkeitä kaloilleni, mutta nimiä kyllä:

partamonni on nimeltään Metusalem ja yhden täplämonnisista kaverini risti Isopurje-monniseksi, koska sillä oli suurempi selkäevä kuin muilla. Että näin...
- Jokainen eilinen on uusi huominen -
JonnaS
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja JonnaS »

Meillä kiilakyljistä on muotoutunut kiiliksiä ja pandamonnisista pandiksia.
Niin ja sitten muutamapäivä sitten akvaariosta löytynyttä pandamonnisen poikasta kutsutaan joko vauvaksi tai pikkuiseksi. :D
Aniliini
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Aniliini »

Lippukirjoahvenet ovat Iso möhkö, Pikku möhkö ja Pöhkö. Ihan tyhmiä nimiä sinällään mutta tulivat ensimmäiseksi sanottua ja ovat jääneet siitä pysyvään käyttöön :roll:
Heidi_80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Heidi_80 »

Meidän oskut on nimetty sisustusarkkitehdeiksi ja puutarhureiksi, arvattavaa kyllä miksi. Ja meidän isopurjepleko on suursyömäri!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”