Kiinanimukarppi
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
Kiinanimukarppi
Nyt kaikki halukkaat pääsee hesan stokkalta kattomaan kyseistä kalaa. Aika pieniä yksilöitä kylläkin(15-20cm).
imukarpista
laitatko vielä lat. nimen varmuuden vuoksi (se minkä ne ilmoittaa) ja hinnan...
-
- Senior Member
Jep on se oikein tuo tieteellinen nimi ja kalan pitäisi kuulua kategoriaan. "Pitäminen sallittu vain suurissa yleisöakvaarioissa tai maan ympärivuotisen ilmaston sopiessa ulkoaltaissa. Ei kotiakvaarioihin"lagi kirjoitti:Myxocyprinus asiaticus.
Scientific Name: Myxocyprinus asiaticus
Other Names: Freshwater Batfish
Family: Cyprinidae
Origin: China
Adult Size: 24 inches (60 cm)
Social: Peaceful, but grows very large
Lifespan: 20+ years
Tank Level: Mid, bottom dweller
Diet: Omnivore, eats most foods
Breeding: Egglayer
Care: Intermediate
pH: 6.0 - 7.5
Hardness: variable
Temperature: 65-82 F (18-28 C)
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Timppa voisi muokata hieman tuota viestiään ja laittaa lainauksensa lähteen näkyviin... ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Aha, nyt ymmärsi "tyhmä asian väärin" sorry, sitä se kinkku ja ... no olkoon tietää.Pehis kirjoitti:En minä ainakaan tuolta vielä lainauksen lähdetietoja löydäTiHe kirjoitti:Sorry jos "sattui" rouvan silmään, joku ahdasmielinen admin tai mode sen on jo tehnyt puolestani...
Mutta tässä... lainaukseni linkki...
http://freshaquarium.about.com/library/ ... fw0032.htm
P.S. Toivottavasti ei tule syötyä kinkkua enempää kuin nyt ettei tyhmenny enempää "kuin jo on"
-
- Senior Member
Busines in busines & mooses on mooses "kauppaneuvos Paukku". Kaikki kelpaa tukkuun mistä euronkin saa. Valitettavasti näin on tosi. Ilman moralia. Tukkurit huom! Vastuutakin teiltä kaivataan!bettaboy85 kirjoitti:Mua ihmetyttää toi juuri stokkan myyntiperjaatteissa... ne laittaa jouluksi tollasia kaloja joiden antamisesta ei voi tapahtua mitään hyvää koska kyseiselle kalalle ei riitä tila vaikka omistaisi kuinka ison altaan
Tähän viestiin voisi tukkuri laittaa "kuitin" joka huomasi tämän.
sopivuudesta...
Ja sitten voidaan vielä muistaa, että kaikkien harrastus ei suinkaan pyöri, eikä tule pyörimään taistelukalojen ja kääpiörihmakalojen ympärillä. Minä ainakin haluan katsella omia kalojani ilman että tarvitsee kaivaa suurennuslasia esille.
Itse ainakin mielelläni kokeilisin ko. myxocyprinusta sen mainitun rauhallisen luonteen ja suuren kokonsa vuoksi, jos vain altaistani tilaa vielä löytyisi. Mutta se taasen onkin se seikka, jonka jokainen harrastaja on velvollinen ottamaan omalle vastuulleen; Tietää mitä on hankkimassa ja sen pohjalta tekee päätöksen, pystyykö hoitamaan vaiko eikö!
Itse ainakin mielelläni kokeilisin ko. myxocyprinusta sen mainitun rauhallisen luonteen ja suuren kokonsa vuoksi, jos vain altaistani tilaa vielä löytyisi. Mutta se taasen onkin se seikka, jonka jokainen harrastaja on velvollinen ottamaan omalle vastuulleen; Tietää mitä on hankkimassa ja sen pohjalta tekee päätöksen, pystyykö hoitamaan vaiko eikö!
Tuossa tuli mieleen - no, ei nyt niin huvittaa, mutta - kun olin vielä Ruotsissa viikko sitten ja tulossa Stockholmaan päin Abrahamsbergistä metrolla, niin viereen istahti mies, jolla tosiaan oli silmälasit kuin suurennuslasit. Linsseihin oltiin rakennettu vielä jotkut erikoislinssiosuudet.Minä ainakin haluan katsella omia kalojani ilman että tarvitsee kaivaa suurennuslasia esille.
No, eipä siinä vielä mitään. Mies avasi lehden ja kirjaimellisesti luki lehteä siten, että nenä oli kiinni siinä lehdessä. Oli ihan pakko katsoa muualle, kun alkoi hymyilyttämään ja vierustovereihin katsomista piti välttää, kun jokaisella alkoi suupielet liikkumaan.
Kyllähän itsellänikin on huononäkö, enkä ilman silmälaseja kauas näe yhtään mitään - no, nykyään se kauas tarkoittaa jo 20cm kaemmaksi

No, 60 senttisen fisun kohdalla ei päätään edes tarvitse asialla vaivata, kun tietää jo ilman miettimistäkin, että kotoolta - sisätiloista - ei tarpeeksi suurta uima-allasta kalalle löydy kuitenkaan. Siinäpä sitten tulee miettineeksi, että onko myyjä edes ajattelut, kun ottanut myyntiin tällaisia.Tietää mitä on hankkimassa ja sen pohjalta tekee päätöksen, pystyykö hoitamaan vaiko eikö!