Juwel:in akvaariot

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Juwel:in akvaariot

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Elikkä mulle on tulossa mahd. huomenna Juwel:in Rio 180 akvaario.
Kysyisin että onko kenelläkään kokemusta Juwelin akvoista?
Mietin tässä että pystyyko/tarviiko kaapin ja akvan väliin laittaa styroksia?
Ottaisin myös mielelläni muita kokemuksia vastaan :D

Juwel:
http://www.juwel-aquarium.com
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Minun mielestäni et ainakaan häviä mitään laittamalla sen styroksin.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
pemperton
Member
Member

Juwel akva.

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Akvaarioon ei kannata laittaa styroksia, minulla on 400 litrainen juwel rio eikä siihen saa laittaa styroksia.
villimilli
Member
Member

Re: Juwel akva.

Viesti Kirjoittaja villimilli »

pemperton kirjoitti:Akvaarioon ei kannata laittaa styroksia, minulla on 400 litrainen juwel rio eikä siihen saa laittaa styroksia.
Ai miksi ihmeessä? Mistäs tuon kuulit ja miten se perusteltiin?
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
pemperton
Member
Member

akva juwel.

Sen takia koska niille altaille on omat jalustat, niin jos sinne väliin pistää jotain kamaa, esim. styroksia, niin se ei toimi. Niin minulle sanottiin puutorin akvaariossa turussa!
Kannattaa kysellä kauppiaalta.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Eikös tosta Puutorin Akvaarion asiantuntemuksesta olla kerrottu sellaisia kertomuksia ettei ihan ensimmäisenä siihen kannata luottaa... Eikös maahantuoja tai valmistaja olisi varmempi tiedon lähde? Jos vaikka vakuutuspuolta miettii...
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
MikkoP
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MikkoP »

Itse ainakin laitan kaikkien altaiden alle styroksin vaikka Jeesus laskeutuisi taivaista joulun kunniaksi ja sanoisi, ettei moinen ole tarpeen.

Eikä liene täysin mahdotonta, että nimimerkki pemperton olisi ymmärtänyt jotain väärin akvaarioliikkeen henkilökunnan kanssa keskustellessaan. Minua ainakin kiinnostaisi tietää, millä tavalla jalusta ei "toimi", jos sen ja pytyn väliin lyö levyn styroksia.
pemperton
Member
Member

juwel

Sen takia ei toimi, koska siinä on lista joka on suunniteltu altaaseen ja jos siihen pistaa jotain styroksia, tapahtuu kauheita. Esim. joku hajoaa tai akvaario ei toimi jalusta kanssa.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Re: juwel

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

pemperton kirjoitti:Sen takia ei toimi koska siinä on lista joka on suunniteltu altaaseen ja jos siihen pistaa jotain styroksia tapahtuu kauheita esim joku hajoaa tai akvaario ei toimi jalusta kanssa.
En kyllä keksi miten styroksi voisi hajottaa mitään. Minkälainen lista? Siis onko kyseessä jalustan yläreunassa kiertävä lista, jonka reuna tulee tason yli siten, että allas jää ikäänkuin upotetuksi jalustan sisään? Jos styroksin laittaa, on se tietenkin muotoiltava niin että se mahtuu tuohon koloon ja ainoa mikä tapahtuu, on että allas nousee sentin tai pari ylöspäin, eikä ole enää niin syvällä sille muotoillussa syvennyksessä. Vai ymmärsinkö väärin?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
pemperton
Member
Member

akva juwel

Juu näin oli, eli siinä on se lista juuri.
jupaiva
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jupaiva »

Ensinnäkin pemperton se ei ole sinun akvaario, eikä akvaario tyroksista rikki mene. Jos on esimerkiksi hieman epätasainen lattia, niin tyroksi tasapainottaa akvaariota. :twisted:
pemperton
Member
Member

allas

No se allas on minun hoitamani eli altaan omistaa kaupunki mutta minä hoidan sitä.
villimilli
Member
Member

Re: allas

Viesti Kirjoittaja villimilli »

pemperton kirjoitti:No se allas on minun hoitamani eli altaan omistaa kaupunki mutta minä hoidan sitä.
Nyt on ihan pakko vattuilla... [;)] minun 400-litranen. No ei, jatkukoon keskustelu entiselleen.
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
pemperton
Member
Member

akva

Mutta löytyy minulta kotoakin 468 litrainen allas neljällä loisteputkella.
jupaiva
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Edit. No niin ja opetellaan käyttäytymään. Pehis
Kirsi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Takaisin asiaan. Juwelin käyttöohje nimenomaan kieltää laittamasta
mitään lisäalustoja väliin. Akvaarioon kuuluu varmuusalakehikko.
Ja takuu ei korvaa vahinkoja, jotka johtuvat laitteen huolimattomasta
käytöstä tai käyttöohjeen laiminlyönnistä.
Mitähän mahtaisi valmistaja tai vakuutusyhtiö sanoa jos akvaario hajoaa
ja siellä on ollut styroxi välissä ?
Minun nähdäkseni kyse on silloin käyttöohjeen laiminlyönnistä.

Nimimerkillä Juwelin omistava

T. Kirsi
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Juuri tätä tarkoitin. Tarkistakaa mitä sanotaan käyttöohjeissa jos haluatte että vakuutus korvaa jos allas meneekin rikki. Eli siinä tapauksessa ei välttämättä kannata tunkea mitään ylimääräistä akvaarion alle.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
pemperton
Member
Member

akva juwel.

Eli olin oikeassa.
jupaiva
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Re: Juwel akva.

Edit. No niin ja opetellaan käyttäytymään. Pehis
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Arvoisa jupaiva, minua ärsyttää että viitsit jouluna syytellä ihmisiä peeloiksi ja lainailla heidän sanomisiaan yhdistelemällä lauseita peräkkäin ilman merkintää siitä että näitä lauseita ei ole kirjoitettu edes samaan viestiin. Se jos mikä on sitä peeloilua.

Aiempina vuosikymmeninä oli ihan normaalia ettei jalustakehikon ja akvaarion pohjalasin väliin laitettu mitään levyjä tai styrokseja. Tästä jopa varoiteltiin. En ole tullut hahmottaneeksi milloin käytäntö on muuttunut, mutta minua pikkuisen vieläkin arveluttaa erityisesti ylipaksujen styroksien käyttö.
MikkoP
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MikkoP »

maisu kirjoitti:Aiempina vuosikymmeninä oli ihan normaalia ettei jalustakehikon ja akvaarion pohjalasin väliin laitettu mitään levyjä tai styrokseja. Tästä jopa varoiteltiin. En ole tullut hahmottaneeksi milloin käytäntö on muuttunut, mutta minua pikkuisen vieläkin arveluttaa erityisesti ylipaksujen styroksien käyttö.
Miksi? Mikä on ylipaksu styroksi?

Itse ainakin tunnen oloni turvallisemmaksi, kun pytyn koko pohjalasi on tukea vasten, pelkkien kehyksien asemesta. Ja kyllähän styroksi myös niitä mahdollisia vääntymisiä sietää paremmin kuin pelkkä jalusta. Mitään arveluttavaa en styroksin käytöstä kyllä keksi. Paksuus lienee lähinnä makuasia, käytännön eroa esim. 25 ja 50 millisen levyn käytön välillä ei liene.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Lasihan joustaa mutta se levy sen alla ei -> voi tapahtua poks. Ja juuri siksi arveluttaa koska aiemmin ohjeet olivat erilaisia enkä ole kuullut mitään riittävän fiksua perustelua muutokselle, kun lasin ominaisuudet eivät käsittääkseni ole perustavalla tavalla muuttuneet. Ylipaksulla tarkoitin kaikkea yli puolentoista sentin, noin suunnilleen.
jupaiva
Junior Member
Junior Member
Viesti:

maisu kirjoitti:Arvoisa jupaiva, minua ärsyttää että viitsit jouluna syytellä ihmisiä peeloiksi ja lainailla heidän sanomisiaan yhdistelemällä lauseita peräkkäin ilman merkintää siitä että näitä lauseita ei ole kirjoitettu edes samaan viestiin. Se jos mikä on sitä peeloilua.

Aiempina vuosikymmeninä oli ihan normaalia ettei jalustakehikon ja akvaarion pohjalasin väliin laitettu mitään levyjä tai styrokseja. Tästä jopa varoiteltiin. En ole tullut hahmottaneeksi milloin käytäntö on muuttunut, mutta minua pikkuisen vieläkin arveluttaa erityisesti ylipaksujen styroksien käyttö.
Yhdistin lauseet peräkkäin,koska en osannut laittaa kahta lainausta samaan viestiin.

Edit. Pehis
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Olit oikeassa pemperton mutta mitään riitaa tuskin olisi syntynyt jos olisit perustellut faktalla eli sillä että valmistajan käyttöohjeessa niin neuvotaan. Jos sellaisia omistaa niin kannattaa lainata sieltä, niin ei kellään ole vastaan sanomista. Joulumieltä kaikille :)
P.A.L.L.O.K.A.L.A
leitz84
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja leitz84 »

juwelin akvaarioissa ei tarttee olla styroksia koska sen painopisteet on laskettu silleen et se toimii sen jalustan kanssa ilman pehmusteita..siihen juuri kielletään laittamasta styroksia kun taas muihin akvaarioihin joiden painopisteitä ei ole laskettu niin hyvin vaaditaan laittamaan se styroksi..että näin..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”