Akvaariomaailma
Valvoja: Moderaattorit
tilaan pian
Lainasin tänään pari vuosikertaa kirjastosta ja ajattelin alkaa tilaan
olen pieni ja huomaamaton, mutta kasvan suureksi.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Kyse ei ollutkaan siitä ymmärtävätkö kaikki mikä lehti on kyseessä vaan kyse oli oikeinkirjoituksesta. Yhdyssanat ja isot alkukirjaimet ovat kuitenkin niin tärkeitä perusasioita kielessämme että jos niitä ei hallitse niin syytä olisi opetella!Tapsa kirjoitti:Kaikki varmaan ymmärisivät kyllä mistä on kyse!Pallokala kirjoitti:Ja Akvaariomaailma kirjoitetaan yhteen ja isolla alkukirjaimella koska se on erisnimi...![]()
Olen varma etten ole ainoa henkilö täällä tai missään muuallakaan ketä oikeasti ärsyttää se etteivät aikuiset ihmiset tunne edes yhdyssanoja.
Hih...mä en todella hallitse suomenkielen oikeinkirjoitusta. En millään, vaikka yritän nykyään kyllä sitä jotenkuten opetella.Pallokala kirjoitti:Kyse ei ollutkaan siitä ymmärtävätkö kaikki mikä lehti on kyseessä vaan kyse oli oikeinkirjoituksesta. Yhdyssanat ja isot alkukirjaimet ovat kuitenkin niin tärkeitä perusasioita kielessämme että jos niitä ei hallitse niin syytä olisi opetella!
Olen varma etten ole ainoa henkilö täällä tai missään muuallakaan ketä oikeasti ärsyttää se etteivät aikuiset ihmiset tunne edes yhdyssanoja.
Nykyisessä opiskelupaikassakin muistan erään kirjotushommelin jota äidinkielenopettaja oli korjannut ja korjannut ja lopulta puolessa välissä kirjoittanut isoin kirjaimin, että: "En jaksa korjata enempää, koska luultavasti lopputekstikin on yhtä väärin kirjoitettu"
Englanninkielen oikeinkirjoituksen hallitsen huomattavasti paremmin. Sitä, kun tulee käytettyä suomea enemmän.
Noh, minua lähinnä huvittaa, kun joku oikoo tekstejäni. Huumorimielellä ennen kaikkea, ettei verisuoni poksahda päästä ennen kolmeakymmentä vuotta

Jos kuule Pallokala ryhtyy oikolukijaksi, kannattaa sitten korjata kaikki virheet. Akvaariomaailma lehti on yhdyssana, jossa erisnimiosa on erotettava tavuviivalla. Siis Akvaariomaailma-lehti.Kyse ei ollutkaan siitä ymmärtävätkö kaikki mikä lehti on kyseessä vaan kyse oli oikeinkirjoituksesta. Yhdyssanat ja isot alkukirjaimet ovat kuitenkin niin tärkeitä perusasioita kielessämme että jos niitä ei hallitse niin syytä olisi opetella!
Ei noita yhdyssanoja kannata ryhtyä korjaamaan. Ei muuta ehtisi tekemäänkään. Sellainen vaikutus tämän webin lukemisella kyllä on, että huomaan itsekin vähän väliä kirjoittavani sanoja erilleen. Kiire kun on.
Toivotan Pusukalalle antoisia lukuhetkiä Akvaariomaailman parissa. Kyllä siellä kielikin on yleisesti ottaen paljon parempaa kuin täällä webissä.
En tilaa. Kerran tilasin, mutta lasku tuli ja huomautuslaskukin mutta itse lehteä ei, no soitin asiakaspalveluun ja siellä alkoivat keskenään nauramaan
! Onko tällainen asiakaspalvelu asillista, enpä usko.
Nyttemmin käyn kirjastossa lukemassa ja jos on mielenkiintoisia artikkeleita ostan itsellenikin kyseisen lehden.

Nyttemmin käyn kirjastossa lukemassa ja jos on mielenkiintoisia artikkeleita ostan itsellenikin kyseisen lehden.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Viittasin tässä esim. television chattiin ja deittiin, missä näkee niin paljon yhdyssanavirheitä aikuisten kirjoittamissa viesteissä että sinnekin on jo moni kirjoittanut asiasta koska hermot siinä lukiessa loppujenlopuksi menee. Huumorintajukaan ei riitä loputtomiin. Eikä minuakaan kaikki pikkuvirheet häiritse yhtään.
Mutta tosiasiahan on ettei koskaan opi/tiedä mikä on oikein jos kukaan ei koskaan oikaise. 8)
Mutta tosiasiahan on ettei koskaan opi/tiedä mikä on oikein jos kukaan ei koskaan oikaise. 8)
Tilaan, toistaiseksi. En vaan enää pidä lehden jutuista, taso on jotenkin viime aikoina laskenut.. Ihan kuin olisi nuoremmille suunnattu koko lehti?
Viime lehti oli pahin pettymys: julisteita, pelkkiä yleisöakvaariojuttuja ja kotimaan vesistöistä jotain juttua. Ainoat palstat mitä jaksaa lukea on Monnikulma ja kysymykset vastauksineen.
Viime lehti oli pahin pettymys: julisteita, pelkkiä yleisöakvaariojuttuja ja kotimaan vesistöistä jotain juttua. Ainoat palstat mitä jaksaa lukea on Monnikulma ja kysymykset vastauksineen.