Taika-Jim kirjoitti:
Mulla ei kyllä kasvit kasvaneet. Sen takia jäänytkin kammo akvaariokasveja kohtaan.
Eikä ollut lamppu kauhean paloturvallinen. Se oli pinnotettu jollain muovin tapaisella. Päällys näytti siltä kuin koko valaisin olisi ollut puuta.
Se vaan, että ne hehkulamput kuitenkin lämpeni kivasti ja siinä vaiheessa, kun lamppu lensi käytöstä pois, oli se muovipäällyste sulanut/palanut lamppujen kohdalta.
Mulla toi liuskavesisaniainen oli ilmeisesti jotain hullua laatua, sillä toisessa altaassa, jossa oli loisteputkivalaistus (ooh), se kasvoi niin hurjasti, että monniset jäivät jumiin sen "pauloihin". Muistan kun irrottelin räpiköiviä viiksekkäitä ystäviäni ja samalla saniainen yritti pitää pintansa viimeiseen "lonkeroon" asti. Tästä viisastuneena(?) lennätin rehun roskakorin aateliaan
Ja mitä tulee valaisimiin, niin minun aataminaikaisessa se hehkulamppu oli (jopa) upotettu eräänlaiseen lokeroon, joka oli malliltaan suht' syvä ja "vuorattu" joka sivulta lasilla. Tämä "vuoraus" sitten ilmeisesti oli estämässä muovin palamista ja lamppupesän sijoitus syvemmälle valaisimeen piti kuuman pallosen hiukan kauempana vedestä. Aikamoista edistyksellisyyttä vai mitä 8)