Kotisivujen linkit

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ratti
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Kotisivujen linkit

Viesti Kirjoittaja ratti »

Heipsan !

Sain juuri eilen valmiiksi (elämäni ensimmäiset) kotisivuni. Minä kun oikeasti en tiedä mitään tietokoneista, olen vasta opettelu vaiheessa, on paljon vielä epäselvää.

Miten nuo kotisivujen linkkilistat on, voinko laittaa kenen tahansa kotisivun linkin omille kotisivuilleni ? Kysymättä sitä sivujen omistajalta?

Toisin sanoen, saanko mainostaa sivuillani teidän omia sivujanne? Tänne mulla on jo linkki sieltä.

Akvaarioista sivuillani ei kyllä ole kuin maininta ja yksi huono kuva, mutta käykää toki katsomassa!
~~ Pieni ja pippurinen eukko ~~
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

Minun muistaakseni saa linkkejä laittaa vaikka kenen ilman lupaa mutta "kopiointi" pitää kysyä.
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
Kupo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kupo »

Kyllä on hyvä tapa kysyä lupa ennen linkitystä. :)
" 2+2=5 Hyvin suurilla kakkosen arvoilla. "
ratti
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ratti »

Kupo kirjoitti:Kyllä on hyvä tapa kysyä lupa ennen linkitystä. :)
No ottaisin vastaan lupia ihan mielelläni. Vaikka tältä palstalta tässä keskustelussa. [:I] Eli ilmoittautukaa vain vapaaehtoiset!

Kiitos.

Ai niin, ja piti kysyä vielä tietääkö kukaan että mitä vikaa näytössäni on, kun en meinaa saada selvää joidenkin sivujen vaaleanvihreistä linkeistä? Onko minulla jotkut asetukset jotenkin väärin? Esim. sivulla http://www3.soneraplaza.fi/haku/ on kaikki niin vaalean vihreää tekstiä että ei meinaa saada selvää ennenkuin panee hiiren tekstin päälle?
~~ Pieni ja pippurinen eukko ~~
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

ratti kirjoitti:Ai niin, ja piti kysyä vielä tietääkö kukaan että mitä vikaa näytössäni on, kun en meinaa saada selvää joidenkin sivujen vaaleanvihreistä linkeistä? Onko minulla jotkut asetukset jotenkin väärin? Esim. sivulla http://www3.soneraplaza.fi/haku/ on kaikki niin vaalean vihreää tekstiä että ei meinaa saada selvää ennenkuin panee hiiren tekstin päälle?
Höm, mustalle näyttää teksti täällä päin tuossa linkissä :o
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Kuin myös..ihan selkeetä mustaa....
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Kupo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kupo »

En mäkään siellä mitään vihreää nähnyt.. [;)]
" 2+2=5 Hyvin suurilla kakkosen arvoilla. "
Mika87
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika87 »

Ei se vika välttämättä näytössä ole.
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Et tarvitse linkittämiseen mitään lupia - nuo hyperlinkithän juuri ovat Internetin idea. Enhän porukka täälläkään varmasti kysele lupia linkatessaan milloin minkäkin sivun keskustelun osaksi. Samankaltaisesta tilanteesta on kyse.

Monet toki kohteliaasti ilmoittavat sivujen omistajalle, että on näin tehnyt, jolloin tämä kyseinen omistaja voi vastavuoroisesti käydä vierailemassa sinun sivuillasi. (Ja, mitä monet saitinomistajat toivovat, kenties laittaa omille sivuilleen linkit sinun sivuillesi.)

Toisaalta, jos omistaja pyytää poistamaan jo tehdyn linkityksen, niin on kohteliasta ja fiksua tehdä se.

Varovainen saitinomistaja myös laittaa sivuilleen ilmoituksen, että ei vastaa oman saittinsa ulkopuolisten sivujen kunnosta tai sisällöstä. Ja fiksu saitinpitäjä myös huolehtii siitä, että nuo linkit pysyvät ajantasalla. Eli vähintään kerran kuussa, mieluummin useammin, kokeile, että sivut, joihin linkitit, ovat edelleen siellä osoitteen päässä.

Se mihin tarvitaan lupa, on toisen ihmisen henkilötietojen julkaisemiseen, Internetissä tai muuten. Muutoin rikotaan henkilötietosuojalakia ja tilanteesta riippuen mahdollisesti myös perustuslakia (yksityisyyden suoja). Minkäänlaiset "minä oletin" tyyliset perustelut eivät näissä tilanteissa kelpaa.
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Minun kotisivuni osoite-linkin voit laittaa kotisivullesi. Tosi kivat sivut sinulla. Meillä on jotain pientä yhteistä; eläimet (hevoset, koirat, akvaario, kissa).
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Cory kirjoitti:Et tarvitse linkittämiseen mitään lupia - nuo hyperlinkithän juuri ovat Internetin idea.
Samaa olin vastaamassa. Mutta minun sivuni saa linkittää akvaarioaiheisiin sivuihin. Kissa-asioista on tullut sellainen sota että täytyy varmaan poistaa kuvatkin [}:)]
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Pallokala kirjoitti: Samaa olin vastaamassa. Mutta minun sivuni saa linkittää akvaarioaiheisiin sivuihin. Kissa-asioista on tullut sellainen sota että täytyy varmaan poistaa kuvatkin [}:)]
Sota? Miksi ihmeessä? Kuvissa ei ainakaan ole mitään pahaa, suloisia kissoja :D

Munkin sivuja saa kyllä linkittää.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Hei!
Sivujani saa linkittää, mutta lainata ei saa (tekijänsuoja)
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Blue kirjoitti:
Pallokala kirjoitti: Samaa olin vastaamassa. Mutta minun sivuni saa linkittää akvaarioaiheisiin sivuihin. Kissa-asioista on tullut sellainen sota että täytyy varmaan poistaa kuvatkin [}:)]
Sota? Miksi ihmeessä? Kuvissa ei ainakaan ole mitään pahaa, suloisia kissoja :D
Menin sitten tyhmänä vastaamaan että meidän kissat ei ole leikattuja joten olen nyt sitten eläinrääkkääjä... Olen joutunut melkein 20 viestiä poistamaan kun en jaksanut tapella ja lukea niitä uhkailuja. Kaikenlaisia hulluja sitä onkin liikkeellä... Ärsyttää kun netissä on kuitenkin vaikka miten hirveitä asioita ja joku ottaa herneen nenään siitä että koska meillä on joskus kissanpentuja myynnissä niin heti aletaan syyttämään ettei osata hoitaa kissoja oikein, ei ruokkia, eikä muutenkaan tajuta niistä mitään ilman että mikään sivuillani oleva tai sanomani asia oikeuttaisi moisiin syytöksiin.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”