Akvaariomaailma

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Tilaatko Akvaariomaailma lehteä?

Kyllä
51
43%
En
69
58%

Ääniä yhteensä: 120

pusukala
Starting Member
Starting Member

Akvaariomaailma

Viesti Kirjoittaja pusukala »

Tilaatko Akvaariomaailma lehteä?
olen pieni ja huomaamaton, mutta kasvan suureksi.
Mika87
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika87 »

En vielä mutta kohta.
pusukala
Starting Member
Starting Member

tilaan pian

Viesti Kirjoittaja pusukala »

Lainasin tänään pari vuosikertaa kirjastosta ja ajattelin alkaa tilaan
olen pieni ja huomaamaton, mutta kasvan suureksi.
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

Eipä ole tullut tilailtua.
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

En ole ainakaan vielä tilannut. Ostanut ihan kauopasta irtolehtenä vain. Muistaakseni jossain on ollut maininta että irtolehdet tulisivat halvemmaksi kuin tilaaminen.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ja Akvaariomaailma kirjoitetaan yhteen ja isolla alkukirjaimella koska se on erisnimi...
iisa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja iisa »

En tilaa kun kirjastossa saa lukea (ja lainata) ilmaiseksi! :D
Muho
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Muho »

tilaisin varmaan, mutta kun se ilmestyy niin harvoin, ja kirjastossahan sitä saa lukea...
-->Olen puutarhatonttu<--
Tapsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Pallokala kirjoitti:Ja Akvaariomaailma kirjoitetaan yhteen ja isolla alkukirjaimella koska se on erisnimi...
Kaikki varmaan ymmärisivät kyllä mistä on kyse! [;)]
Tilattu on.
Deirdre
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Deirdre »

en tilaa vielä. Kesällä saatan alkaa tilauksen. Nyt on vähän rahat tiukilla, kun olen akvaariota hankkimassa ja sitä varten pitää kerätä rahhaa...
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
Indigo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Indigo »

En tilaa vaan käyn kirjastossa lueskelemassa [;)]
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Tapsa kirjoitti:
Pallokala kirjoitti:Ja Akvaariomaailma kirjoitetaan yhteen ja isolla alkukirjaimella koska se on erisnimi...
Kaikki varmaan ymmärisivät kyllä mistä on kyse! [;)]
Kyse ei ollutkaan siitä ymmärtävätkö kaikki mikä lehti on kyseessä vaan kyse oli oikeinkirjoituksesta. Yhdyssanat ja isot alkukirjaimet ovat kuitenkin niin tärkeitä perusasioita kielessämme että jos niitä ei hallitse niin syytä olisi opetella!

Olen varma etten ole ainoa henkilö täällä tai missään muuallakaan ketä oikeasti ärsyttää se etteivät aikuiset ihmiset tunne edes yhdyssanoja.
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Pallokala kirjoitti:Kyse ei ollutkaan siitä ymmärtävätkö kaikki mikä lehti on kyseessä vaan kyse oli oikeinkirjoituksesta. Yhdyssanat ja isot alkukirjaimet ovat kuitenkin niin tärkeitä perusasioita kielessämme että jos niitä ei hallitse niin syytä olisi opetella!

Olen varma etten ole ainoa henkilö täällä tai missään muuallakaan ketä oikeasti ärsyttää se etteivät aikuiset ihmiset tunne edes yhdyssanoja.
Hih...mä en todella hallitse suomenkielen oikeinkirjoitusta. En millään, vaikka yritän nykyään kyllä sitä jotenkuten opetella.
Nykyisessä opiskelupaikassakin muistan erään kirjotushommelin jota äidinkielenopettaja oli korjannut ja korjannut ja lopulta puolessa välissä kirjoittanut isoin kirjaimin, että: "En jaksa korjata enempää, koska luultavasti lopputekstikin on yhtä väärin kirjoitettu"

Englanninkielen oikeinkirjoituksen hallitsen huomattavasti paremmin. Sitä, kun tulee käytettyä suomea enemmän.

Noh, minua lähinnä huvittaa, kun joku oikoo tekstejäni. Huumorimielellä ennen kaikkea, ettei verisuoni poksahda päästä ennen kolmeakymmentä vuotta :mrgreen:
juusoL
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja juusoL »

empä tilaa.käyn kirjastossa.

TAsa tilanne tässä vaiheessa tossa listassa. [;)]
Tapsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Pallokala kirjoitti:
Katsoppa kysyjän ikä uudelleen [;)]
Ei muuten, mutta ihan kiva kun uskaltavat kirjoitella noinkin nuorina tänne.
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Viesti Kirjoittaja prboy »

Kyse ei ollutkaan siitä ymmärtävätkö kaikki mikä lehti on kyseessä vaan kyse oli oikeinkirjoituksesta. Yhdyssanat ja isot alkukirjaimet ovat kuitenkin niin tärkeitä perusasioita kielessämme että jos niitä ei hallitse niin syytä olisi opetella!
Jos kuule Pallokala ryhtyy oikolukijaksi, kannattaa sitten korjata kaikki virheet. Akvaariomaailma lehti on yhdyssana, jossa erisnimiosa on erotettava tavuviivalla. Siis Akvaariomaailma-lehti.

Ei noita yhdyssanoja kannata ryhtyä korjaamaan. Ei muuta ehtisi tekemäänkään. Sellainen vaikutus tämän webin lukemisella kyllä on, että huomaan itsekin vähän väliä kirjoittavani sanoja erilleen. Kiire kun on.

Toivotan Pusukalalle antoisia lukuhetkiä Akvaariomaailman parissa. Kyllä siellä kielikin on yleisesti ottaen paljon parempaa kuin täällä webissä.
Maikov
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Maikov »

En tilaa. Kerran tilasin, mutta lasku tuli ja huomautuslaskukin mutta itse lehteä ei, no soitin asiakaspalveluun ja siellä alkoivat keskenään nauramaan :? ! Onko tällainen asiakaspalvelu asillista, enpä usko.

Nyttemmin käyn kirjastossa lukemassa ja jos on mielenkiintoisia artikkeleita ostan itsellenikin kyseisen lehden.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Viimeisen parin vuoden aikana olen lähes poikkeuksetta lehden tipahtaessa luukusta ensilukaisun jälkeen päättänyt vakaasti irtisanoa tilaukseni. Kuitenkin jostain syystä aina unohtunut. Kenties jo ensi kerralla.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viittasin tässä esim. television chattiin ja deittiin, missä näkee niin paljon yhdyssanavirheitä aikuisten kirjoittamissa viesteissä että sinnekin on jo moni kirjoittanut asiasta koska hermot siinä lukiessa loppujenlopuksi menee. Huumorintajukaan ei riitä loputtomiin. Eikä minuakaan kaikki pikkuvirheet häiritse yhtään.

Mutta tosiasiahan on ettei koskaan opi/tiedä mikä on oikein jos kukaan ei koskaan oikaise. 8)
Croft
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Croft »

Tilaan, toistaiseksi. En vaan enää pidä lehden jutuista, taso on jotenkin viime aikoina laskenut.. Ihan kuin olisi nuoremmille suunnattu koko lehti?
Viime lehti oli pahin pettymys: julisteita, pelkkiä yleisöakvaariojuttuja ja kotimaan vesistöistä jotain juttua. Ainoat palstat mitä jaksaa lukea on Monnikulma ja kysymykset vastauksineen.
Janda
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Janda »

Tuli joskus 80/90 -lukujen vaihteessa. Kirjastossa nykyään käyn selaamassa, aika vähän luettavaa.

Pallokala kirjoitti: Olen varma etten ole ainoa henkilö täällä tai missään muuallakaan ketä oikeasti ärsyttää se etteivät aikuiset ihmiset tunne edes yhdyssanoja.
Minua ärsyttää ainaiset oikojat...
maiju
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maiju »

En varsinaisesti tilaa, mutta se tulee joka kuukausi kirjastosta...
Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maarittip »

Aloin tilata lehteä, koska irtomyynnissä sitä ei koskaan ollut saatavilla (tuppukylä mikä tuppukylä). No, olisihan se kirjasto ollut yksi vaihtoehto, mutta toistaiseksi nyt näin.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Mites nyt sitten jatkossa kun vakituiset avustajat/tietotaito siirtyy lähes pääosin tuohon uuteen akvaristi-lehteen?
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
kirjo
Member
Member

Lehdistä

Viesti Kirjoittaja kirjo »

Siis mikä Akvaristi-lehti? Tahtoo tietää lisää, pliiiis! Koska ketä miksi jne.
Elämä on sitä mitä meille tapahtuu silloin kun teemme muita suunnitelmia.
-Thomas La Manee-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”