EHEIM sisäsuod. imukupit

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Fisu-
Junior Member
Junior Member

EHEIM sisäsuod. imukupit

Viesti Kirjoittaja -Fisu- »

Niin elikkäs kuinka usein pitäis noita imukuppeja vaihtaa..
Mun 2008 ei tunnu pysyvän lasissa kirveelläkään! Ovat varmasti noin 3-4 vuotta vanhoja suodattimia (2xEHEIM 2008).

Ovatko jo niin hapertuneita että pitäis vaihtaa? Minkäs hintaisia nuo imukupit ovat?
Onni on pieni koiranpentu pissaamassa jonkun toisen matolle.
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

Minä itse ainakin vaihtaisin... Ei ne "kupit" montaa euroa maksa.
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
villimilli
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja villimilli »

Eipä niitä minun mielestäni tarvi mennä vaihtamaan, jos ei siltä näytä/tunnu. Itsellä on tuossa vanhassa fluvalissa montavuotta vanhat imukupit ja ovat edelleen pehmeät ja kaikin puolin toimivat, en näe mitään syytä vaihtaa niitä.

Tuo nyt kuitenkin kuulostaa jo siltä, että vaihda vaan. eitpähän riko allasta työntäessäsi suodatinta vasten lasia... :mrgreen:
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

Mutta jos kysymys kuuluu että ei pysy kiinni enää laseissa niin eikös vika silloin ole mahdollisesti imukupeissa... [;)]
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: EHEIM sisäsuod. imukupit

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

-Fisu- kirjoitti:Niin elikkäs kuinka usein pitäis noita imukuppeja vaihtaa..
Mun 2008 ei tunnu pysyvän lasissa kirveelläkään! Ovat varmasti noin 3-4 vuotta vanhoja suodattimia (2xEHEIM 2008).

Ovatko jo niin hapertuneita että pitäis vaihtaa? Minkäs hintaisia nuo imukupit ovat?
No jos imukupit eivät toimi, niin minusta ne olisi hyvä vaiahtaa. Eivät ole kalliita.

Ei tuohon ole olemassa mitään nyrkkisääntöä. Emmehän esimerkiksi käy WC:ssä tietyin väliajoin vaan tarpeen vaatiessa. Sama päte imukuppeihin.
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Tuntuu siltä, että Eheimin imukupit huononevat aina vaan, tai sitten valmistuserissä tai minun vedessä on jotain häikkää :mrgreen: Itse vaihdoin sisäsuodattimeen imukupit muutama viikko sitten ja jo tuntuu vaikealta saada suodatin pysymään seinässä. Pick-upilla olisi varmaan helpompaa kun ei joka viikko tarvitse repiä imukuppeja irti, mutta tuo 2252 kun ei ole ihan mikään pick-uppi... :roll:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

Ville K. kirjoitti: Ei tuohon ole olemassa mitään nyrkkisääntöä. Emmehän esimerkiksi käy WC:ssä tietyin väliajoin vaan tarpeen vaatiessa. Sama päte imukuppeihin.

Villen hienot esimerkit tosielämästä... :mrgreen:
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

skare kirjoitti:
Ville K. kirjoitti: Ei tuohon ole olemassa mitään nyrkkisääntöä. Emmehän esimerkiksi käy WC:ssä tietyin väliajoin vaan tarpeen vaatiessa. Sama päte imukuppeihin.

Villen hienot esimerkit tosielämästä... :mrgreen:
Meinaskinkin lisätä tuohon vielä, että olen myös varsin ylpeä tuosta keksimästäni - lähes intellektuelleihin sfääreihin yltävästä - allegoriasta, mutta en viitsinyt, ettei kukaan ajattelisi minun yrittävän vain pönkittää täällä omaa egoani. [:I] :mrgreen:
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
Irene
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Irene »

Heh! Juuri äsken "kiskoin" vm 95 Crystalin suodattimen irti lasista ja pelkäsin jo tarvitsevani järeämpiä aseita kun nuo imukupit tuntuvat toimivan hyvin ( alkuperäiset imukupit). [;)] Kyllä niissä eroja on pari viikkoa sitten vaihdoin lämmittimeen joka Jäger ja kolme vuotta vanha niin uudet imukupit kun alkoi olla huonoa jo tuo kiinni pysyminen lasissa. Ei ne niin kalliita ole että kiukutella niiden kanssa kannattaisi :mrgreen:
Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito jos sekään nyt niin kovin tärkeää..
AkiK
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiK »

Kannattaa myös tarkistaa, ettei lasissa ole levää tai muuta ylimääräistä.
Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla!
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

-Fisu- kirjoitti:Niin elikkäs kuinka usein pitäis noita imukuppeja vaihtaa..
Eheimin ja itseasiassa jokaisen tietämäni kilpailevankin merkin imukupit ovat kyllä sen verran "laadukkaita", että itse olen ainakin pyrkinyt ratkaisemaan erinäisten akvavempainten ripustusongelmat muilla metodeilla.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
lotta
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lotta »

PickUp ei tunnu pysyvän kiinni lasissa vaikka mitä tekisi, lasien putsaus, imukuppien vaihto ym eivät ole auttaneet, ja olenkin täysin kypsynyt koko kapistukseen [}:)] . Sen sijaan ulkosuodattimien imukupeissa ei ole mitään vikaa, vaikka ne tuskin eroavat mitenkään PickUpin vastaavista. Olisko suodattimen muotoilulla jotain tekemistä asian kanssa?

Sitäpaitsi koko PickUpin idea on täysin epäonnistunut, väittävät mallia helposti puhdistettavaksi kun ei puhdistettaessa tarvitse irrottaa koko hökötystä kerralla. Ja pah! Irroitettaessa mokoma levittää kaiken moskan sisuksistaan ympäri allasta ja suodattimen uudelleenasennus on ärsytysasteikossa verrattavissa Fluvalin sisäsuodattimen avaamiseen, ellei ole vielä sitäkin hankalampaa... :x
villimilli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja villimilli »

lagi kirjoitti:Mutta jos kysymys kuuluu että ei pysy kiinni enää laseissa niin eikös vika silloin ole mahdollisesti imukupeissa... [;)]
Juu u. Mutta kysymys kuuluu tuolla ihan ensimmäisenä "kuinka usein imukupit pitäisi vaihtaa?" vastasin siihen 8)
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”