Missä/Miten altaanne ovat?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Missä/Miten altaanne ovat?
Mihin kohti asuntoa olette altaanne sijoittaneet ja miten?
Mitä mieltä olette altaasta joka on tilanjakajana?
Mitä mieltä olette altaasta joka on tilanjakajana?
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Seinää vasten ovat, pienempi olohuoneessa ja isompi (valitettavasti..) mun huoneessa..
Akvaario tilanjakajana on hyvä juttu, jos se on osaavasti sisustettu ja kalat ottavat siinä rennosti. Lisäksi tilanjakaja-akvaario pitää mielestäni olla suuressa huoneessa, en tiiä miks mutta niin se on "viisaannäkönen"...
Olis muuten mahtava tommonen seinään upotettu, ajattelin joskus vitsillä että jos upottas 60-litrasen vessan ja mun huoneen väliin
Akvaario tilanjakajana on hyvä juttu, jos se on osaavasti sisustettu ja kalat ottavat siinä rennosti. Lisäksi tilanjakaja-akvaario pitää mielestäni olla suuressa huoneessa, en tiiä miks mutta niin se on "viisaannäkönen"...
Olis muuten mahtava tommonen seinään upotettu, ajattelin joskus vitsillä että jos upottas 60-litrasen vessan ja mun huoneen väliin

450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna 

250-litrainen kulma-akvaario on tulevan takan paikalla. Takan saamiseen voi kyllä vierähtää vielä useampi vuosi, kun on autotalli projektikin vielä käynnissä. (tärkeimmät ensin 8) ) En tiedä sitten onko vielä kulma-akvaariolle paikkaa kun sen takan tuohon väsää.
98- litrainen on vielä kodinhoitohuoneessa pöydällä viemässä tilaa, kun en ole vielä päässyt ostamaan siihen sopivaa pöytää/jalustaa alle. Tarkoitus olisi siirtää se vierashuoneeseen.
98- litrainen on vielä kodinhoitohuoneessa pöydällä viemässä tilaa, kun en ole vielä päässyt ostamaan siihen sopivaa pöytää/jalustaa alle. Tarkoitus olisi siirtää se vierashuoneeseen.
~Katja~
Paikka
63l sängynpäätynä/tilanjakajana olohuoneessa, 250l eteisessä seinää vasten. Kolmas tulossa olohuoneeseen, kirjoituspöydän päädyn ja seinän muodostamaan kulmaan. Sisustetaan kulma-altaaksi, vaikkei sitä olekaan.
Elämä on sitä mitä meille tapahtuu silloin kun teemme muita suunnitelmia.
-Thomas La Manee-
-Thomas La Manee-
317 litrainen edelleen ilman kaloja naulakon alla, sisällä mäntyä vettymässä. Pienempi vanha 98 litrainen kylpyhuoneessa
seinänvierustalla. On kyllä tarkoitettu karanteeniakvaksi, mutta hmm, miltähän neontetraparvi näyttäisi tässä (sori, ajatus lähti vähän liihottamaan)... Niin ja 180 l turvallisesti seinänvierustalla.

Kaikki seinän vierellä.
Isoin (540 l) omalla jalustalla toisessa olo-huoneessa,230 l omalla jalustalla meikäläisen huoneessa,160 l toisessa olohuoneessa putkiradion päällä,82 l entisen kirjahyllyn alaosan päällä minun huoneessa.
Olen havainnut,että nyt kun huoneessani on useampi kuin yksi allas,huoneeni ilmasto on muuttunut kumman trooppiseksi
,että ei kun vain iso kasa palmuja nurkkaan ja hiekkaa lattia täyteen niin säästyy etelänmatkaa varten säästetyt rahat (ne voikin sitten sijoittaa akvaarioharrastuksen rahoittamiseen
)..
Isoin (540 l) omalla jalustalla toisessa olo-huoneessa,230 l omalla jalustalla meikäläisen huoneessa,160 l toisessa olohuoneessa putkiradion päällä,82 l entisen kirjahyllyn alaosan päällä minun huoneessa.
Olen havainnut,että nyt kun huoneessani on useampi kuin yksi allas,huoneeni ilmasto on muuttunut kumman trooppiseksi

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Seinän vieressähän se. Muuten paikka on aika erikoinen, allas on nimittäin käsienpesualtaan vieressä talon yläkerrassa. Sinne ei kukaan tietämätön eksy sitä ihastelemaan
Tylsä paikka mutta ah, niin käytännöllinen! Ei pitkiä letkuja, ei sankojen rehaamista.. vain pöydällä lilluvaa kakkavettä, joka valuu kaapin ovia pitkin sukille 
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Tällä hetkellä molemmat altaani(60, 317) sijaitsevat samassa huoneessa ja tunnelma on trooppinen ja mukavan lämmin näillä keleillä. Ja siellä ne on sijoitettu perinteiseen tapaan seinän viereen. Tulevaisuudessa omakotitaloomme tulee se 1000-1500litrainen allas(kaikilla herkuilla), jolle paikka suunnitellaan talon piirrustuksia tehdessä, luultavasti seinän sisään ja toiselle puolelle hoitohuone. Dream on.

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Seinän vieressä kaikki altaani. 140 keittiön nurkassa (ainoa vapaa), 220 ja 420 olohuoneen sivuilla ja pieniä akvarioita hyllyssä kolme mahdollista päällekkäin ja pari vierekkäin. Makuuhuoneisiin niillä oma kieltoni, haluan nukkua ilman että funtsailen hyppääkö joku kala tai vuotaako jne...
Ikuisuus on aina läsnä. Elämme sitä nyt. -C. Gilman
-
- Senior Member
Altaan paikka
Seinänvieressä kaikki, mikä missäkin.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*